printlogo


کد خبر: 277858تاریخ: 1402/12/20 00:00
اخبار

کمدی «اکازیون» سریال نوروزی شبکه نمایش خانگی شد
سریال «اکازیون» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی، نوروز ۱۴۰۳ به صورت اختصاصی از نماوا پخش می‌شود. اطیابی که کارگردان فیلم‌های پرفروش« هتل»، «تگزاس»، «بخارست» و «دینامیت» است، این روزها مشغول ساخت تازه‌ترین محصول نماوا با عنوان «اکازیون» با بازی هادی کاظمی، ایمان صفا، غلامرضا نیکخواه، سمانه پاکدل، سام نوری، نعیمه نظام‌دوست، ناهید مسلمی، جواد پولادی، پرنیا کربلایی و رضا ناجی است. قصه «اکازیون» که در دهه ۷۰ می‌گذرد، داستان رحیم است که قصد دارد برای ادامه تحصیل به کانادا برود اما متوجه می‌شود ممنوع‌الخروج شده و این اتفاق زیر سر دایی محسن است، پس باید دنبال راه چاره‌ای باشد. حمزه صالحی نویسنده آثاری همچون «فسیل»، «تگزاس ۲»، «دینامیت» و... نگارش فیلمنامه «اکازیون» را بر عهده دارد و حسین میرطاووسی تهیه‌کننده این سریال است. سریال کمدی «اکازیون» و مجموعه «جنگل آسفالت» نوروز ۱۴۰۳ از نماوا پخش می‌شوند.
***
اعلام زمان برگزاری جشنواره اقوام ایرانی
دبیر نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی تصمیمات تازه درباره زمان و مکان برگزاری این رویداد سینمایی را اعلام کرد. کمال تبریزی، کارگردان و دبیر نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، درباره برنامه‌ریزی‌ها برای این رویداد سینمایی گفت: بر اساس تازه‌ترین تصمیمات درباره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، محل برگزاری به تهران یعنی پایتخت اقوام منتقل شد تا جشنواره همچون منشوری، تمام رنگ‌ها و ریشه‌های ایرانی را پوشش دهد. همچنین امیدواریم با حمایت، همراهی و همدلی مسؤولان استانی و مدیران شهری تبریز با برگزارکنندگان‌، دوره دوم این رویداد در شهر زیبا و تاریخی تبریز برگزار شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه خلاقیت و نوآوری در این رویداد برای ما بسیار اهمیت دارد، می‌خواهیم جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی در جایگاه و فضای متفاوت با دیگر جشنواره‌ها قرار گیرد. بر این اساس تصمیم گرفتیم نخستین دوره آن در بنیاد ایران‌شناسی که معماری زیبا و فضای مناسب و بکری دارد، برگزار شود. تبریزی با توضیح درباره زمان برگزاری این رویداد بیان کرد: اردیبهشت‌ماه فرصت مناسبی است تا جشنواره از ظرفیت فضاهای داخلی و محیط‌های بیرونی بهره‌مند شود. از این‌رو زمان برگزاری بین ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ تعیین شده است. نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» به دبیری کمال تبریزی اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
***
شناخت‌نامه فرهنگ انقلاب اسلامی تأسیس می‌شود
مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی از تأسیس شناخت‌نامه فرهنگ انقلاب اسلامی بر بستر وب خبر داد. علی مرادخانی، مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: با توجه به اهمیت روایت دقیق و کامل از آثار، رویدادها و چهره‌های موثر فرهنگی، تبلیغی و هنری در عرصه فرهنگی انقلاب و فقدان اطلاعات کامل و صحیح از بسیاری از این چهره‌ها و رویدادها، و بنا بر دستور رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی، شناخت‌نامه فرهنگ انقلاب اسلامی با نام «یاقوت» به منظور ارائه اطلاعات کامل، جامع و صحیح از چهره‌های شاخص این جبهه تالیف و بر بستر وب منتشر خواهد شد. مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این مجموعه شامل نمایه‌هایی از بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و تبلیغی شامل رویدادها، آثار شاخص و چهره‌ها شامل هنرمندان، سینماگران، مبلغان و قاریان، اساتید و پژوهشگران، فعالان رسانه‌ای و مدیران و رویدادهای فرهنگی هنری کشور خواهد بود. وی اظهار کرد: فاز اول این شناخت‌نامه با تألیف ۱۵۰۰ نمایه تا آخر سال رونمایی می‌شود و فاز دوم نیز با تمرکز بر هنرمندان و چهره‌های شاخص فرهنگی استان‌ها بلافاصله انجام خواهد شد.
***
«خاله‌ شادونه» چهره سال فضای مجازی ایران شد
مراسم اختتامیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج، با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم ملیکا زارعی به دلیل مواضع وطن‌پرستانه به عنوان چهره سال فضای مجازی معرفی و از وی تجلیل شد. در این مراسم ۱۰۰ تیم متشکل از ۷۰۰ نفر از برگزیدگان استانی از ۳۱ استان به مدت ۳ روز به رقابت پرداختند. پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج در حوزه‌های بازی‌های رایانه‌ای و تولید انیمیشن و اپلیکیشن‌های موبایلی برگزار شد. گفتنی‌ است ملیکا زارعی با برنامه «باغ شادونه» محصول گروه کودک و نوجوان شبکه ۲ سیما روزهای پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۱۵ میزبان مخاطبان خود در شبکه ۲ سیماست.
***
موسیقی‌- نمایش «مجنون آن لیلی» روی صحنه می‌رود
پیمان خازنی، آهنگساز به‌زودی پروژه نمایشی - موسیقایی «مجنون آن لیلی» را به تهیه‌کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی‌نژاد و نویسندگی محمود توسلیان در تالار حافظ روی صحنه خواهد برد. این هنرمند که در سال‌های اخیر علاوه بر تالیفات متعدد در زمینه موسیقی، در سریال‌ها و آثار سینمایی حضور داشته، در یادداشتی به بهانه اجرای تازه‌ترین پروژه خود نوشته است: «همیشه تجربه‌گر بوده‌ام و این مسیر همچنان ادامه دارد. این بار منظومه لیلی و مجنون برای آهنگسازی و کارگردانی من را فراخواند و من هم اجابت کردم». بر اساس اعلام گروه اجرایی، به‌زودی دیگر چهره‌ها و هنرمندان شناخته‌شده این پروژه نمایشی - موسیقایی معرفی خواهند شد. پیمان خازنی از جمله هنرمندان شاخص عرصه موسیقی است که طی ۲ سال گذشته در مقام آهنگساز و نوازنده تار، ۱۲۰ شب روی صحنه بوده است. این آهنگساز تاکنون با خوانندگانی چون علیرضا قربانی، محسن کرامتی، سینا سرلک، سالار عقیلی، علی زندوکیلی، حجت اشرف‌زاده، میثم اکبری و حسین علیشاپور همکاری داشته است.

Page Generated in 0/0242 sec