printlogo


کد خبر: 277765تاریخ: 1402/12/17 00:00
معاون سیما در نشست خبری روز گذشته از برنامه‌های مناسبتی صداوسیما و بازگشت مجریان گفت
برنامه‌های مناسبتی در مسیر منظم شدن

تا همین چند سال پیش لیست برنامه‌های تولیدی صداوسیما لحظه آخری و نزدیک به مناسبت‌ها بسته می‌شد که عملا مجالی برای فکر کردن، اصلاح عیب‌ها و مشکلات آن برنامه‌ها پیدا نمی‌شد و در خوشبینانه‌ترین حالت فقط برنامه‌ها به آنتن می‌رسید.
برای مثال درباره برنامه‌های ماه مبارک رمضان، اینطور روال بود که مدیران و برنامه‌سازان یک ماه قبل از این ماه، تازه می‌نشستند دور هم و فکر می‌کردند و به جمع‌بندی می‌رسیدند که چه فیلم و برنامه‌هایی بسازند. 20 روز هم پیش‌تولید زمان می‌برد و تازه از 10 روز قبل ماه مبارک ضبط شروع می‌شد. چند قسمت را آماده می‌کردند. در نهایت هم  به اینجا می‌رسید که هر شب یک قسمت به پخش برسد و...
اما حالا اوضاع فرق کرده و تا جایی پیش رفته که ما یک ماه‌ونیم پیش در همین صفحه تمام سریال‌های سال آینده را معرفی کردیم. بر همین اساس دیروز محسن برمهانی در جمع اهالی رسانه سریال‌ها و برنامه‌های عید را معرفی کرده و این یعنی دست‌کم از اواخر دی‌ماه تکلیف برنامه‌های عید روشن بوده است.
حالا دیگر به نظر می‌رسد صداوسیما به نقطه‌ای رسیده که سال‌ها تلاش داشت به آنجا برسد؛ جایگاه و نقطه ایده‌آلی که در آن از همان آغاز سال دست‌کم 70 درصد کنداکتور شبکه‌ها مشخص شده و تکلیف جاهای مشخص نشده هم دست‌کم یکی دو ماه پیش از هر برنامه تثبیت شود.
برنامه‌های سیما در نوروز و ماه مبارک  رمضان
محسن برمهانی، معاون سیما روز گذشته در نشست خبری به معرفی برنامه‌های ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پرداخت.
بسته برنامه‌های صداوسیما برای تحویل سال و ماه مبارک رمضان: یک ماه
الف: برنامه‌های ماه مبارک رمضان: ۵۰۰ تا ۶۰۰ برنامه سخنرانی، ۹ برنامه سحر و ۱۰ برنامه افطار، برنامه محفل، زندگی پس از زندگی، زندگی با آیه‌ها و...
برنامه افطار: «هلال» با اجرای محمد دلاوری 
برنامه سحر با اجرای حسن سلطانی
سریال‌ها و برنامه‌های شبکه یک: زیرخاکی (تا شب‌های قدر) و نون خ  (بعد از شب‌های قدر)
شبکه ۲: سریال «رستگاری» 
شبکه ۳: سریال «هفت سر اژدها» و ادامه برنامه «پانتولیگ»
شبکه نسیم: «میهمانی» که تولید ایرج طهماسب و تلفیقی است از عروسک‌های قبلی و جدید او در 9 قسمت و برنامه‌های «برمودا» و «بگوبخند»
* فیلم‌های سینمایی
۱۳ فیلم ایرانی از جمله «هناس»، «مصلحت» و «ضد» که  برای نخستین‌بار از تلویزیون پخش می‌شوند.
فیلم‌های خارجی از ۵۱ کشور جهان. فیلم‌هایی از جمله «اخت الرضا» و «پری دریایی»، «لوپتو» و «پسر دلفینی» همچنین فیلم‌های «قاتلین ماه کامل»، «سریع و خشن»
* برنامه‌های تحویل سال 
شبکه یک: برنامه «ایران دوست‌داشتنی» با اجرای پدرام کریمی، امیرحسین مدرس، فلورا سام و سید محمد معتمدی (این برنامه در نوروز هم ادامه دارد)
شبکه ۲: «شب عید»  با اجرای المیرا شریفی‌مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی 
شبکه ۳: با اجرای حامد سلطانی 
شبکه 4: برنامه‌ای درباره نوروز در کشورهای همسایه 
شبکه تهران: برنامه ویژه با اجرای کامران تفتی
شبکه نسیم: برنامه ویژه با اجرای فرزاد حسنی
مرکز صبا: ۶۲ ساعت تولید و 4 مجموعه از جمله فصل جدید «جوانمردان». ۱۸ مجموعه در این مرکز تولید شده است که ۴ مجموعه آن جدید هستند. «دشت پر ماجرا»، «فیل کوچولو» و «چی شد که این رنگی شدم» از جمله این آثار هستند. «شکرستان» و «جوانمردان» هم از دیگر آثاری هستند که تولید و پخش آنها همچنان ادامه دارد.
***
پاسخ‌های معاون سیما به چند سوال در نشست خبری روز گذشته:
آیا رشیدپور به تلویزیون بازمی‌گردد؟ صداوسیما منعی برای حضور او ندارد اما رضا رشیدپور خودش گفته است که نمی‌خواهد برنامه را ادامه دهد.
***
آیا برنامه‌های عموپورنگ ادامه پیدا می‌کند؟ داریوش فرضیایی در تدارک قرارداد با تلویزیون است. او سرمایه حوزه کودک تلویزیون است و نمی‌شود از او چشم‌پوشی کنیم. با او صحبت شده است و خودش هم تمایل دارد. 
***
«عصر جدید» ادامه می‌یابد؟ احسان علیخانی قصد ادامه این برنامه را دارد اما  فرصت زمانی می‌خواهد.
***
«خندوانه» دوباره ساخته می‌شود؟ رامبد جوان ترجیح می‌دهد مجموعه دیگری را شروع کند و احتمالا «خندوانه» با ترکیب قبلی ادامه نخواهد داشت.
***
آیا مهران مدیری برنامه دیگری خواهد ساخت؟ با وجود حاشیه‌هایی که سال گذشته درباره مدیری پیش آمد، صداوسیما علاقه‌مند همکاری با او است و در حال گفت‌وگو برای ساخت برنامه هستند.
***
آیا سلبریتی‌ها برای حضور در برنامه‌های صداوسیما دستمزدهای نجومی می‌گیرند؟
دستمزد این هنرمندان در پروژه‌های سینمایی بسیار زیاد است. اگر همین دستمزد سینمایی را تقسیم بر یک روز و یک شب برنامه کنید، عددی که به دست می‌آید بسیار کمتر از مبالغی است که آن برنامه‌ها به سلبریتی‌ها می‌دهند.

 


Page Generated in 0/0061 sec