printlogo


کد خبر: 277959تاریخ: 1402/12/22 00:00
اخبار

اژه‌ای پیگیر لو رفتن سؤالات آزمون وکالت
جمعه گذشته آزمون وکالت مرکز وکلا در حالی برگزار شد که یک منبع در پیام‌رسانی خارجی، چند ساعت پیش از برگزاری آن، اقدام به انتشار سوالات به‌ همراه پاسخ‌های آن کرده بود. این تخلف بلافاصله در خبرگزاری‌ها بازتاب یافت  و رئیس دستگاه قضا ورودی به موقع به این غائله داشت. 18 اسفند دومین آزمون مرکز وکلای قوه‌قضائیه از ساعت 15 در 31 استان و 50 شهر کشور با شرکت 113 هزار و 827 نفر برگزار شد. این آزمون برای دومین‌بار در سال 1402 برگزار شد و آزمون پیشین جمعه 3 شهریور برگزار شده بود. این در حالی است که صبح همان روز یک کانال تلگرامی گمنام، اقدام به انتشار سوالات این آزمون به ‌همراه پاسخ تمام سوالات کرده بود. مرکز وکلا در قبال این مساله سکوت کرده و در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «نتایج اولیه این آزمون بعد از رسیدگی به اعتراضات و تهیه کلید سوالات، 45 روز کاری بعد از آزمون اعلام خواهد شد».دیروز اما رئیس قوه‌قضائیه با تایید لو رفتن سوالات آزمون وکالت مرکز وکلا گفت: «لو رفتن سوالات آزمون مرکز وکلا پیگیری شود». حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای متذکر شد: «مسؤولیت این آزمون با سنجش بوده است اما در عین حال حفاظت اطلاعات و دادستانی تهران به طور جدی پیگیری کنند و مقصر شناسایی و تعقیب شود».
***
لزوم افزایش 50 درصدی حقوق کارگران در سال آتی
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز جلسات شورای عالی کار برای تعیین مزد سال 1403 کارگران گفت: «هر سال پایان سال بر اساس ماده 41 قانون کار شورای عالی کار نسبت به تعیین حداقل مزد کارگران کشور تصمیم‌گیری می‌کند». به گفته علی بابایی‌کارنامی، با توجه به اینکه حقوق کارمندان در سال آینده با در نظر گرفتن افزوده شدن ۳ هزار امتیاز به حقوق آنها حدود ۴۰ درصد افزایش می‌یاید، انتظار این است حقوق کارگران نیز رشد ۵۰ درصدی را برای سال آینده داشته باشد. او با اشاره به قانون کار ادامه داد: «معیار تعیین مزد کارگران نرخ تورمی اعلامی از سوی بانک مرکزی و سبد معیشت کارگران است که البته باید مورد توافق جمعی بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان با محوریت دولت قرار گیرد».
***
نارضایتی مسافران از تاکسی‌های اینترنتی
با فرا رسیدن هفته پایانی سال، میزان ترافیک و سفرهای درون‌شهری به اوج رسیده است. در چنین شرایطی مشترکان و مسافران تاکسی‌های اینترنتی، از سوءمدیریت این شرکت‌ها در پیش‌بینی و تدبیر وضعیت آشفته حمل‌ونقل در روزهای شلوغ آخر اسفند ناراضی هستند. مردم می‌گویند افزایش درخواست‌‌های کاربران برای سفرهای آنلاین درون‌شهری و طبعا کاهش تعداد رانندگان در چنین روزهایی کاملا قابل پیش‌بینی بود ولی شرکت‌های معروف مربوطه با وجود افزایش تعرفه‌ها از مدیریت این شرایط ناتوان بوده‌اند. فرید شهابی، معاون تجاری یکی از این شرکت‌ها در گفت‌وگو با یک خبرگزاری رسمی تلویحا به این موضوع اعتراف می‌کند و می‌گوید: «در چنین شرایطی که توازن بین عرضه و تقاضا به هم می‌خورد، برای تبدیل بیشتر درخواست‌ها به سفر، ممکن است نوسان قیمتی اتفاق بیفتد».
***
تکمیل خطوط ۳ و ۴ متروی تهران
طبق اعلام معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران در ادامه روند تکمیل نواقص ایستگاه‌های خطوط ۳ و ۴ شبکه حمل‌و‌نقل ریلی پایتخت، ۴ پروژه تکمیلی تا روزهای پایانی سال جاری به ثمر می‌نشیند. به گفته پرویز ظهراب‌زاده، هفته جاری سیستم تخلیه آب زائد و فاضلاب ایستگاه‌های حسین‌آباد و اقدسیه تکمیل و وارد شبکه بهره‌برداری شد. از طرفی 2.5 کیلومتر مسیر زهکش تونل نیمه شمالی خط ۳ مترو در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی (از ایستگاه نوبنیاد تا بعد از ایستگاه حسین‌آباد) کامل و در نهایت بزرگ‌ترین سیستم اطفای حریق پایانه‌های مترویی کشور در پایانه زیرزمینی اکباتان که مربوط به خط ۴ مترو می‌شود، افتتاح شد.
***
افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳
رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به بررسی افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سازمان برنامه و بودجه، از فعالیت مراکز درمانی در ارائه خدمات اورژانسی به بیماران در تعطیلات نوروزی خبر داد. محمد رئیس‌زاده دیروز در حاشیه نشست رسانه‌ای درباره آخرین وضعیت افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال 1403، تعرفه‌های فعلی مصوبه شورای‌ عالی بیمه دانست و تاکید کرد: «سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است و امیدواریم افزایش 46 درصدی تعرفه خدمات تشخیصی و درمان برای سال 1403 بدون تغییر تصویب شود».
***
کاهش 22 درصدی سرقت در کشور
فرمانده کل انتظامی از کاهش 22 درصدی آمار سرقت کشور در سال جاری خبر داد. سردار احمدرضا رادان دیروز در آغاز طرح پایش الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای، راه‌اندازی قرارگاه سرقت و گشت‌های آگاهی در کشور را از تحولات خوب برای کنترل آمار سرقت در کشور برشمرد. به گفته او در این مدت چندین هزار سارق حرفه‌ای بعد از خارج شدن از حبس، دست از سرقت برنداشته‌اند و در نتیجه باید آنها را کنترل کرد. فرمانده فراجا گفت: «افزایش 19 درصدی سرقت را که شاهد بودیم توانستیم به صفر برسانیم و 3 درصد هم کاهش داده‌ایم، یعنی 22 درصد کاهش سرقت را شاهد بودیم ولی این کافی نیست». به گفته وی، پلیس طرحی را پیشنهاد داد مبنی بر اینکه بتوانند سارقان پرسابقه را کنترل کنند که خوشبختانه این طرح با موافقت رئیس قوه‌قضائیه مواجه شد. در مرحله اول 1000 سارق پابند می‌گیرند و تا پایان سال 1100 سارق با پابند کنترل می‌شوند و بعد از آن باید به 5 هزار پایش (یعنی 5 هزار سارق) در این 3 استان برسیم».

Page Generated in 0/0059 sec