printlogo


کد خبر: 277841تاریخ: 1402/12/19 00:00
اخبار

خطیب موقت جمعه تهران:
تحریم‌کنندگان انتخابات در 11 اسفند شکست خوردند
امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان القا می‌کردند حضور، حداکثر ۱۰ تا ۲۵ درصد خواهد بود اما به کوری چشم‌شان شما با رأی ۴۱ درصدی آمدید و مشت محکمی بر دهان‌شان زدید.
آیت‌الله سیداحمد خاتمی در فریضه سیاسی - عبادی جمعه تهران خاطرنشان کرد: مشارکت ۴۱ درصدی مردم، مشارکت قابل قبولی بود. به 4 دلیل این مشارکت قابل قبول بود: دلیل اول آنکه در چند ماه منتهی به انتخابات، بمباران تبلیغاتی صورت گرفته و فضای مجازی و دشمنان خارجی، به هزار زبان از مردم درخواست کردند نیایید. با وجود این بمباران تبلیغاتی، این حجم از مشارکت قابل قبول است. وی گفت: دلیل دوم، این است که دشمنان القا می‌کردند که حضور، حداکثر ۱۰ تا ۲۵ درصد خواهد بود اما به کوری چشم‌شان شما با رأی ۴۱ درصدی آمدید و مشت محکمی بر دهان‌شان زدید. آیت‌الله خاتمی بیان کرد: دلیل سوم، این است که با وجود این حجم از مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم با مشارکتی ۴۱ درصدی آمدند. 41درصد این مردم، چون نظام‌شان را دوست داشتند، انقلاب‌شان را دوست داشتند و نمی‌خواستند نظام، دشمن شاد شود، آمدند و این، یعنی جهادی ستودنی و دلیل چهارم، این است که هیچ‌گونه اجباری برای مشارکت وجود نداشت؛ نه جریمه‌ای و نه اجباری بنابراین 4 راهبرد مقام معظم رهبری انجام گرفت. امام جمعه موقت تهران، در توضیح پیروز اصلی و بازنده اصلی این انتخابات بیان داشت: این انتخابات یک پیروز و برنده حقیقی داشت و یک شکست‌خورده و بازنده حقیقی. برنده واقعی، شما ملت بودید و بازنده واقعی، دشمنان شما ملت، آنهایی که امید داشتند انتخابات در یک فضای سرد و بی‌رمق انجام شود اما به فضل خدا در یک فضای گرم برگزار شد.
***
برنامه امروز دشمن تخریب اعتماد به نفس جوانان است
سخنگوی دولت با بیان اینکه برنامه امروز دشمن، تخریب اعتماد به نفس جوانان است، گفت: جوانان ایران‌زمین، دارایی اصلی کشور ما و معادن بی‌نهایت الماس هستند..
علی بهادری‌جهرمی در اختتامیه جشنواره جوان برتر ایران زمین گفت: امروز پرچم کشور در دستان شماست و یقین دارم که قطعا فردای بهتری از امروز برای ما می‌سازید، زیرا انرژی، توان، ظرفیت و استعداد شما نسل دهه ۷۰ و ۸۰ را دیدم و از عمق وجود به آن باور دارم. جوانان ایران‌زمین، دارایی اصلی کشور ما و معادن بی‌نهایت الماس هستند، برای همین دشمن به درستی متوجه شده است که برای ضربه به کشور ما باید جوانان ما را هدف قرار دهد. سخنگوی دولت افزود: در گذشته وقتی کشوری مورد استثمار قرار می‌گرفت، معادن و ذخایر طبیعی آن توسط کشورهای اجنبی مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت ولی امروز به درستی متوجه شدند که جوانان و نخبگان کشور را برای استثمار آن باید جذب کنند. وی اضافه کرد: برای همین به آنها باید تلقین کنند که شما نمی‌توانید مسائل کشورتان را حل کنید و چاره‌ای جز دلبستگی به خارج یا التماس به بیگانگان ندارید. تمرکز دشمن بر این است که اعتماد به نفس جوان ایرانی را از بین ببرد و شرایط کشور را برای او کاملاً تخریب‌شده و غیرقابل اصلاح جلوه دهد.
***
در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل صورت گرفت
هشدار ایران درباره هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی
نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی یا فعالیت‌های مخرب رژیم صهیونیستی نسبت به ایران هشدار شدید داد. امیرسعید ایروانی در ۲ نامه به آنتونیو گوترش و یامازاکی کازویوکی اعلام کرد ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم جهت پاسخگویی به هرگونه تهدید یا اقدام از سوی این رژیم علیه امنیت و منافع ملی ایران محفوظ می‌داند. در بخشی از این نامه آمده است: «جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار شدید نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی یا فعالیت‌های مخرب رژیم اسرائیل در منطقه، حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم جهت پاسخگویی به هرگونه تهدید یا اقدام از سوی رژیم اسرائیل علیه امنیت و منافع ملی ایران محفوظ می‌دارد».
***
توفان الاقصی پاسخ به کشتار یکصد ساله فلسطینیان بود
فرمانده سازمان بسیج مستضعفان گفت: توفان الاقصی پاسخ به اشغال ۷۵ ساله سرزمین فلسطین و اذیت، آزار، اشغال و کشتار یک‌صد ساله فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی بود. سردار پاسدار غلامرضا سلیمانی در اختتامیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: حکومت غرب با استفاده از دانش بر سایر ملل تسلط یافت و بسیاری از کشورهای آفریقایی و آسیایی را اشغال کرد. آنان مردم 2 شهر ژاپن را نابود و سرزمین‌های فلسطینیان را اشغال کردند. وی با بیان اینکه توفان الاقصی پاسخ به اشغال ۷۵ ساله سرزمین فلسطین و اذیت، آزار اشغال و کشتار یک‌صد ساله فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی بود، افزود: ملت فلسطین بیش از ۱۰۴ سال است که گرفتار قتل عام، ظلم و کشتار هستند. سلیمانی خاطرنشان کرد: جوانان و فعالان رسانه و فضای مجازی ایران بسیار موثر هستند. نقش رسانه و فضای مجازی نقش محوری و اساسی و اصولی است. رسانه‌ها و فضای مجازی باید ملت‌های غربی را در جریان جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار دهند. ۲۵۰ سال از عمر دولت آمریکا می‌گذرد و ۲۴۰ سال آن را مشغول جنگ‌افروزی، ظلم و کشتار و اشغال بودند. مردم غرب باید جلوی دولت‌های‌شان را بگیرند و به این رویه پایان دهند.

Page Generated in 0/0060 sec