printlogo


کد خبر: 277866تاریخ: 1402/12/20 00:00
دور دنیا

حمله حزب‌الله لبنان به مقر صهیونیست‌ها
حزب‌الله لبنان بامداد شنبه اعلام کرد مقر نظامی البغدادی را با موشک برکان هدف قرار داد. به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در غزه و در پشتیبانی از مقاومت قهرمانانه و شرافتمندانه آن مبارزان، ساعت 6:30 دقیقه بامداد امروز مقر نظامی البغدادی را با موشک برکان هدف قرار دادیم که مستقیما به هدف مورد نظر اصابت کرد. خبرگزاری لبنان نیز گزارش داد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اندکی پس از نیمه‌شب به حومه شهر ناقوره و کوه اللبونه در منطقه‌ جنگلی در جنوب لبنان حمله کردند که «به شعله‌ور شدن منطقه و سوختن درختانی مانند بلوط، کاج و زیتون منجر شد». به گزارش این خبرگزاری، این نخستین‌بار نیست که دشمن اسرائیلی جنگل کوه اللبونه را هدف قرار می‌دهد، چرا که از ابتدای جنگ غزه تاکنون بیش از دوسوم آن در آتش سوخته‌ است. جنگل کوه اللبونه یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های جنوب لبنان محسوب می‌شود. 
***
انتشار نام ۴ اسیر صهیونیست که در بمباران‌های غزه کشته شدند
گردان‌های القسام نام ۴ اسیر صهیونیست دیگر را که توسط ارتش این رژیم کشته شدند، منتشر کرد. سخنگوی گردان‌های عزالدین‌القسام شاخه نظامی حماس گفت: پیش از این اعلام کردیم ۷ اسیر صهیونیست در جریان بمباران وحشیانه این رژیم به نوار غزه کشته شدند و نام ۳ نفر از آنها را منتشر کرده بودیم. ابوعبیده تاکید کرد: اکنون بعد از بررسی هویت بقیه اسرای کشته شده مشخص شد ۴ نفر دیگر «اتسیک الجراط»، «الکس دنسیج»، «رونین تومی انجل» و «الیاهو مرگلیت» نام دارند. گردان‌های القسام با انتشار ویدئویی به زبان عبری اعلام کرد: به‌رغم اینکه ما خواهان محافظت از جان آنها هستیم، نتانیاهو بر قتل آنها پافشاری دارد. ابوعبیده یک هفته پیش تاکید کرده بود: ما قبلا اعلام کرده بودیم ارتباط‌مان با مبارزان‌مان که از تعدادی از اسرای دشمن در نوار غزه محافظت می‌کنند، قطع شده‌ است و احتمال می‌دهیم تعدادی از اسرا در نتیجه بمباران‌های ارتش صهیونیستی کشته شده‌اند. وی افزود: پس از بررسی دقیق طی هفته‌های اخیر، شهادت تعدادی از مجاهدان‌مان و کشته شدن 7 نفر از اسرای دشمن در نوار غزه در نتیجه بمباران‌های دشمن صهیونیستی محرز شد، از جمله: حاییم جیرشون بیر، یورام إتاک میتزجر و أمیرام إسرائیل. ابوعبیده افزود: تاکید می‌کنیم تعداد اسرای دشمن که در نتیجه عملیات‌های نظامی ارتش اشغالگران در نوار غزه کشته شده‌اند، ممکن است از 70 نفر فراتر رود.  ما همواره بر حفظ جان اسرا اصرار داشتیم اما مشخص است سران دشمن عمدا اسرای خود را می‌کشند تا از این پرونده خلاص شوند. 
***
نظر بایدن درباره آتش‌بس
رئیس‌جمهور آمریکا برخلاف اظهارات قبلی خوش‌بینانه خود درباره امکان دستیابی به توافقی پیش از فرا رسیدن ماه رمضان، تاکید کرد دستیابی به آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در نوار غزه تا ماه رمضان دشوار به نظر می‌رسد. به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره امکان دستیابی به آتش‌بس موقت جهت متوقف کردن جنگ در غزه پیش از ماه رمضان که از 5 ماه قبل در غزه ادامه دارد، گفت: این مساله دشوار به نظر می‌رسد. بایدن در ادامه نیز نسبت به احتمال آغاز خشونت در طول ماه رمضان در قدس اشغالی به‌شدت ابراز نگرانی کرد. قطر، مصر و آمریکا برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه پیش از ماه رمضان تلاش کردند اما مذاکرات اخیر در قاهره نتیجه چشمگیری نداشت. 
***
اردوغان: نتانیاهو هیتلر است
رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، گفت نخست‌وزیر این رژیم نام خود را در کنار افرادی نظیر رهبر آلمان نازی ثبت کرد. به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» دیروز گفت آنکارا از گروه حماس، «قاطعانه حمایت می‌کند». خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد اردوغان در یک سخنرانی در استانبول گفت: «هیچ کس نمی‌تواند ما را مجبور کند حماس را سازمانی تروریستی بدانیم». او تاکید کرد: ترکیه کشوری است که آشکارا با رهبران حماس گفت‌وگو و قاطعانه از آنها حمایت می‌کند. اردوغان از زمان آغاز جنگ غزه که تاکنون به شهادت بیش از ۳۰ هزار نفر از فلسطینیان غزه و مجروح شدن بیش از ۷۰ هزار نفر منجر شده است، به تندی از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است. رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌شدت انتقاد کرد و گفت: «نتانیاهو و دولت او با جنایات انسانی که در غزه مرتکب شده‌اند، نام خود را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین به عنوان نازی‌های زمان ما ثبت کرده‌اند». 
***
یمن: 
با ۳۷ پهپاد یک کشتی و ناوشکن‌‌های آمریکایی را هدف قرار دادیم
سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور در 2 عملیات منحصر به فرد یک کشتی و ناوشکن‌های آمریکایی  را با 37 پهپاد در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار داده‌‌اند. سرلشکر یحیی سریع گفت: در نخستین عملیات کشتی آمریکایی «PROPEL FORTUNE» را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار دادیم. در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: در عملیات دوم چندین ناوشکن‌‌ آمریکایی در دریای سرخ و خلیج عدن با 37 پهپاد هدف قرار گرفت. سرلشکر یحیی سریع اظهار داشت: هر 2 عملیات روی کشتی و ناوشکن آمریکایی با موفقیت انجام شد و نیروهای مسلح یمن به اهداف خود دست یافتند. سخنگوی ارتش یمن همچنین تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن تا پایان تجاوز و رفع محاصره ملت فلسطین در نوار غزه به عملیات نظامی خود در دریای سرخ و عرب ادامه خواهند داد. 

Page Generated in 0/0092 sec