printlogo


کد خبر: 277867تاریخ: 1402/12/20 00:00
اخبار

مهناز ذکایی دومین داور زن داربی شد
پس از انتخاب مهسا قربانی به عنوان داور اتاق VAR در داربی، یک داور زن دیگر هم برای این مسابقه انتخاب شد. شهرآورد ‌صدوسوم بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، چهارشنبه ۲۳ اسفند برگزار می‌شود. پیش از این مهسا قربانی به عنوان نخستین داور زن ایرانی برای حضور در اتاق VAR این بازی انتخاب شده بود. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم روز جهانی فوتبال زنان، از حضور مهناز ذکایی در اتاق VAR داربی خبر داد. به این ترتیب 2 داور زن ایران در تیم داوری داربی حضور دارند. 
***
رکورد جهانی الهلال
الهلال با کسب بیست‌وهفتمین برد پیاپی در تمام رقابت‌ها، وارد کتاب رکوردها (گینس) شد. الهلال با هدایت «ژرژ ژسوس» پرتغالی در هفته بیست‌وسوم لیگ عربستان مقابل الریاض به پیروزی رسید. روبن نوس، میشل و الکساندر میتروویچ برای الهلال در این دیدار گلزنی کردند. الهلال یکه‌تاز جدول رده‌بندی لیگ عربستان است. این تیم در ۲۳ بازی خود ۲۱ پیروزی و 2 تساوی کسب کرده تا با اختلاف ۱۲ امتیازی نسبت به النصر رده دومی، بخت اول قهرمانی لیگ عربستان باشد. این پیروزی بیست‌وهفتمین برد متوالی الهلال بود و باعث شد این تیم عربستانی به رکورد تیم نیوسنت ولز برسد که در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ همین تعداد برد پیاپی را ثبت کرد و وارد کتاب رکوردهای گینس شد. باید دید الهلال می‌تواند این روند را ادامه دهد و به‌تنهایی در جهان رکورددار شود یا خیر. در صورتی که الهلال حتی در بازی بعد متوقف شود نیز نام این تیم در کنار تیم ولزی در گینس ثبت خواهد شد. الهلال در بازی بعد خود باید سه‌شنبه ۲۲ اسفند در زمین الاتحاد در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. الهلال در بازی رفت توانست 2 بر صفر الاتحاد را شکست دهد و با برتری در این دیدار به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه خواهد یافت. 
***
اسبقیان: وزیر در دولت پیگیر تفکیک مالکیت سرخابی‌هاست
معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزیر ورزش در دولت پیگیر تفکیک مالکیت پرسپولیس و استقلال است. به گزارش ایسنا، محمدشروین اسبقیان در مورد واگذاری  سرخابی‌ها و نگرانی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای تاکید کرد: شخص وزیر ورزش این موضوع را در دولت به صورت جدی پیگیری می‌کند تا تفکیک مالکیت شود. سازمان خصوصی‌سازی فعالیت‌هایی انجام می‌دهد. اسبقیان درباره تعیین پاداش مدال‌آوران بازی‌های المپیک نیز گفت: تعیین پاداش انجام می‌شود و به‌زودی از سوی وزیر اعلام خواهد شد. قطعا تا پایان سال مشخص  خواهد شد. 
***
توضیح گایاردو درباره کنار گذاشتن بنزما
سرمربی آرژانتینی الاتحاد تاکید کرد مشکلی با کریم بنزما ندارد و دلیل قرار نگرفتن این بازیکن در فهرست بازی با الاخدود مصدومیتش بوده است. کریم بنزما روزهای بسیار سختی را با الاتحاد تجربه می‌کند و به هیچ عنوان خرید خوب و رضایت‌بخشی برای این باشگاه عربستانی از کار درنیامده است. پیش‌بینی می‌شد در دیدار جمعه‌شب الاتحاد برابر الاخدود شاهد بازگشت کریم بنزما به ترکیب الاتحاد باشیم اما این مهاجم فرانسوی در این بازی هم در فهرست الاتحاد قرار نگرفت و همین موضوع باعث شده است گمانه‌زنی‌ها درباره اختلاف سرمربی تیم با ستاره فرانسوی‌اش دوباره شدت بگیرد. 
به نوشته الریاضیه، مارچلو گایاردو، سرمربی آرژانتینی الاتحاد، اختلافش با کریم بنزما را رد کرد و گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم رابطه من با بنزما عادی است. او بازیکنی کاملا حرفه‌ای است و به‌خوبی در حال تمرین‌کردن است. سرمربی الاتحاد ادامه داد: بنزما بازیکن خوبی است. او بدون شک می‌تواند در هر بازی سرنوشت‌ساز ظاهر شود. ما منتظر بهبود کامل او هستیم و فعلا در شرایط بازی‌کردن نیست. فعلا مشخص نیست آیا او به بازی با الهلال می‌رسد یا نه. او سخت در تلاش است تا به این بازی برسد. الهلال در دیدار رفت برابر الاتحاد در دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با 2 گل به پیروزی رسید تا شانس زیادی برای صعود به دور بعد داشته باشد. قرار است دیدار برگشت 2 تیم دوشنبه‌شب برگزار شود. 
***
ماجرای چالش داور چهارم با عوامل صداوسیما
داور چهارم دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد خوزستان و مسؤولان صداوسیما دچار چالش عجیبی شدند. به گزارش تسنیم، در جریان دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان در هفته نوزدهم لیگ برتر، چالشی بین حسین زیاری، داور چهارم و عوامل صداوسیما به وجود آمد، به طوری که او جلوی دوربین ایستاده بود و اجازه تصویربرداری نمی‌داد. پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد داور چهارم اعتقاد داشته جایگاه دوربین صداوسیما تغییر کرده و به همین دلیل جلوی تصویربرداری را گرفته است. این در حالی است که مسؤولان صداوسیما تأکید دارند جایگاه استقرار دوربین تغییر نکرده است. داور چهارم در اعتراض به قرار گرفتن مقابل دوربین گفته نمی‌تواند بازی را رها کند و در جایی قرار بگیرد که  دلخواه صداوسیماست اما مسؤولان برنامه فوتبال برتر و صداوسیما بر قانونی بودن کارشان تأکید دارند. این اتفاق با انتقاد گزارشگر بازی و مجری صداوسیما هم روبه‌رو شد و حتی واکنش فدراسیون فوتبال را نیز در پی داشت. کمیته داوران فدراسیون فوتبال از زیاری در این باره توضیح خواسته است. قرار است فدراسیون فوتبال این موضوع را پیگیری کند و باید دید در نهایت این ماجرا به کجا ختم خواهد شد. 

Page Generated in 0/0064 sec