printlogo


کد خبر: 277795تاریخ: 1402/12/17 00:00
اخبار

عمق دفاع استراتژیک ایران دریای‌مدیترانه و اقیانوس هند است
مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه عمق دفاع استراتژیک ما دریای مدیترانه و اقیانوس هند است، گفت: ما باید از ایران ۵ هزار کیلومتر عمق دفاع استراتژیک خود را توسعه دهیم و نیروهای دریایی و هوافضای سپاه باید بر این نقاط متمرکز شوند، چراکه جنگ‌های آتی دریاپایه و هواپایه است. سردار سیدیحیی صفوی در همایش «روایت پیشرفت؛ ۴۰ سالگی دانشگاه امام حسین(ع)» با تاکید بر اینکه «ما چاره‌ای جز عمق‌بخشی به دفاع و امنیت ملی خود نداریم»، تصریح کرد: عمق دفاع استراتژیک ما دریای مدیترانه و اقیانوس هند است. ما از ایران باید ۵ هزار کیلومتر عمق دفاع استراتژیک خود را توسعه دهیم. نیروهای دریایی و هوافضای سپاه باید بر این نقاط متمرکز شوند، چراکه جنگ‌های آتی دریاپایه و هواپایه است. وی در ادامه با بیان اینکه «باید بدانیم ریشه‌های سپاه چگونه شکل گرفت و اکنون در چه مسیری قرار است حرکت کند»، اظهار کرد: درس ما در دانشگاه امام حسین و سپاه این است که راه آینده آنها را به شکلی طی کنیم که موفقیت‌های گذشته حفظ شود و ارتقا و تداوم آن راه در آینده است.
***
دستاوردهای شاخص نهاجا سال‌آینده رونمایی می‌شود
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه مردم ایران منتظر اخبار خوب از دستاوردهای فرزندان خود در نیروی هوایی باشند، گفت: دستاوردهای بزرگ و شاخص نیروی هوایی ارتش سال آینده رونمایی می‌شود. امیر سرتیپ حمید واحدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری دزفول در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با تمام وجود، شبانه‌روز در تلاش هستند تا دستور فرمانده کل قوا برای رسیدن این نیرو به نیروی هوایی تراز انقلاب را محقق کنند. وی ادامه داد: نیروی هوایی به همت کارکنان، صنعتگران، دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرفت‌های خوبی در هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین کسب کرده است و سال آینده خبرهای خوبی از دستاوردهای نیروی هوایی اطلاع‌رسانی می‌شود. فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تمام آموزش‌های پیشرفته خلبانان و کارکنان فنی نیروی هوایی در مراکز آموزشی نیروی هوایی انجام می‌شود و خوشبختانه در این زمینه هیچ وابستگی‌ای به خارج وجود ندارد. وی ادامه داد: نیروی هوایی الهی و مقتدر ارتش جمهوری اسلامی امروز آماده‌تر از همیشه آماده اجرای فرامین فرمانده کل قوا است.
***
نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. به گزارش ایرنا، در‌های مصلی از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود. سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت بیست‌ودوم اسفندماه «روز بزرگداشت شهدا»، قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود. به منظور گرامیداشت یاد امام جمعه فقید تهران حضرت آیت‌الله امامی‌کاشانی نیز نمایشگاهی از آثار ایشان در حاشیه نماز جمعه برپا می‌شود. در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، در آستانه ماه مبارک رمضان، کتاب «اسرار ماه رمضان» نوشته محمدتقی فیاض‌بخش معرفی خواهد شد. اسرار ماه مبارک رمضان و مراقبات و مناسک آن، که توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شده است، از مجموعه 6 جلدی «ادب حضور»، عصاره دستورات اخلاقی و عبادی و همچنین معارف توحیدی پیرامون ماه رمضان بنا بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی‌(ره) است.
***
فقط روسیه به دنبال تجهیزات دفاعی ایران نیست
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اصولا ستون اصلی امنیت ملی ما مردم هستند، گفت: اگر غیر از این نگاه کنیم، باخته‌ایم. سردار علی‌اکبر احمدیان با بیان اینکه تصور نکنید فقط روسیه به دنبال تجهیزات دفاعی ایران است، در ادامه خاطرنشان کرد: خیلی از کشورها به دنبال خرید سلاح‌ها و تجهیزات ایران هستند؛ کره، روسیه، آلمان و بسیاری از کشورها درصدد خرید آب سنگین از ایران هستند و طبق گزارش آمریکایی‌ها، بهترین کیفیت آب سنگین دنیا را ایران دارد؛ بنابراین باید تولید علم را به تولید ثروت مبدل کنیم. وی تاکید کرد: ما در جنگ، اگر می‌خواستیم طبق عرف نیروهای مسلح جهانی عمل کنیم، قطعا توفیقی کسب نمی‌کردیم؛ باید در میدان عمل، تجربه کسب کنیم تا به توفیق برسیم.
***
دادگاه عالی سوئد حکم حبس ابد حمید نوری را تأیید کرد
رسانه‌های سوئدی می‎گویند دادگاه عالی با رد درخواست تجدیدنظر در پرونده حمید نوری، حکم حبس ابد وی را تأیید کرده است. به گزارش فارس، رسانه سوئدی آفتون‎بلات روز چهارشنبه ۱۶ اسفند نوشت: دادگاه عالی سوئد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد درخواست تجدیدنظر حمید نوری، شهروند ایرانی زندانی در سوئد را رد کرده است. بر اساس این گزارش، دادگاه عالی سوئد درخواست تجدیدنظر حمید نوری را رد و حکم حبس ابد وی را تایید کرده است. دادگاه تجدید نظر سوئد ۲۸ آذر رای نهایی را درباره حمید نوری صادر و حکم حبس ابد دادگاه بدوی را تایید کرد. این حکم در حالی صادر شد که مقام‎های سوئد بویژه سیستم قضایی این کشور هیچ پاسخی به تناقضات موجود در این پرونده نداده‌اند. روند دادگاه چه در مرحله بدوی و چه در مرحله تجدیدنظر بسیاری از حقوق مسلم حمید نوری را نقض کرد. بسیاری از اصول بین‌المللی دادرسی منصفانه و حتی قوانین داخلی سوئد در این روند نقض شد و مقام‎های سوئد هیچ‎ توجهی به این موضوع نداشتند. حمید نوری آبان ۱۳۹۸ در فرودگاه استکهلم بازداشت و به سلول انفرادی منتقل شد و از آن زمان تاکنون همچنان در سلول انفرادی به سر می‌برد.

Page Generated in 0/0051 sec