printlogo


کد خبر: 277830تاریخ: 1402/12/19 00:00
اخبار

حذف گزینه «عجله دارم» از تاکسی‌های اینترنتی
با پیگیری‌های سازمان تعزیرات حکومتی، گزینه «عجله دارم» از تاکسی‌های اینترنتی حذف شد. احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ۱۵ اسفند سال جاری در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به موضوع گزینه «عجله دارم» تاکسی‌های اینترنتی گفت: این گزینه از موضوعاتی بود که هیچ دستگاهی به آن ورود نداشته و ما راسا ورود کردیم و قطعا از  مصادیق گران‌فروشی است. قبلا تذکرات لازم داده شده و پرونده تشکیل شده  و در حال تحقیقات مقدماتی است. اتمام‌حجت می‌کنم که شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی خودشان این گزینه را جمع کنند زیرا اجحاف در حق مردم است و برخی از شرکت‌ها از دیروز که پیگیر بودیم قول دادند آن را حذف کنند. پیش از این هم اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به  تذکر جدی سازمان تعزیرات به تاکسی‌های اینترنتی و اینکه گزینه «عجله دارم» تخلف است و باید حدف شود، گفت: گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی مصداق بارز اضافه دریافت و گران‌فروشی است. گزینه «عجله دارم» نه باعث می‌شود مسافر زودتر به مقصد برسد و نه خدمات اضافه به مردم ارائه می‌دهند که این تخلف است. تذکر جدی می‌دهم که تاکسی‌های اینترنتی این گزینه را حذف کنند و مردم را در خدماتی که دریافت می‌کنند دچار مشکل نکنند. چنانچه تخلف گران‌فروشی احراز شود رئیس شعبه حق دارد حکم به پلمب واحد مربوط بدهد.
***
تأمین داروهای بیماران صعب‌العلاج در داروخانه‌های منتخب
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نگرانی درباره تامین داروی بیماران صعب‌العلاج در تعطیلات نوروز وجود ندارد، در عین حال درباره نحوه فعالیت داروخانه‌ها در ایام عید توضیح داد. دکتر حیدر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تامین داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج با توجه به تعطیلات نوروزی گفت: داروی بیماران صعب‌العلاج همواره با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اختیار داروخانه‌های منتخب که برای توزیع این داروها انتخاب شده‌اند، قرار می‌گیرد. در مجموع ارتباطی میان توزیع داروهای بیماران صعب‌العلاج با ایام تعطیل و غیرتعطیل وجود ندارد. وی ادامه داد: داروهای بیماران صعب‌العلاج در داروخانه‌های هدف توزیع می‌شود و از طریق این مراجع در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. تاکید می‌کنم اگر یک داروخانه دارای سهمیه فروش داروی بیماران صعب‌العلاج در ایام نوروز تعطیل باشد، داروخانه جایگزین وجود دارد. رئیس سازمان غذا و دارو گفت. به طور معمول، داروخانه‌ها در ایام تعطیلات فعال هستند و اگر داروخانه‌ای تعطیل باشد باید یک داروخانه دیگر به عنوان جایگزین معرفی کند.  محمدی ادامه داد: داروخانه‌ها فقط ۴ روز نخست فروردین‌ماه را تعطیل هستند اما از مردم می‌خواهم داروی مورد نیاز خود را پیش از تعطیلات نوروزی یا در صورت موجودی کافی آن داروها در منزل‌شان، پس از عید نوروز تهیه کنند. وی گفت: نگرانی درباره تامین تامین داروی بیماران صعب‌العلاج وجود ندارد و بیماران با مراجعه به معاونت‌های غذا و داروی هر استان می‌توانند راهنمایی بگیرند و داروی مورد نیاز خود را تامین کنند.
***
ایجاد 220 هزار فرصت شغلی در کمیته امداد
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: امسال تا اول اسفند ۲۲۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان فراهم شده است. حبیب‌الله آسوده افزود: در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۳۵۰  هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی  هستند. رویکرد کمیته امداد بویژه در برنامه هفتم رویکرد فناورانه‌ساز است تا بستر فناوری را برای خدمت‌دهنده و خدمت‌گیرنده آماده کند. وی تصریح کرد: کمیته امداد راهبری خیر و انفاق در جامعه را انجام می‌دهد تا مردم به صورت مستقیم در کار خیر مشارکت کنند. خیر و احسان متعلق به مردم است. آسوده با بیان اینکه توانمند‌سازی یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد است، مطرح کرد: اشتغال و خودکفایی قله توانمند‌سازی نیازمندان است. سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد و امسال تا اول اسفند ۲۲۰ هزار فرصت شغلی فراهم شد. وی با ذکر اینکه خودکفایی و توانمند‌سازی با حضور مسؤولان نظام انجام می‌شود، اظهار کرد: با سرمایه‌های کم و کمک دولت و مجلس و ملت خانواده‌های زیادی از بیکاری و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نجات پیدا ‌کرده و مشغول کار و تولید می‌شوند که این موضوع هم در بحث اقتصاد کشور و هم انسجام اجتماعی اهمیت دارد. آسوده در ادامه گفت: هفته نیکوکاری تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد و از ماه رمضان ۳۰ میلیون اطعام و کمک به نیازمندان را پیش‌بینی کرده‌ایم و ۱۸ آشپزخانه مردمی فعال می‌شوند

Page Generated in 0/0048 sec