printlogo


کد خبر: 277786تاریخ: 1402/12/17 00:00
رئیس‌جمهور با حضور در مناطق سیل‌زده سیستان‌و‌بلوچستان بر تسریع امدادرسانی به سیل‌زدگان تأکید کرد
امداد در میدان
وزیر جهاد کشاورزی: خسارات وارده به کشاورزان سیل‌زده از طریق بیمه صندوق کشاورزی جبران می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس‌جمهور دیروز به اتفاق هیات همراه عازم سیستان‌وبلوچستان شد تا از نزدیک وضع امدادرسانی و کمک به مردم متاثر از سیل اخیر در این استان را پیگیری و دستورات لازم را برای رفع مشکلات مردم صادر کند. سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان طی یک هفته اخیر به دلیل گستردگی سیلاب، تخریب و آسیب ‌دیدن زیرساخت‌های عمومی، راه‌ها، منازل و مزارع ناشی از وقوع سیل، شرایط مساعدی نداشته‌اند، از این رو برخی از آنها به مکان‌های امن برای اسکان منتقل شده‌اند. نیروهای امدادی و جهادی از همان لحظات اولیه وقوع سیل برای امداد‌رسانی و کمک به ساکنان مناطق درگیر با سیل اقدامات لازم را به کار گرفته‌اند؛ امدادرسانی‌های بی‌وقفه‌ای که  از سوی دستگاه‌های دولتی، نهادها و سازمان‌های مختلف در کنار نیروهای مردمی و جهادی همچنان ادامه دارد. از سویی وزرای کشور، نیرو و جهاد کشاورزی و فرمانده نیروی زمینی سپاه، رئیس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر و برخی دیگر از مسؤولان کشوری و لشکری برای پیگیری وضعیت مردم این منطقه طی چند روز گذشته راهی سیستان‌وبلوچستان شده‌اند. دیروز نیز در سفر رئیس‌جمهور به سیستان‌وبلوچستان، وزیر راه و شهرسازی همراه وی عازم این استان شد تا از وضعیت خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده بازدید میدانی داشته باشد. 
رئیس‌جمهور روز گذشته در سفر به سیستان‌وبلوچستان نحوه امدادرسانی و کمک به مردم این استان را پیگیری و دستورات لازم برای رفع مشکلات مردم را صادر کرد. سیدابراهیم رئیسی در بازدید از مناطق سیل‌زده، بر تسریع در روند امدادرسانی تاکید کرد و به مردم شهرستان سیب گفت دولت با تمام توان در کنار سیل‌زدگان ‌خواهد بود. وی در بدو ورود به فرودگاه مورد استقبال محمد کرمی استاندار سیستان‌وبلوچستان، عبدالغفور حوت فرماندار شهرستان کنارک، فرماندار چابهار و اعضای شورای تامین شهرستان‌های کنارک و چابهار قرار گرفت. رئیس‌جمهور در بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: ‌بعد از جلسه‌ای که در هیات دولت و خبرگان داشتم، بلافاصله به چابهار حرکت کردم با این هدف که برای بارش‌های بعدی با توجه به هشدارهای هواشناسی و وقوع احتمالات، از هم‌اکنون اقدامات و تدابیر لازم پیرامون پیشگیری، پیش‌بینی و برخورد متناسب در دستور کار قرار گیرد. وی در ادامه افزود: در این سفر با ستاد بحران تشکیل جلسه خواهیم داد تا بتوانیم نسبت به وضعیت سیلی که ایجاد شده و کارهایی که باید انجام شود بویژه در حوزه جاده‌ای و مشکلاتی که رخ داده و امدادرسانی‌ها تصمیم‌گیری کنیم. رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر درست به این مساله توجه نشود سیلی آتی نگران‌کننده خواهد بود، بنابراین از نزدیک در منطقه حاضر شدم تا در کنار سایر مسؤولان برای اجرای کار بهتر اقدام کنیم. رئیس‌جمهور پس از دیدار با مردم منطقه نگور، با همراهی استاندار سیستان‌وبلوچستان، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسؤولان ستاد بحران استان، به صورت هوایی از مناطق سیل‌زده و درگیر سیل بلوچستان نیز بازدید کرد و در جریان میزان خسارات وارده به منطقه قرار گرفت. 
استاندار سیستان‌وبلوچستان در این بازدید هوایی توضیحات لازم را درباره نحوه امدادرسانی، مشکلات و موانع پیش رو ارائه کرد و خواستار توجه بیش از پیش مسؤولان به منطقه شد. رئیسی پس از بازدید از مناطق سیل‌زده دشتیاری به منطقه نگور رفت و در جمع مردم این منطقه ‌هدف از این سفر را بررسی وضعیت خسارت سیل و نحوه امدادرسانی به ‌مردم اعلام کرد و گفت: ‌قطعا با تمام توان در کنار شما خواهیم بود. رئیس‌جمهور با بیان اینکه از استاندار سیستان‌وبلوچستان، هلال احمر، مسؤولان محلی و مردم که کارهای امدادی می‌کنند، نهایت قدردانی را دارم، اظهار داشت: امروز درباره اقداماتی که باید برای بهبود وضعیت سیل‌زدگان کرد، تصمیم‌گیری خواهیم کرد. وی با بیان اینکه شخصا به منطقه آمدم تا برای بارش‌های بعدی تصمیم‌گیری کنیم تا مجددا شاهد وقوع سیل نباشیم، تصریح کرد:‌ مسؤولان منطقه باید پیش‌بینی، پیشگیری و برخورد متناسب را برای بارش‌های آینده داشته باشند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه تصمیم گرفتم ضمن دیدار با شما مردم عزیز، از نزدیک در جریان امور قرار بگیرم، خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران تصمیمات لازم را در حوزه جاده، امدادرسانی و بارش‌های آینده اتخاذ خواهیم کرد.
رئیس‌جمهور همچنین روز گذشته پس از ورود به فرودگاه کنارک، مستقیم به منطقه سیل‌زده دشتیاری رفت تا ضمن دیدار با مردم سیل‌زده در جریان میزان خسارت و امدادرسانی به مردم منطقه قرار گیرد. وی با حضور سرزده در روستاهای درگیر سیلاب جنوب سیستان‌وبلوچستان، ضمن بازدید از وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان این منطقه با مردم محلی گفت‌وگو و دستورات لازم را برای تسریع در روند امدادرسانی صادر کرد.  
* جبران خسارات وارده به کشاورزان
خسارات وارده به کشاورزان سیل‌زده از طریق بیمه صندوق کشاورزی جبران می‌شود. وزیر جهاد کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی را ملزم کرد میزان خسارات وارده به کشاورزان را برآورد و با مشارکت بانک کشاورزی نسبت به جبران آن اقدام کنند. محمدعلی نیکبخت در سفر به استان سیستان‌وبلوچستان برای رسیدگی و حل مشکلات کشاورزان و روستاییان خسارت‌دیده از سیل اخیر، محمدرضا سیدحسینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان‌وبلوچستان را به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود در این استان برای رسیدگی به مشکلات کشاورزی و دامداران معرفی کرد. وزیر جهاد کشاورزی به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان‌وبلوچستان دستور داد تا با تمهیدات و اقدامات موثر تمام توان و امکانات خود را به طور ملموس، مستمر و پیگیر برای جبران خسارات و مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیده به کار گیرد. وزیر جهاد کشاورزی، همچنین به حسینی ماموریت داد تا پیگیر خرید تضمینی دام و تامین امانی نهاده‌های دامداران روستایی و عشایری توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و سازمان امور عشایری ایران باشد. نیکبخت، همچنین صندوق بیمه کشاورزی را ملزم کرد برآورد میزان خسارات وارده به کشاورزان را بررسی و با مشارکت بانک کشاورزی نسبت به جبران خسارات اقدام کنند. وزیر جهاد کشاورزی، به سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور هم دستور داد با مشارکت اتحادیه‌های مربوط، خرید تضمینی محصولات باغی و زراعی کشاورزان را انجام دهد. 

Page Generated in 0/0063 sec