printlogo


کد خبر: 277816تاریخ: 1402/12/19 00:00
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در جمع مدیران تشریح کرد
جزئیات برنامه‌های صندوق اعتباری هنر در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر پنجشنبه هفدهم اسفند در پنجمین نشست سراسری نمایندگان صندوق اعتباری هنر که به میزبانی سالن شیخ طبرسی آستان قدس رضوی برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، ضمن قدردانی از زحمات نمایندگان صندوق در سراسر کشور گفت: امسال این نشست در نزدیک‌ترین مکان به حرم رضوی برگزار شد، امیدوارم به حول قوه الهی نشست با برکتی باشد.
سیدمجید پوراحمدی در ادامه به سوابق نمایندگان صندوق اعتباری هنر در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: سال جاری سال بسیار پرکاری برای صندوق اعتباری هنر بود، چرا که سال را با فعالیت‌های خوبی که با کمک و همراهی شما انجام شد، پشت‌سر گذاشتیم و به دنبال آن اقدامات، طرح‌های جدید و تحولی عملیاتی شد.
به گفته وی، صندوق اعتباری هنر باید علاوه بر انجام اقدامات و ارائه فعالیت‌های حمایتی، بتواند در حوزه انجام کارهای تحولی نیز پیشگام و پیش‌ رو باشد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود به موضوع ثبت‌نام مسکن هنرمندان اشاره کرد و گفت: این مهم برای نخستین بار در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت جدی وزیر محترم ارشاد و پیگیری، کمک و همراهی صندوق اعتباری هنر عملیاتی شد. در گام نخست چندی پیش در شهر پرند عملیات اجرایی آن آغاز شد و در کشور حدود ۵ هزار نفر واجد شرایط ثبت‌نام شده‌اند.
پوراحمدی ادامه داد: تلاش مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است تا تمام هنرمندان واجد شرایط در سراسر استان‌ها با اختصاص زمین صاحب‌ خانه شوند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه به موضوع هنرکارت و ارائه خدمات متنوع این کارت برای هنرمندان اشاره کرد و گفت: به تدریج با راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم در این مجموعه با اطلاع‌رسانی‌ای که انجام می‌شود خدمات متنوع با شرایط خاص به اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور ارائه خواهد شد.
پوراحمدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۰۳ هزار نفر از خدمات متنوع صندوق اعتباری هنر بهره‌مند می‌شوند، گفت: ۶۰ هزار نفر از اعضا دارای بیمه تأمین اجتماعی و حدود ۴۶ هزار نفر نیز از خدمات بیمه درمان تکمیلی این صندوق بهره‌مند هستند.
رئیس هیات‌مدیره صندوق اعتباری هنر همچنین به موضوع طرح جدید میلاد مفاخر و نکوداشت نامداران و پیشکسوتان فرهنگ و هنر در استان‌ها اشاره کرد و گفت: این کار ارزشمند تاکنون در ۶ استان و شهر برگزار شده و در سال آینده نیز ادامه آن با جدیت دنبال خواهد شد. تلاش ما این است تا استان به استان آیین نکوداشت نامداران را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنیم، از نمایندگان صندوق اعتباری هنر در سراسر کشور نیز خواستیم این موضوع را در دستور کار جدی خودشان قرار دهند.
وی در ادامه حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و هنری، حمایت از موسسات و تقویت جنبه کسب و کارهای فرهنگی و هنری را از جمله فعالیت‌های دیگر این صندوق برشمرد و گفت: یکی از آنها موضوع قاب هنر است که در حال حاضر بیش از ۵۰ هنرمند حوزه تجسمی در آن فعال هستند و با قاطعیت می‌توان گفت موضوع اشتغال‌زایی هنرمندان در این دوره صندوق اعتباری هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی رقم خورد.
پوراحمدی خطاب به نمایندگان صندوق اعتباری هنر در استان‌ها تاکید کرد: صندوق اعتباری هنر این آمادگی را دارد که با کمک و همراهی شما فعالان تجسمی در حوزه خط و خوشنویسی شناسایی و با هماهنگی شرکت توسعه تجارت هنر پروانه به آنها معرفی شوند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از سخنان خود سال ۱۴۰۲ را سالی پررونق و پرکار برای صندوق اعتباری هنر عنوان کرد که همگی دست در دست هم زحمات فراوانی برای ارائه خدمت به جامعه فرهنگ و هنر کشیدند.

Page Generated in 0/0072 sec