printlogo


کد خبر: 277740تاریخ: 1402/12/16 00:00
اخبار

غربالگری چشم ۲۸۵ هزار کودک ۳ تا ۶ سال
‌هزار و ۵۰۰ کودک کم‌شنوا و ناشنوا در منطقه شمال غرب کشور تحت حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفته‌اند. یاسر اشراقی، معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام درباره عملکرد این بنیاد در منطقه شمال غرب کشور گفت: ‌هزار و ۵۰۰ کودک کم‌شنوا و ناشنوا در منطقه 4 کشوری شامل استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفته‌اند. اشراقی با اشاره به فعالیت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق شمال غرب ایران در 3 حوزه سلامت، جوانی جمعیت و عمران اجتماعی ادامه داد: در حوزه سلامت تا امروز ۲ هزار و ۲۳۰ کمک‌هزینه درمان به مبتلایان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی پرداخت شده است. معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به غربالگری ۲۸۵ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در منطقه شمال غرب کشور با هدف پیشگیری از تنبلی چشم تصریح کرد: همچنین کمک‌هزینه خرید عینک به ۹۲۳ کودک مبتلا به تنبلی چشم در استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی اهدا شده است. از سوی دیگر، ۵۵۵ زوج نابارور نیز در این استان‌ها برای دریافت تسهیلات درمان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند. وی از مناسب‌سازی مسکن ۸۰۰ معلول در منطقه شمال غرب کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انواع تجهیزات توان‌بخشی از جمله واکر، تشک مواج، عصای جسمی - حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر را در قالب پویش‌ «مثبت حرکت» به ‌هزار و ۳۸۵ معلول در استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی اهدا کرده است.
***
دسترسی آسان و ارزان به ترامادول نگران‌کننده است
رئیس کانون کشوری پزشکان درمانگر اعتیاد گفت: در حال حاضر ۲۴ درصد جوانان نخستین تجربه اعتیادشان مصرف ترامادول است و دسترسی آسان و ارزان به آن نگران‌کننده است. علی غلامی با غیرکارشناسی دانستن توزیع داروهای مخدر در برخی داروخانه‌ها اظهار داشت: طبق کنوانسیون جهانی ۱۹۶۱ که ایران نیز جزو آن است، تعهد شده از داروهای تحت کنترل باید در محلی که پزشک، پرستار و تجهیزات احیا موجود است استفاده شود، که قطعا داروخانه هیچ شباهتی با آن ندارد. وی در ادامه گفت: سالی ۳ هزار میلیارد تومان پول خرید مراکز درمان اعتیاد از معاونت‌های غذا و دارو است که باید نظارت کافی در این زمینه اعمال شود.
***
اجرای طرح‌های زنجیره سبز و آبی در خوزستان
مجری بنیاد برکت در استان خوزستان گفت: امسال در ۳ شهرستان ایذه، مسجد سلیمان و لالی طرح‌های زنجیره سبز و آبی بویژه در بخش کشاورزی و آبیاری نوین به مرحله اجرا رسید. مصطفی باندری گفت: در حوزه زنجیره ارزش‌های افزوده و صنایع تبدلی هم امسال با همت بنیاد برکت، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را در مناطق محروم انجام داده‌ایم. وی ادامه داد: ۷۰۰ هکتار اراضی در قالب سیستم نوین آبیاری، کشت علوفه، زراعت چوب، ترویج باغبانی و توسعه باغات، زهکشی اراضی و کانال‌کشی در شهرستان‌های لالی، مسجدسلیمان و ایذه در قالب زنجیره سبز اجرایی شد. وی با بیان اینکه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: همچنین در حوزه سیستم‌های کشت علوفه و حفر چاه اقدامات موثری در حوزه زنجیره سبز امسال به مرحله اجرایی رسید. باندری با بیان اینکه بیش از ۴۰ هکتار زراعت چوب، بیش از ۲۰۰ هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی دیم و همچنین کشت علوفه در لالی به بهره‌برداری رسید، افزود: امروز حدود ۱۱۰۰ طرح در حوزه‌های مشاغل فنی - خدماتی، صنایع دستی، کارگاه‌های تولیدی، مشاغل خدماتی و کشاورزی در ۳ شهرستان استان خوزستان به بهره‌برداری رسید. در بخش کشاورزی نیز بیش از ۴۵۰ هکتار سیستم آبیاری نوین، کشت علوفه، زراعت چوب، همچنین بالای ۱۵ واحد گلخانه کوچک مقیاس راه‌اندازی شد.

Page Generated in 0/0067 sec