printlogo


کد خبر: 277822تاریخ: 1402/12/19 00:00
اخبار

سوپرگل کاپیتان ایران در لیگ برتر انگلیس جاودانه شد
گل زیبای ستاره تیم‌ ملی ایران برای برایتون مقابل چلسی، در تاریخ لیگ برتر انگلیس ماندگار شد. سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس دیروز (جمعه) بهترین گل‌های تاریخ این مسابقات به شکل قیچی برگردان را معرفی کرد که نام علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم‌ ملی ایران در تاریخ لیگ جزیره جاودانه شد. بر اساس اعلام سازمان لیگ انگلیس، گل زیبای جهانبخش با پیراهن برایتون مقابل چلسی در جمع بهترین گل‌های قیچی برگردان تاریخ قرار گرفت.
***
دومین شاهکار جوانان واترپلو در آسیا با صعود به فینال
تیم ملی واترپلوی جوانان ایران در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات رده‌های سنی قهرمانی آسیا در فیلیپین موفق شد با نتیجه ۷ بر ۵ حریف خود تیم‌ ملی چین را شکست دهد و راهی فینال مسابقات شود. تیم ملی واترپلوی جوانان ایران در دیدار نیمه‌نهایی رقابت‌های شنا، شیرجه و واترپلوی رده‌های سنی قهرمانی آسیا که در شهر کلارک فیلیپین در حال برگزاری است، در دیدار مقابل تیم‌ ملی واترپلوی جوانان چین موفق شد با نتیجه ۷ بر ۵ به برتری برسد. تیم ملی واترپلوی ایران در گروه B این دوره از مسابقات با تیم‌های قزاقستان، سریلانکا، مالزی و سنگاپور هم‌گروه بود و توانست بالاتر از قزاقستان به عنوان تیم اول گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند و در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف تیم چین به عنوان تیم دوم گروه A برود. با قطعی شدن مدال واترپلوی جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا- فیلیپین ۲۰۲۴، حضور در مسابقات جهانی واترپلوی جوانان نیز که قرار است سال آینده در آرژانتین برگزار شود، قطعی شد.
***
دست روی رگ گردنم گذاشتم چون نماد غیرت ایرانی است
سیدمهدی میرجلیلی درباره خوشحالی گلش در رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال ساحلی توضیحاتی را ارائه کرد. مهدی میرجلیلی، دروازه‌بان تیم‌ ملی فوتبال ساحلی درباره میزان حمایت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال ساحلی گفت: فکر می‌کنم وزارت ورزش طبق آخرین خبرهایی که داشتم ما را در قسمت پاداش‌هایی که باید پرداخت شود قرار داده است. وی درباره واکنش مردم به انتشار تصاویر حرکات تکنیکی و گلزنی وی در جام‌جهانی فوتبال ساحلی افزود: واقعا واکنش مردم خیلی خوب بود. ان‌شاءالله که لیاقت محبت و مهربانی مردم را داشته باشیم. میرجلیلی تصریح کرد: در این چند روز که از جام‌جهانی امارات به یزد بازگشته‌ایم، به هر فروشگاهی می‌رویم، محبت دارند و هرچه اصرار می‌کنیم به هیچ وجه از ما پول نمی‌گیرند. دم مردم‌مان گرم. این دروازه‌بان تیم‌ ملی فوتبال ساحلی ایران درباره شادی خاصی که پس از گلزنی به نمایش می‌گذاشت، اظهار داشت: در این ۱۰ سالی که داریم فوتبال ساحلی بازی می‌کنیم، هر شب قبل از اینکه بخوابیم فکر می‌کردیم اگر در جام‌جهانی گل زدیم، چه حرکت نمادینی انجام دهیم؛ یکی از دوستانم پیشنهاد داد دستم را زیر رگ غیرت بگذارم و با این کار غیرت ایرانی را نشان دهم. من هم همین کار را کردم.
***
برانکو پیراهن تیم جدیدش را پوشید
برانکو ایوانکوویچ می‌گوید تیمش را آماده صعود به جام‌جهانی خواهد کرد. برانکو ایوانکوویچ از سوی فدراسیون فوتبال چین به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان این کشور به خبرنگاران معرفی شد و آنها فرصت صحبت با این سرمربی را پیدا کردند. صحبت‌های اولیه سرمربی کروات ساده بود: من عمیقا تحت تاثیر حضور پرتعداد خبرنگاران قرار گرفتم. بسیار افتخار می‌کنم که سرمربی چنین کشور بزرگی هستم. تیم ملی فوتبال در آستانه برگزاری ۲ بازی متوالی در روزهای 21 و 26 مارس قرار دارد. ایوانکوویچ در این باره عنوان کرد: از زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی تا بازی‌ها ما زمان زیادی نخواهیم داشت. این را هم می‌دانم که لیگ چندی پیش شروع شده است، بنابراین بازیکنان نمی‌توانند خیلی سریع به فرم خوب برسند. ایوانکوویچ همچنین تاکید کرد: هدف اولیه ما ورود به جمع 18 تیم برتر آسیاست. هدف نهایی ما تشکیل یک تیم‌ ملی قدرتمند و تلاش برای صعود به جام‌جهانی است. هدف نهایی ما حضور تیم ملی چین در جام‌جهانی است. برانکو ایوانکوویچ در این نشست مطبوعاتی سوییشرت تیم‌ ملی چین را هم بر تن داشت تا با ردای جدید کار خود را در فوتبال آسیا ادامه دهد.
***
چالش خصوصی‌سازی با ۲ عضو جدید هیأت‌مدیره پرسپولیس ادامه دارد
نماینده سازمان خصوصی‌سازی تاکنون با درخواست تغییر در هیات‌مدیره باشگاه به دلیل احتمال جابه‌جایی مالکیت این باشگاه موافقت نکرده است. به گزارش مهر، سازمان خصوصی‌سازی کشور در آخرین جلسه هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس اجازه حضور ابراهیم شکوری و حسن طباطبایی را نداد. ۲ عضو جدید هیات‌مدیره باشگاه که از سوی محمد‌شروین اسبقیان، معاون وزیر ورزش معرفی شده بودند، هنوز موافقت سازمان خصوصی‌سازی را برای حضور در جلسات هیات‌مدیره پیدا نکرده‌اند.
طبق خصوصی‌سازی انجام شده برای باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تهران، باید هرگونه تغییر در هیات‌مدیره با مصوبه مجمع هر یک از این باشگاه‌ها رقم بخورد و در صورت لزوم نیز پیشنهاد وزارت ورزش برای جابه‌جایی هر یک از اعضای هیات‌مدیره باید با موافقت قطعی سازمان خصوصی‌سازی انجام شود. نماینده سازمان خصوصی‌سازی تاکنون با درخواست تغییر در هیات‌مدیره باشگاه به دلیل احتمال جابه‌جایی مالکیت این باشگاه موافقت نکرده است. در صورتی که طبق گفته رضا درویش، وزارت کار به عنوان مالک باشگاه پرسپولیس شناخته شود دیگر هیچ یک از انتخاب‌های وزارت ورزش مورد وثوق نیست و باید تصمیمات جدید در این باره گرفته شود.

Page Generated in 0/0057 sec