printlogo


کد خبر: 277832تاریخ: 1402/12/19 00:00
نهادهای امدادی و تشکل‌های مردم‌نهاد برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان دست به‌کار شدند
سیل کمک‌ها به سوی سیل‌زدگان
امدادرسانی به بیش از 38 هزار نفر در 560 روستای سیل‌زده؛ اعلام شماره حساب هلال‌احمر و کمیته امداد برای دریافت کمک‌های مردمی

گروه اجتماعی: پس از بارش‌های سیل‌آسای اخیر در سیستان‌وبلوچستان که منجر به زیر آب رفتن منازل مسکونی، تخریب جاده‌ها و زمین‌های کشاورزی همچنین ایجاد مشکلات عدیده برای هموطنان این منطقه شد، دستگاه‌های مختلف دولتی، نهادهای امدادی و نیروهای جهادی و مردمی از همان لحظات اولیه جاری شدن سیل، برای خدمات‌رسانی و کمک به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان به یاری آنها شتافتند. رئیس‌جمهور نیز هفته گذشته با حضور میدانی در مناطق سیل‌زده بر تسریع در روند کمک‌رسانی و ارائه خدمت هر چه بیشتر به سیل‌زدگان تاکید کرد. علاوه بر تداوم خدمات‌رسانی‌های بی‌وقفه دستگاه‌های دولتی، نهادها و ارگان‌های مختلف، فعالان اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز برای حمایت از هموطنان‌مان در مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان نسبت به جمع‌آوری اقلام مورد نیاز آنها اقدام کردند. طی این روزها فعالان اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار سازمان‌هایی همچون هلال‌احمر و سازمان مدیریت بحران اقدام به جمع‌آوری اقلام مورد نیاز هموطنان‌مان در استان سیستان‌وبلوچستان کردند. مدیرکل کمیته امداد استان تهران از کمک ۱۰ میلیارد تومانی نیکوکاران تهرانی برای مردم سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان خبر داد. سیدابوالفضل پرپنچی با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان تهران برای ارسال اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان‌وبلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی از مردم نیکوکار استان تهران برای مناطق سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان جمع‌آوری و ارسال شده است. وی بیان کرد: اگر نهادها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و بخش خصوصی برای عمل به مسؤولیت اجتماعی خود بخواهند کمک ویژه‌ای به سیل‌زدگان استان سیستان‌وبلوچستان داشته باشند، آماده دریافت این کمک‌ها هستیم تا بتوانیم وسایل بیشتری به منطقه برسانیم. همچنین برای سهولت تهیه اقلام از مردم تقاضا داریم کمک‌های خود را به صورت نقدی اهدا کنند تا به صورت متمرکز و با توجیه اقتصادی بهتر کالاهای مورد نیاز تهیه و به مردم ارائه شود. وی با اعلام روش‌های کمک به مردم سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: مردم خیر می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۲۰۰۸ کمک‌های خود را برای مردم سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان واریز کنند. پرپنچی افزود: شماره‌گیری تلفن ثابت ۷۳۵۵-۰۲۱ و درج عدد ۱۶ و همچنین کد دستوری #۱*۰۲۱*۸۸۷۷* از دیگر روش‌های پرداخت کمک‌های مردم نیکوکار به مردم سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان است.
* اعلام شماره حساب هلال‌احمر برای کمک‌های مردمی
جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین جزئیات و آمار خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان را تشریح کرد و از امدادرسانی به بیش از ۳۸ هزار نفر در 560 روستای سیل‌زده از هفتم اسفند تاکنون خبر داد. در متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر درباره آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان‌وبلوچستان و همچنین راه‌های کمک به هموطنان سیل‌زده آمده است: امدادگران هلال‌احمر از روز هفتم اسفند که بارش‌ها در سیستان‌وبلوچستان آغاز و با شدت گرفتن، منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق جنوبی استان شد، تا امروز به ۳۸ هزار و ۲۷۶ نفر امدادرسانی کرده‌اند. همچنین با تلاش امدادگران، ۴۲۰۵ نفر اسکان اضطراری یافته و ۹۱ نفر از سیلاب رهاسازی شده‌اند. تاکنون ۴۶ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۰ هزار و ۲۰۰ بطری آب معدنی و بیش از ۱۰ هزار بسته غذایی و همچنین بسته‌های بهداشتی، اقلام زیستی و ... بین متاثران از سیلاب توزیع شده است. همچنین با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، محموله‌های اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است. علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان سیستان‌وبلوچستان، نیروهای هلال‌احمر 5 استان خراسان‌های شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه‌دیدگان به منطقه اعزام شده‌اند.  ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر همچنان در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست و تاکنون به ۱۸ روستا به وسیله بالگرد هلال‌احمر، امدادرسانی و اقلام امدادی و زیستی ارسال شده است. در حال حاضر ۲۶۰۳ نیروی عملیاتی در قالب ۶۰۸ تیم/ روز با استفاده از ۴۹۷ دستگاه خودروی امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند و موفق شده‌اند تا امروز در مجموع به ۶۶۳ روستا خدمات‌رسانی کنند، همچنین با تلاش این امدادگران، ۱۰۵۹ خانوار شامل ۴۲۰۵ آسیب‌دیده از سیل، اسکان اضطراری داده شده‌اند و ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان‌وبلوچستان همچنان ادامه دارد. جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #١*١١٢* یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ یا شماره شبایIR940100004101034741666662 به نام جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، واریز کنند.
* ارسال تجهیزات دارویی و درمانی به مناطق سیل‌زده
ارسال اقلام ضروری و تامین نیازهای اولیه برای سیل‌زدگان از همان روزهای اولیه در این منطقه انجام شده است و ادامه دارد. رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان‌وبلوچستان گفت: از همان ساعت‌های ابتدایی وقوع سیل، اورژانس هوایی را فعال و بیماران و همچنین مادران باردار را به مناطق امن و مراکز درمانی منتقل کردیم. جعفر میعادفر با بیان اینکه در این مدت ۱۲ مورد زایمان توسط همکاران ما در مناطق آسیب‌دیده از سیل در استان سیستان‌وبلوچستان انجام شده است، افزود: تیم‌های بهداشتی - درمانی از ساعات اولیه وقوع سیلاب از دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر جهت کمک به تیم‌های بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی چابهار اعزام شدند. وی به سفر رئیس‌جمهور به مناطق سیل‌زده نیز اشاره کرد و گفت: با دستور وزیر بهداشت به عنوان نماینده، اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده را بررسی و کمبودها را در این منطقه برطرف می‌کنیم. رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه تصریح کرد: اعتبارات مناسبی برای تقویت خدمت‌رسانی در مناطق آسیب‌دیده از سیل به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و همچنین دانشکده علوم پزشکی چابهار اختصاص یافته تا بتوانند بخشی از کمبودها و مشکلات را برطرف کنند. بنا بر اعلام وزارت بهداشت، میعادفر افزود: حضور میدانی ما نیز تاکید بر ادامه ارائه خدمات مطلوب تا برطرف شدن کامل مشکلات است و تجهیزات درمانی و دارویی بزودی به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود و در صورت نیاز نیروهای تخصصی پزشکی و پرستاری نیز به این مناطق اعزام خواهند شد.

Page Generated in 0/0053 sec