printlogo


کد خبر: 277784تاریخ: 1402/12/17 00:00
اخبار

سفر ۱۰ هزار عضو هلال‌احمر به مناطق راهیان نور
رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از تحلیف اعضای سازمان جوانان این جمعیت در یادمان شهدای شلمچه خبر داد. پیرحسین کولیوند دیروز در حاشیه سفر به خرمشهر اظهار کرد: به منظور عرض خداقوت و خسته نباشید به همکاران‌مان به استان خوزستان آمده‌ایم. برنامه مفصلی درباره شروع سفرهای زیارتی راهیان نور جوانان جمعیت هلال‌احمر در نظر گرفته‌ایم و پیش‌بینی شده است که ۱۰ هزار نفر در این برنامه حضور یابند. وی افزود: علاوه بر آن، مراسم تحلیف جوانان سازمان جوانان هلال‌احمر و ورود آنها به قسمت‌های دیگر بویژه سازمان امداد و نجات، در مشهد شهیدان شلمچه انجام خواهد شد. کولیوند در ادامه گفت: همان‌گونه حضرت آقا در بحث راهیان نور فرمودند و برای ما مهم است، ما به راهیان نور به عنوان یک نرم‌افزار و گنجینه نگاه می‌کنیم تا جوانان از شهدا و رزمندگان و ایثارگران الگو بگیرند و بر اساس این الگو و راهنمایی‌ها، رفتارها و برنامه‌های خود را تنظیم و برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم و توسعه کشور تلاش کنند. از همه مهم‌تر، افزایش  روحیه ایثارگری و ازخودگذشتگی، در این برنامه زیارتی پیگیری می‌شود تا اعضای هلال‌احمر در همه جا، کمک‌کننده و نجاتگر باشند.
***
برقراری دارالقرآن در تمام زندان‌های کشور
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از برقراری دارالقرآن در تمام زندان‌های کشور خبر داد و گفت: این مراکز باید در ماه رمضان فعالیت مضاعف داشته باشند، چرا که قرآن شفا و رحمت است، بنابراین باید به این مهم توجه شود. غلامعلی محمدی روز گذشته در محفل بزرگ اُنس با قرآن که با شرکت مددجویانی از استان‌های زنجان، کردستان، قزوین، لرستان و کرمانشاه در زندان همدان برگزار شد، اظهار کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تلاش برای اصلاح و تربیت زندانیان رویکرد اصلی سازمان زندان‌هاست و در این مسیر حرفه‌آموزی و اشتغال و فعالیت‌های متنوع فرهنگی در صدر فعالیت‌ها به شمار می‌آید. وی در ادامه افزود: سوادآموزی بین زندانیان و ارتقای سطح دانش آنها نیز در زندان‌های کشور با جدیت دنبال می‌شود به طوری که مواردی از دفاع از پایان‌نامه ارشد و دکترا توسط مددجویان را داشتیم. محمدی از برگزاری فعالیت‌های ورزشی و هنری، تئاتر و کتابخوانی در قالب جشنواره‌های مختلف در زندان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: آشنایی با معارف اسلامی و برقراری کلاس‌ احکام و نهج‌البلاغه برای زندانیان نیز جزو موارد اولویت‌دار است. وی از برقراری دارالقرآن در تمام زندان‌های کشور خبر داد و گفت: این مراکز باید در ماه رمضان فعالیت مضاعف داشته باشند، چرا که قرآن شفا و رحمت است، بنابراین باید به این مهم توجه شود.
***
آغاز عملیات ساخت خط ۸ متروی تهران تا پایان این هفته
شهردار تهران از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات عمرانی خط ۸ متروی تهران در روزهای آینده خبر داد. علیرضا زاکانی در سومین همایش شهرداران نواحی شهر تهران تاکید کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، تهران در حال پوست‌اندازی است. هر معاونتی بر اساس وظایف خود راهبرد مشخصی برای تحول پایتخت در پیش گرفته‌ است. شهردار تهران ادامه داد: به عنوان مثال در زمینه حمل‌و‌نقل، شورا تصویب کرد رقمی حدود 1.8 میلیون یورو برای خرید خودروی برقی در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد که با ورود این خودروها به ناوگان پایتخت، شاهد تحولی جدی در حمل‌ونقل پایتخت خواهیم بود. در حوزه مترو تا پایان این هفته عملیات ساخت خط ۸ متروی تهران آغاز خواهد شد و بزودی نیز فرآیند ساخت خط ۹ شروع می‌شود. وی در ادامه با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰۰ پویش امید و افتخار در دوره جدید مدیریت شهری گفت: صفر تا صد، ۸۴ درصد پروژه‌های امید و افتخار به صورت کامل در دوره جدید مدیریت شهری به ثمر رسیده ‌است که از این رقم ۶۶ درصد مربوط به مناطق جنوبی شهر تهران است. شهردار تهران با اشاره به افزوده شدن ۲۰ هزار هکتار فضای سبز به ظرفیت بوستان و باغات پایتخت در صدوششمین پویش امید و افتخار گفت: ۵۰ درصد این ۲۰ هزار هکتار فضای سبز، مثمر است که آبیاری ۲۵۰ هکتار آن زیرسطحی است. مطابق این شیوه، مصرف آب تا ۷۰ درصد کاهش می‌یابد و بازدهی درختان نیز بین ۲ تا ۳ برابر افزایش می‌یابد.
***
گشت‌های پلیس فتا برای دستگیری اسکیمرها
معاون فرهنگی - اجتماعی پلیس فتای فراجا از اجرای طرح عملیاتی این پلیس در راستای شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری فعال در حوزه اسکیمر (کپی‌کنندگان کارت‌های بانکی) از ۱۵ اسفند سال جاری تا پایان تعطیلات نوروز خبر داد. سرهنگ رامین پاشایی در این باره گفت: با توجه به تجربه ادوار گذشته همزمان با نزدیک شدن به پایان سال و با پیش‌فرض افزایش خریدها و مسافرت‌های نوروزی، یکی از ترفندهای مجرمان سایبری کلاهبرداری در قالب فروشندگان سیار است. وی ادامه داد: این افراد با حضور در سطح معابر عمومی درون و برون‌شهری و ارائه کالا و خدمات متنوع از جمله البسه و پوشاک، میوه، آجیل و...، مترصد کلاهبرداری از هموطنان با در اختیار گرفتن کارت‌های بانکی و کپی آنها به منظور برداشت غیرمجاز وجه از حساب آنها هستند. وی در ادامه افزود: به منظور شناسایی مجرمان سایبری این حوزه، از ۱۵ اسنفدماه سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی، گشت‌های فیزیکی پلیس فتا در سراسر کشور به صورت نامحسوس بر عملکرد فروشندگان نظارت خواهند کرد. سرهنگ پاشایی به هموطنان توصیه کرد حتی‌المقدور هنگام خرید از فروشندگان سیار از پول نقد استفاده کنند و به هیچ عنوان در هنگام خرید از فروشندگان سیار و فروشگاه‌ها، عابر بانک خود را در اختیار آنان قرار نداده و تمام مراحل عملیات بانکی شامل کشیدن کارت درون دستگاه پوز و وارد کردن رمز کارت را شخصا انجام دهند.

Page Generated in 0/0055 sec