printlogo


کد خبر: 277875تاریخ: 1402/12/20 00:00
اخبار

ناکامی گروهک تروریستی در ورود به کشور
فرمانده مرزبانی انتظامی گفت اعضای یک گروهک تروریستی که قصد ورود به کشور برای اقدامات خرابکارانه  را داشتند، توسط مرزبانان هنگ مرزی نهبندان زمینگیر و از آنان مقادیر قابل توجهی تجهیزات انفجاری کشف شد. سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر گفت: مرزبانان هنگ مرزی نهبندان با اشراف و تسلط اطلاعاتی در مرزهای استان خراسان جنوبی، از قصد یک گروهک تروریستی برای ورود به داخل کشور و اقدامات خرابکارانه مطلع شدند. وی در ادامه افزود: مرزبانان دلیر و شجاع در ادامه با هوشیاری مناطق شناسایی‌شده را تحت کنترل گرفتند و طی یک درگیری مسلحانه، با اقتدار ضربه مهلکی به این گروهک تروریستی وارد و از ورود آنها به کشور جلوگیری کردند. بر اساس گزارش سایت پلیس، این مقام ارشد مرزبانی فراجا با بیان اینکه در این عملیات تعدادی از اعضای این گروهک زخمی و به سمت خاک کشور همسایه متواری شدند، اظهار کرد: از این گروهک مقادیر قابل توجهی تجهیزات انفجاری شامل مین جنگی، مین فلزی tm، انواع فرستنده و گیرنده ریموت کنترل، مهمات جنگی، دوربین دید در شب و سایر اقلام همراه کشف شد.
***
اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا از مبادی رسمی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اجرای طرح پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا از مبادی رسمی با اولویت کالای مرجوعی در کشور خبر داد. سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه پلیس امنیت  اقتصادی با رصد دقیق مسائل و موضوعات اقتصادی کشور با اقتدار با مجرمان و مفسدان اقتصادی که برای کسب سود‌های بادآورده به دنبال اقدامات مجرمانه خود (قاچاق کالا و...) هستند، مقابله خواهد کرد، عنوان کرد: طرح پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا از مبادی رسمی با اولویت کالای مرجوعی با استفاده از ظرفیت رده‌های  انتظامی در ۱۳ استان دارای پلیس گمرک به مدت ۵ روز به مرحله اجرا درآمد. وی افزود: در اجرای این طرح انواع و اقسام کالای اساسی قاچاق به ارزش تقریبی ۲۱۹ میلیارد تومان کشف شد. رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به توقیف ۱۱۲ دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق، خاطرنشان کرد: در این طرح ۱۲۱ نفر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند. سردار رحیمی گفت: در اجرای این طرح استان‌های گیلان، آذربایجان غربی و هرمزگان به ترتیب بیشترین درصد کشفیات را به خود اختصاص داده‌اند. رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور مقابله همه‌جانبه با مجرمان اقتصادی، هموطنان گرامی می‌توانند اخبار و اطلاعات خود درباره قاچاق کالا و ارز، سوخت، کالای اساسی، احتکار و... را با سامانه ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰ در میان بگذارند.
***
ویزیت و درمان رایگان دندانپزشکی برای کودکان کار و خیابان
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از هماهنگی و همکاری این سازمان با دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این همکاری امکان ویزیت و درمان رایگان دندانپزشکی برای کودکان کار و خیابان را فراهم می‌کند. احمد احمدی‌صدر با اعلام این خبر اظهار کرد: در شهر تهران ۳۷ مرکز پویاشهر (آموزش، استعدادیابی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان) راه‌اندازی شده است که ۷۰۰۰ کودک کار و خیابان از خدمات این مراکز با هدف خروج از چرخه انواع آسیب‌های اجتماعی برخوردار خواهند بود. وی افزود: خدمات گوناگونی در این مراکز برای این افراد آسیب‌دیده اجتماعی در نظر گرفته شده که در این راستا بتازگی با همکاری دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا خدمات دندانپزشکی نیز برای این کودکان فراهم شود. مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: این خدمات درمانی با همکاری خیران و سمن‌ها در مراکز پویاشهر در سال جاری به اجرا درآمده و گاه برخی از این خدمات به خانواده‌های این کودکان ارائه شده است. وی افزود: خدمات دندانپزشکی در حال حاضر برای سایر افراد آسیب‌دیده در مجموعه‌هایی مانند مددسراها و یاورشهرها با همکاری خیران در حال اجراست.‌
***
بهره‌مندی بیش از ۳ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات درمانی
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی‌ استان تهران از بهره‌مندی 3 هزار و ۷۵۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد امدادی از خدمات درمانی گروه‌های جهادی خبر داد. حسین فتح‌آبادی دیروز افزود: در مجموع از ابتدای سال جاری ۲۴ اردوی جهادی با مشارکت اداره‌های اجرایی برگزار و 3 هزار و ۷۵۰ مددجو از بالغ بر ۱۳ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به ارزش ۱۱ میلیارد تومان برخوردار شده‌اند. وی ادامه داد: در روزهای پنجشنبه ۱۷ و جمعه ۱۸ اسفند، ۵۲۰ مددجوی تحت حمایت از خدمات درمانی گروه‌های جهادی برخوردار شده‌اند و ۷۰ مددجوی تحت حمایت نیز از خدمات درمانی گروه جهادی شهید شاطری در محل امامزاده عبدالله شهرستان ری از خدمات دندانپزشکی برخوردار شدند، همچنین ۲۰۰ مددجوی تحت حمایت اداره شهریار از خدمات دندانپزشکی، آموزش ارتقای سلامت و بهداشت، متخصص داخلی، تغذیه و پزشک عمومی با همکاری گروه جهادی شهید قوطاسلو برخوردار شدند. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان تهران گفت: گروه جهادی شهید کاظمی‌آشتیانی در دومین مرحله از ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت اداره پیشوا نیز به ۲۵۰ مددجوی تحت حمایت این اداره نیز خدمات بینایی‌سنجی و تجویز و تحویل عینک، شنوایی‌شناسی و تجویز و تحویل سمعک، متخصص زنان و مامایی، تحویل دارو و انجام آزمایش‌های غربالگری ارائه کرده است.

Page Generated in 0/0057 sec