printlogo


کد خبر: 277772تاریخ: 1402/12/17 00:00
طارمی و آزمون در جمع بهترین‌های سال آسیا
خط حمله ما در صدر

زوج خط حمله تیم‌ ملی ایران در جمع بهترین بازیکنان سال آسیا قرار گرفت. مهدی طارمی و سردار آزمون، زوج خط حمله تیم‌ ملی فوتبال کشورمان در رده‌بندی بهترین بازیکنان آسیا به ترتیب در رده سوم و پنجم ایستادند. طارمی و آزمون به ترتیب با ارزش 12 و 10 میلیون یورو گران‌ترین فوتبالیست‌های کنونی ایران به شمار می‌آیند. پیش از این طارمی با درخشش در پورتو موفق شده بود آقای گلی لیگ پرتغال را کسب کند و همراه این تیم قهرمان پرتغال شود. آزمون هم در ابتدای فصل به رم منتقل شد و هر چند در دوران مورینیو نتوانست به ترکیب اصلی راه پیدا کند ولی از زمان حضور دروسی خوش درخشیده و یک گل زده و یک پاس گل داده است. بر اساس گزارش سایت سوفا اسکور، «سون هیونگ مین» ستاره تیم‌ ملی کره‌جنوبی و تاتنهام با کسب میانگین 95 بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد، «میتوما» با کسب 88 امتیاز در رده دوم بهترین فوتبالیست آسیا ایستاد و مهدی طارمی به همراه «جونیا ایتو» ستاره ژاپنی با کسب 86 امتیاز در رده سوم بهترین‌ها قرار گرفت. «لی کانگ این» با کسب 85 امتیاز در رده چهارم بهترین‌های آسیا قرار گرفت و سردار آزمون و «تومیاسو» به صورت مشترک با کسب 84 امتیاز در رده پنجم بهترین‌های قاره کهن ایستادند.
* زمان بازگشت ستاره تیم‌ ملی ایران به میادین مشخص شد
نشریه پرتغالی از زمان بازگشت مهاجم تیم‌ ملی ایران به ترکیب پورتو خبر داد.
«طارمی با عبور از مصدومیت به تمرین پورتو بازگشت»، این خبر نشریه آبولا از بهبود ستاره تیم‌ ملی ایران بود. طارمی در 3 بازی اخیر پورتو به دلیل مصدومیت غایب بود. پورتو در بازی حساس با بنفیکا با اقتدار با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید تا امید قهرمانی‌اش زنده شود. به نوشته رسانه پرتغالی، مهدی طارمی بعد از گذراندن دوران نقاهت به تمرینات بازگشته و خود را برای بازی جمعه مقابل پورتیموننزه آماده می‌کند. پورتو اکنون با 52 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. اسپورتنیگ و بنفیکا به ترتیب با 59 و 58 امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند.
* والیبال‌زدگی، عامل فوتبالیست شدن سردار آزمون!
سردار آزمون به یک دلیل خاص، قید والیبالیست شدن به شکل حرفه‌ای را زد تا فوتبالیست شود. آزمون متولد شهری است که والیبال و اسب‌سواری جزو رشته‌های پرطرفدار آن منطقه است و مهاجم گنبدی در کودکی والیبالیست خوبی هم بوده و خیلی‌ها فکر می‌کردند او در آینده در این رشته بدرخشد ولی آزمون در رشته دیگری به موفقیت رسید و شاید همین حضور سردار در فوتبال باعث علاقه بیشتر گنبدی‌ها به فوتبال هم شده باشد. آزمون می‌گوید یک اتفاق مسیر زندگی او را عوض کرده است؛ اتفاقی تلخ که باعث شده سردار در رختکن تیم تحت هدایت پدرش زیر گریه بزند و با خود عهد کند فوتبال را ادامه داده و حق پدرش را از این رشته بگیرد. مهاجم تیم رم ایتالیا در این باره گفته در کودکی هم والیبال بازی می‌کرده و هم فوتبال. در والیبال استعداد بهتری داشت و خیلی‌ها می‌گفتند در آینده والیبالیست می‌شود. یک اتفاق اما مسیر زندگی او را تغییر داد؛ در یکی از روزهای تلخ زندگی‌اش، وقتی برای تماشای بازی تیم پدرش در لیگ والیبال به استادیوم شهر گنبد رفته بود. سردار در این‌باره می‌گوید: «به پدر من می‌گفتند امپراتور. آن روز ولی باخت. پدرم خیلی بازی‌ها را برده بود ولی چون چند باخت آورد فحش دادند. توهین کردند. بازی که تمام شد به رختکن رفتم و بشدت گریه کردم. همان جا با خودم عهد کردم فوتبال را ادامه دهم. می‌خواستم یکجورهایی حق پدرم را از فوتبال بگیرم».
* تمجید سایت ایتالیایی از سردار آزمون
یک سایت ایتالیایی در گزارشی به تیم رم پرداخت و از سردار آزمون، بازیکن ایرانی این تیم تمجید کرد. تیم فوتبال رم ایتالیا با هدایت «دنیله دروسی» با ۴۷ امتیاز در رده پنجم جدول سری آ قرار دارد و فاصله ۴ امتیازی با بولونیا تیم چهارم جدول دارد. سایت «ilromanista» در گزارشی به رم پرداخت و از سردار آزمون، مهاجم ایرانی این تیم تمجید کرد. این سایت در ارتباط با سردار آزمون نوشت: این بازیکن پای راست قدرتمندی دارد و میل و اشتیاق زیادی برای بهتر شدن در آن دیده می‌شود. او با حضورش در زمین بازی فضا را برای روملو لوکاکو باز می‌کند تا با تمرکز بیشتری بازی کند. داشتن بازیکنانی مانند سردار آزمون روی نیمکت رم باعث شده این تیم نیمکتی طلایی داشته باشد. تیم رم باید پنجشنبه ۱۷ اسفند رو در روی برایتون انگلیس در یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا قرار گیرد و روز یکشنبه ۲۰ اسفند در سری آ به مصاف فیورنتینا خواهد رفت که هر ۲ بازی برای این تیم مهم خواهد بود. آزمون در لیست اروپایی دروسی قرار دارد و باید دید او به مهاجم ایرانی خود در مصاف با برایتون بازی خواهد داد یا خیر.

Page Generated in 0/0055 sec