printlogo


کد خبر: 277813تاریخ: 1402/12/19 00:00
اخبار

کارگردان «جان ویک» در دنیای اکشن می‌ماند
چاد استاهلسکی، کارگردان هر ۴ فیلم «جان ویک»، قرارداد تولید چند ساله با کمپانی لاینزگیت امضا کرد. بر مبنای این قرارداد، همکاری موجود بین استاهلسکی و لاینزگیت گسترش می‌یابد و به بدلکاری که به کارگردان موفق اکشن بدل شد، اجازه می‌دهد بر ساخت فیلم‌های اکشن بیشتر تمرکز کند. پیش از این هم اعلام شده بود استاهلسکی کنترل فرنچایزهای «جان ویک» و «هایلندر» را برای لاینزگیت بر عهده خواهد داشت و فیلم بعدی که کارگردانی می‌کند، بازسازی «هایلندر» با بازی هنری کاویل است. «هایلندر» یا «کوه‌نشین» فیلمی است که سال ۱۹۸۶ با بازی شان کانری ساخته شد. استاهلسکی گفت: لاینزگیت در طول دوران حرفه‌ای من به ‌عنوان کارگردان، استودیوی خانگی من بوده و منطقی است که من کار تولید فیلم خود را با تیمی که سال‌ها شرکای فوق‌العاده‌ای بوده‌اند، ادامه دهم. فیلم بعدی از دنیای «جان ویک» اسپین آف «بالرین» با بازی آنا د آرماس است که اعلام شد اکرانش سال ۲۰۲۵ خواهد بود. این فیلم قرار بود تابستان پیش رو اکران شود اما قرار شد استاهلسکی با کارگردان آن «لن وایزمن» برای خلق سکانس‌های اکشن اضافی فیلم کار کنند.
***
مهلت ارسال اثر به جشنواره‌های خوشنویسی و عکس رضوی تمدید شد
مدیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: با توجه به استقبال هنرمندان برای حضور در بخش‌های خوشنویسی، عکس و شعر، مهلت دریافت آثار این ۳ بخش از بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) تا ۲۵ فروردین سال ۱۴۰۳ تمدید شد. فرهاد قائمیان ضمن دعوت از علاقه‌مندان مختلف به شرکت در این بخش‌های هنری، حضور هر یک از هنرمندان را گامی ارزشی در راستای افزایش کیفی و کمی آثار این حوزه قلمداد کرد. قائمیان متذکر شد: علاقه‌مندان به شرکت باید در فرصت باقیمانده نسبت به ارسال اثر خود در حوزه‌های عنوان‌ شده همت کنند و این امر را معطوف به روزهای پایانی فراخوان نکنند. مدیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ابراز امیدواری کرد با حضور هنرمندان علاقه‌مند و مستعد در بخش‌های مختلف خوشنویسی، عکاسی و شعر، بار دیگر توفیقات شایان توجهی در حوزه ارزشی فرهنگ رضوی به واسطه هنر رقم بخورد. به گفته وی ثبت‌نام علاقه‌مندان به ارسال اثر در این بخش‌ها در بستر سایت شمس توس به نشانی 
shamstoos.ir امکان‌پذیر است.
***
منوچهر والی‌زاده به بخش عمومی منتقل شد
مدیر واحد دوبلاژ تلویزیون با اشاره به وضعیت جسمی منوچهر والی‌زاده، دوبلور باسابقه کشورمان به مهر گفت: حال عمومی منوچهر والی‌زاده خدا را شکر رو به بهبود است و امیدواریم بزودی بهبودی کامل را به دست بیاورد. فرشید شکیبا درباره وضعیت فعلی این دوبلور در بیمارستان نیز بیان کرد: منوچهر والی‌زاده از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش عمومی منتقل شده است و امیدواریم چند روز دیگر مرخص شود. منوچهر والی‌زاده چند روز پیش به دلیل افت فشار و مشکلات تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد.
***
گلریزانی برای هنرهای تجسمی
نمایشگاه «گلریزان هنر ایران» متشکل از آثار هنرمندان برجسته تجسمی، پنجشنبه ۱۷ اسفند در تمام فضای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران افتتاح شد». نمایشگاه گلریزان هنر ایران» به نمایش آثار هنرمندان مهم و عالی هنر تجسمی اختصاص دارد. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان معاصری چون محمد احصایی، پروانه اعتمادی، نصرالله افجه‌ای، غلامحسین امیرخانی، ناصر اویسی،  منوچهر نیازی و... قرار دارد. نمایشگاه «گلریزان هنر ایران» تا ۲۵ اسفند برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.
***
به میزبانی تالار وحدت برگزار شد
حضور نوجوانان در کنسرت خداحافظی
کنسرت «فلوت سحرآمیز»، آخرین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۴۰۲، شامگاه پنجشنبه 17 اسفندماه به رهبری منوچهر صهبایی با حضور تعدادی از هنرمندان نوجوان به عنوان تک‌نواز، شب خاطره‌انگیزی را برای این اجرای زنده در تالار وحدت تهران رقم زد. ارکستر سمفونیک تهران از مجموعه‌های تحت پوشش بنیاد فرهنگی و هنری رودکی برای آخرین اجرای سال ۱۴۰۲ تلاش کرد با انتخاب قطعاتی نام‌آشنا برای علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک، شب خاطره‌انگیزی را برای آنها رقم بزند.
حضور فرزانه اسدی، نوازنده نوجوان فلوت و دیبا والی، نوازنده نوجوان هارپ هم فضای اجرای برخی از قطعات را با حال و هوای متفاوتی روبه‌رو کرد تا تماشاگران کنسرت شاهد اجرای متفاوتی از مجموعه ارکستر سمفونیک تهران در اجرای پایانی سال باشند.
فرزانه اسدی از هنرمندان نوجوان عرصه موسیقی در حوزه نوازندگی فلوت است که فراگیری این ساز را نزد هنرمندانی چون رهام اسکوچی و محمدعلی لقاء فرا گرفته است. وی همکاری‌های متعددی نیز با پروژه‌ها، گروه‌ها و ارکسترهای مختلف داشته اشت.
بر اساس این گزارش، اورتور «فلوت سحرآمیز» اثر ولفگانگ آمادئوس موتسارت (آهنگساز اتریشی و موسیقی‌دان کلاسیک)، کنسرتو برای فلوت و هارپ در دوماژور (الگرو - آندانتینو - الگرو) و «سمفونی شماره ۵» اثر پیوتر ایلیچ چایکوفسکی (آهنگساز روسی و موسیقی‌دان کلاسیک) از جمله آثاری بود که در بخش‌های مختلف آخرین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۴۰۲ پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

Page Generated in 0/0072 sec