printlogo


کد خبر: 277708تاریخ: 1402/12/15 00:00
رئیس‌جمهور در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امام حسن مجتبی(ع):
امنیت ما درون‌زا و متکی بر مردم است

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امنیت ما درون‌زاست و به هیچ‌‌وجه متکی به کشورهای خارجی و قدرت‌های دنیا نیست، اظهار کرد: امنیت ما امروز برآمده از حضور مردم در صحنه‌های مختلف و برخاسته از آگاهی، بیداری، هوشیاری و حضور در صحنه نیروهای جان‌برکف مسلح، مرزبانان و نیروهای انتظامی غیورمان است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با حضور در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امام حسن مجتبی(ع)، با تبریک به همه دانش‌آموختگان بابت اینکه خدمت به مردم و انجام وظیفه در کسوت افسری برای ایجاد امنیت در جامعه را انتخاب کرده‌اند، تصریح کرد: امروز برای همه روشن است که امنیت حیاتی‌ترین نیاز برای کشور است. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امنیت ما درون‌زاست و به هیچ‌‌وجه متکی به کشورهای خارجی و قدرت‌های دنیا نیست، افزود: امنیت ما متکی به مردم عزیزمان، نیروهای مسلح مقتدرمان و نیروی انتظامی با کفایت ما است. امنیت ما امروز برآمده از حضور مردم در صحنه‌های مختلف و برخاسته از آگاهی، بیداری، هوشیاری و حضور در صحنه نیروهای جان‌برکف مسلح، مرزبانان و نیروهای انتظامی غیورمان است. وی با بیان اینکه امروز ‌نیروهای مسلح ما با رهنمودهای حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا، مؤمن، متدین، آگاه، زمان‌شناس، مردم‌دوست و خودباورند، گفت: حقیقتا امروز نیروهای مسلح ما برای ملت ما مایه افتخار هستند و در دل ملت جای دارند، چراکه در کنار مردم و با مردمند و همیشه مشکلات را از پیش پای مردم برمی‌دارند و وجود خود را در مقابل تهدیدات سپر می‌کنند تا به مردم آسیب نرسد.
رئیس‌جمهور نقش نیروهای انتظامی در پیشگیری از وقوع جرم، برقراری نظم و قانون‌مداری، شناسایی جرائم سازمان‌یافته و مقابله با جرائم و آسیب‌های اجتماعی را بسیار مهم توصیف کرد و نتیجه آن را امنیت و آرامش اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت نیروهای انتظامی باید بر سه اصل مهم و اساسی متکی باشد؛ تدبیر و عقلانیت، نه به معنی ترس و محافظه‌کاری، بلکه به معنی محاسبه‌گری و دقیق عمل کردن، مهربان بودن با مردم به شکلی که مردم پلیس را ملجأ و پناه خود در مقابل آسیب‌ها و ناامنی‌ها بدانند و سوم اقتدار در مقابل تبهکاران و مجرمان و کسانی که به هر دلیلی دست به شرارت می‌زنند. رئیسی با اشاره به اینکه دولت، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و همه نهادهای انقلاب اسلامی خود را آماده خدمت به مردم کرده‌اند تا مردم به‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها بتوانند با آرامش زندگی کنند، اظهار داشت: این موضوع بسیار مهم است که آحاد مردم بتوانند در سایه امنیت، رشد و پیشرفت داشته باشند. دشمن اراده کرده است با کارشکنی، فتنه‌گری، تحریم و تهدید جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد اما ملت ما اراده کرده مسیر پیشرفت را با اقتدار ادامه دهد و در این جنگ اراده‌ها، تاکنون اراده ملت بزرگ ایران پیروز شده و بعد از این نیز پیروز خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه در پیروزی ملت ایران در جنگ اراده‌ها تردید نداریم، تصریح کرد: در 45 سال گذشته تجربه نشان داده مردم دلداده به خدا و نیروهای مسلحی که توکل به خدا دارند و از اعتماد به نفس برخوردارند در میدان‌های مختلف پیروز شده و خواهند شد. به تعبیر بلند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، در عرصه‌های مختلف دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

Page Generated in 0/0128 sec