printlogo


کد خبر: 277886تاریخ: 1402/12/20 00:00
اخبار

تأکید سران قوا بر تسریع در رسیدگی به مردم سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان
سران 3 قوه بر ضرورت تسریع در خدمات‌رسانی و تامین مایحتاج ضروری مردم در مناطق سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان تاکید کردند.
به گزارش ایسنا، نشست روسای قوای مجریه، قضائیه و مقننه با حضور ‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای و محمدباقر قالیباف به میزبانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بهارستان برگزار شد. در این نشست، سران 3 قوه ضمن بررسی آخرین گزارش‌ها از وضعیت سیل سیستان‌وبلوچستان و امدادرسانی به مردم سیل‌زده، ضمن تشکر از تلاش‌های انجام شده، بر سرعت بخشیدن به خدمات امدادی و تامین مایحتاج ضروری اهالی این مناطق تاکید کردند.  موضوع تنظیم بازار بویژه اقلام اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز و جلوگیری از گرانفروشی بویژه در کالاهای ضروری مورد نیاز مردم از دیگر موارد مطرح شده در جلسه سران قوا بود.
در این جلسه مساله انتخابات نیز مطرح شد. روسای 3 قوه ضمن تقدیر از مجاهدت سیاسی مردم در ۱۱ اسفند، بر لزوم توجه به مطالبات مردم و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی تاکید کردند.
***
توضیحات وزیر ارتباطات درباره حملات سایبری در روز انتخابات
وزیر ارتباطات با اشاره به برخی تلاش‌ها برای خرابکاری عمدی و قطع خطوط فیبر نوری در روز انتخابات، گفت: با توجه به اینکه بیش ‌از ۲۵۰ تیم عملیاتی در سراسر کشور در آماده‌باش بودند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن این خرابی‌ها بازسازی شد.
عیسی زارع‌پور، در گفت‌وگو با فارس درباره جزئیات شناسایی و خنثی‌سازی حملات سایبری و تلاش‌ها برای خرابکاری عمدی و قطع خطوط فیبر نوری در روز انتخابات گفت: بیش ‌از 99 درصد استعلامات از شعب ثابت و سیار سراسر کشور به شکل برخط انجام شد، به این معنی که از دورافتاده‌ترین نقاط روستایی و نقاط صعب‌العبور تا شهرهای بزرگ ما پوشش ارتباطی پایدار داشته است. وی افزود: بحمدالله ۹۹.۸ درصد دستگاه‌های ما حداقل یک‌بار متصل شده‌اند و ۹۹ درصد استعلامات با سامانه مرکزی وزارت کشور بخوبی به شکل برخط انجام شد. زارع‌پور تاکید کرد: این اتفاق بسیار بزرگ حاصل تلاش بخش‌های گوناگون وزارت ارتباطات و همچنین دستگاه‌های امنیتی - انتظامی است که برای پایش خطوط و‌ پایش مسیرهای فیبر نوری به ما کمک کردند و همچنین بخش‌های امنیت سایبری ما. وزیر ارتباطات در ادامه تصریح کرد: در روز انتخابات حملات متعددی داشتیم، حتی تلاش برای خرابکاری عمدی داشته‌ایم. بیش ‌از 20 مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم که می‌خواستند خطوط فیبر نوری در جای حساس را قطع کنند که پیش ‌از این اقدام شناسایی شدند. وی اضافه کرد: البته در 3-2 نقطه هم داشتیم که فیبر نوری قطع شد ولی با توجه به اینکه بیش ‌از 250 تیم عملیاتی در سراسر کشور در آماده‌باش بودند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن این خرابی‌ها بازسازی شد. حاصل این اتفاق همین ۹۹ درصد پایداری در شبکه بود. وزیر ارتباطات یادآور شد: حملات سایبری متعددی هم اتفاق افتاد، در خود شرکت ارتباطات زیرساخت بیش ‌از ۷۰ حمله که ما به آن می‌گوییم«ddos» یا حمله منع خدمت توزیع شده، با هدف از کار انداختن زیرساخت ارتباطی کشور انجام شد که بحمدالله همه اینها توسط همکاران ما خنثی شد و نتیجه‌ این شد که یک انتخابات روان و خوب مبتنی بر شبکه برگزار شد.
***
فقط با اقتدار ملی می‌توانیم از حق کشورمان دفاع کنیم
مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش با بیان اینکه «با مرور تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به این نتیجه و باور قطعی رسیده‌ایم که در جهان امروز، قدرت‌های ظالم و ستمگر جز زبان قدرت با هیچ منطقی آشنا نیستند»، تاکید کرد: امروز فقط با قدرت و اقتدار ملی است که می‌توانیم از حق و حقوق خود و کشورمان دفاع کنیم.
امیر سرتیپ حاتمی، ضمن بازید از نمایشگاه دستاوردهای هوانیروز شهید سپهبد علی صیادشیرازی ارتش، در جمع فرماندهان، مدیران و مسؤولان ارشد این نیرو با بیان اینکه «به برکت انقلاب اسلامی، شاهد رشد، بالندگی، تحریم شکنی و اقتدار هوانیروز ارتش هستیم»، گفت: امروز شاهد آن هستیم که درصد آمادگی رزمی هوانیروز به نقطه بسیار مطلوبی رسیده و کارهای ابتکاری و خلاقانه‌ای همچون مجهز شدن به تجهیزات دید در شب و مسلح شدن به موشک‌های جدید و دوربرد که نیاز ضروری هوانیروز بود، به همت و اراده سلسله‌مراتب فرماندهی ارتش انجام شده است.  
مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی بویژه غزه، ادامه داد: متاسفانه کشور‌های مدعی حقوق بشر، یکی پس از دیگری، قطعنامه‌های شورای امنیت را در جهت آتش‌بس و جلوگیری از کشتار روزافزون مردم غزه با وقاحت تمام وتو می‌کنند و با این رفتارشان هویت، صلاحیت و اعتبار خود و سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی را به تمسخر گرفته‌اند.  وی با بیان اینکه «با مرور تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به این نتیجه و باور قطعی رسیده‌ایم که در جهان امروز، قدرت‌های ظالم و ستمگر جز زبان قدرت با هیچ منطقی آشنا نیستند»، تاکید کرد: امروز فقط با قدرت و اقتدار ملی است که می‌توانیم از حق و حقوق خود و کشورمان دفاع کنیم.
***
برکناری معاونت سیاسی صداوسیما
علیرضا خدابخشی، معاون سیاسی صداوسیما از سمت خود برکنار شده و قرار است محمدعلی صائب رئیس خبرگزاری صداوسیما با حفظ مسؤولیت خود، سرپرستی معاونت سیاسی را نیز به ‌عهده بگیرد. خدابخشی 22 مهر 1400 با حکم جبلی به‌عنوان معاون سیاسی سازمان صداوسیما منصوب شده بود. خدابخشی در پی اقدام عجیب یکی از بخش‌های خبری در پیگیری و تشدید اختلاف‌افکنی، برخلاف توصیه‌های اکید رهبر انقلاب، عزل شد.

Page Generated in 0/0052 sec