printlogo


کد خبر: 277963تاریخ: 1402/12/22 00:00
تأکید سران قوا بر سرعت بخشیدن به خدمات امدادی و تأمین مایحتاج ضروری اهالی مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان
امام جمعه زاهدان: امدادرسانی به نماد وحدت تبدیل شد

گروه اجتماعی: به‌رغم جاری شدن موج دوم و البته کوچک‌تر سیل در سیستان‌وبلوچستان، امداد‌رسانی نهادهای مختلف حکومتی و امدادگران مردمی بویژه به مناطق جنوب این استان که بیشترین آسیب را از سیلاب دیده‌اند ادامه دارد. این در حالی است که این هفته سران ۳ قوه ضمن بررسی آخرین گزارش‌ها از وضعیت سیل سیستان‌وبلوچستان و امدادرسانی به مردم سیل‌زده، ضمن تشکر از تلاش‌های انجام‌شده، بر سرعت بخشیدن به خدمات امدادی و تامین مایحتاج ضروری اهالی این مناطق تاکید کردند. نشست روسای قوای مجریه، قضائیه و مقننه، یکشنبه گذشته با حضور سیدابراهیم رئیسی، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای و محمدباقر قالیباف به میزبانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بهارستان برگزار شد.
جالب اینکه پدیده سیل شدید و روان‌آب در این استان محروم جنوب شرق کشور، ۲ تصویر متفاوت از خود برجا گذاشته است؛ برخلاف مناطق جنوب سیستان‌وبلوچستان که به گفته نماینده چابهار، سیلاب باعث از بین رفتن اکثر زیرساخت‌ها شده است، در مناطق شمال و مرکز استان، شاهد خوشحالی کشاورزان و دامداران از بارش فراوان باران و تغییر چهره خشکسالی هستیم.
دیروز نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام‌جمعه زاهدان از مناطق سیل‌زده جنوب استان بازدید کرد.
آیت‌الله مصطفی محامی هدف سفر خود به مناطق سیل‌زده را اطلاع از وضعیت مردم سیل‌زده، قدردانی از مسؤولان و گروه‌های جهادی و بررسی مشکلات مردم پس از وقوع سیل عنوان کرد و یادآور شد: «گروه‌های مختلف گزارش‌هایی ارائه کردند که امیدواریم این وعده‌ها به فراموشی سپرده نشود».
به گفته او، در کنار بحث انتخابات، مسؤولان و دستگاه‌های مختلف از همان روزهای ابتدایی پای کار امدادرسانی به مردم آمدند. آقای محامی در این مورد تاکید کرد: «در این حادثه همه گروه‌ها از اقوام و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر هستند و این نشانه اتحاد و انسجام و از جلوه‌های وحدت است».
امام جمعه زاهدان در ادامه افزود: «عنایت رهبر معظم انقلاب و دستورات ایشان بر کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده، سبب جلب توجه مسؤولان کشوری و مردم در سراسر کشور به سیستان‌وبلوچستان شد و پس از آن رئیس‌جمهور به منطقه سفر و از نزدیک مشکلات را بررسی کرد. در واقع سیل مهربانی از سایر نقاط کشور به استان روانه شد و همدلی مردم در سراسر کشور را مشاهده کردیم».
آیت‌الله محامی مشکلات اصلی در این زمینه را در بخش زیرساخت‌ها دانست و گفت: «این نیازمند تدبیر است چون از تجربه سیلاب گذشته استفاده نکردیم و اقدامی توسط دولت‌های مختلف در حوزه پیشگیری انجام نشد. زیرساخت‌ها باید به گونه‌ای فراهم شود که دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم و با احداث سیل‌بندها، آب را ذخیره‌سازی کنیم».

Page Generated in 0/0056 sec