printlogo


کد خبر: 277763تاریخ: 1402/12/17 00:00
اخبار

آرش خوشخو با کارگردانان ۴ فیلم کوتاه به گفت‌وگو می‌نشیند
سومین جلسه نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ با نمایش ۴ فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد. در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌ کوتاه داستانی «چترباز» به کارگردانی الهام محمدزاده، «برادر» به کارگردانی مهدیه محمدی، «کوه سفید» به کارگردانی مهرداد حسنی و «پناهجویان» به کارگردانی محمدامین فلاح و مهسا تکش، روی پرده خواهند رفت. در این رویداد آرش خوشخو، نویسنده و منتقد سینما، به‌ عنوان کارشناس جلسه، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. محمد محمدی به عنوان مجری این جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور خواهد داشت.
***
«جست‌وجوی طلای تام سایر» در شبکه تهران
فیلم سینمایی «جست‌وجوی طلای تام سایر» با گویندگی ۲۳ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما دوبله شد. این سینمایی محصول آمریکا در سال ۲۰۲۳ قرار است از شبکه تهران پخش شود. مدیر دوبله این سینمایی درام و ماجراجویی ناهید امیریان و صدابردار آن سهیل عابدی است. اکبر منانی، رضا الماسی، دانیال الیاسی، محمد بهاریان، کریم بیانی، محمد تنهایی، ارسلان جولایی، شراره حضرتی، منوچهر زنده‌دل، حسین سرآبادانی، لادن سلطان‌پناه، ابوالفضل شاه‌بهرامی، مریم شاهرودی، داوود شعبانی‌نصر، پریا شفیعیان، خشایار شمشیرگران، بهروز علی‌محمدی، پویا فهیمی، مینا قیاس‌پور مرادی، نسرین کوچک‌خانی،  علی منانی، امیر منوچهری و ناهید امیریان صداپیشه‌های این اثر بوده‌اند. این فیلم درباره آگاتا آرمسترانگ مادر و معلمی است که خیلی محافظه‌کار و ترسو است، در مقابل پسرش آنتونی خیلی جسور، کنجکاو و ماجراجو است. او وقتی کتاب پدربزرگ و نقشه گنج تام سایر را در انباری می‎‌یابد، تصمیم می‌گیرد با دوستانش لو و وودی به این سفر پرمخاطره رفته و آن را بیابند. غافل از اینکه رقبای دیگری از جمله پدرش (که تا آخر فیلم کسی نمی‎فهمد او پدر آنتونی است) نیز به دنبال این گنج هستند. در پایان آگاتا که تحت تأثیر خلقیات پسرش قرار می‎‌گیرد، به اتفاق کلانتر محل به آنها کمک کرده و موفق می‌شوند پس از طی مراحل پرمخاطره و درگیری با رقبا، به این گنج برسند.
***
مسعود فروتن به شب‌چراغ «مجلس بلبشو جور کردن» می‌رود
مسعود فروتن، کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیون روز پنجشنبه ساعت 19 شب‌چراغ نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» نوشته و کار فرشید قلی‌پور را روشن می‌کند تا این نمایش به ‌طور رسمی اجرای عمومی خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز کند. این نمایش که اجرای نوروزی تماشاخانه سنگلج محسوب می‌شود، ساعت 19.30 و در ادامه مراسم شب‌چراغ روی صحنه خواهد رفت. حضور خبرنگاران و عکاسان تئاتر در این مراسم ویژه و اجرای آغازین نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» با هماهنگی روابط عمومی تماشاخانه سنگلج آزاد است. تهیه‌کنندگی این نمایش ایرانی را شهاب ‌شریفی بر عهده دارد و مهشاد ‌حجتی، ناهید دولت‌زاده، عاطفه رحمانپور، الهام ‌رضایی و مائده ‌عبدلی در آن ایفای نقش می‌کنند. امیر توکلی (مجری طرح)، نعیمه جوانمرد (بازیگر فرم)، شهاب ‌شریفی (طراح صحنه)، هنگامه ‌ذوذهب (طراح لباس)، مزون ماندا (مجری لباس)، سارا ‌سعادت‌‌نیا و نعیمه جوانمرد (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، هارمونی (مجری طرح)، محمدرضا ‌عباسی‌‌ایشکوه (گروه اجرایی)، محراب ‌عامریان (دستیار صحنه) و الهه ‌معینی (طراح پوستر و گرافیست) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند. در خلاصه داستان نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» آمده است: «ما کجا فرنگ کجا؟ ما کجا طرب کجا؟ که حالا بخوایم سر اجنبی جماعت رو گرم کنیم».
***
آزیتا حاجیان با «شوکران» در سوینا
سوینا، نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «شوکران» ساخته بهروز افخمی را پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ در چارچوب برنامه فیلمخانه منتشر می‌کند. این فیلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از طریق سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. نظارت متن و ضبط این برنامه بر عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت آن را محدثه واعظی‌پور نوشته است. این برنامه در استودیوی شهر صدای پارسیان با صدابرداری رامتین ناهید ضبط شده و مرجان طبسی آن را میکس و تدوین کرده است. این گروه پیش‌تر نسخه توضیح‌دار فیلم‌های سینمایی ایرانی «روز واقعه» را با صدای افشین زی‌نوری، «دلشدگان» با صدای شبنم مقدمی، «مادر» با صدای احترام برومند، «بنفشه آفریقایی» با صدای علیرضا شجاع‌نوری، «باشو غریبه کوچک» با صدای پریناز ایزدیار، «خانه دوست کجاست» با صدای ستاره اسکندری، «یک بوس کوچولو» با صدای علیرضا آرا، «من، ترانه ۱۵ سال دارم» با صدای سارا بهرامی، «هامون» با صدای پرویز پرستویی، «روسری‌ آبی» با صدای رخشان بنی‌اعتماد، «مسافران» با صدای صابر ابر، «اجاره‌نشین‌ها» با صدای هوتن شکیبا، «درباره الی» با صدای فرشته صدرعرفایی، «به همین‌سادگی» با صدای مهراوه شریفی‌نیا، «بودن یا نبودن» با صدای بهناز جعفری، «گل‌های داوودی» با صدای ژرژ پطروسی، «مارمولک» با صدای بهرام افشاری، «لیلا» با صدای بی‌تا فرهی، «کلاه قرمزی و پسرخاله» با صدای نازنین بیاتی، «ناخدا خورشید» با صدای حسین پاکدل،  «جدایی نادر از سیمین» با صدای ریما رامین‌فر، «پرده آخر» با صدای مهتاب نصیرپور، «میهمان مامان» با صدای فریبا کامران، «بادکنک سفید» با صدای گلاره عباسی، «آدم برفی» با صدای پدرام شریفی، «مهاجر» با صدای ناصر ممدوح، «میم مثل مادر» با صدای علی شادمان، «چهارشنبه سوری» با صدای مهراوه شریفی‌نیا و «زیر پوست شهر» را با صدای عاطفه رضوی در قالب برنامه فیلمخانه منتشر کرده است.

Page Generated in 0/0079 sec