printlogo


کد خبر: 277969تاریخ: 1402/12/22 00:00
اخبار

رایزنی دیپلمات‌های روسیه و ایران درباره اوضاع غزه و منطقه
الکساندر کیشناک، مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت خارجه روسیه که در رأس هیاتی به تهران سفر کرده، روز گذشته با علی‌اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد. 
به گزارش فارس، طرفین در این ملاقات در رابطه با آخرین تحولات منطقه بویژه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، همچنین مسائل مربوط به سوریه، یمن و لیبی به بحث و گفت‌وگو پرداختند. ۲ طرف در این دیدار، بر لزوم تداوم و گسترش رایزنی‌های فی‌مابین در رابطه با مسائل منطقه‌ای تأکید و درباره آخرین تحولات سوریه از جمله وضعیت سیاسی و میدانی و راهبردهای مشترک به منظور کمک به بهبود وضعیت اقتصادی و انسانی و نیز استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. خاجی در ادامه این گفت‌وگوها، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و کشتار هزاران زن و کودک را ناشی از حمایت همه‌جانبه آمریکا خواند و گفت: رژیم صهیونیستی هیچ دستاوردی جز کشتار بیرحمانه غیرنظامیان و ارتکاب جنایت در حق بشریت نداشته و در سایه انفعال و سکوت مجامع بین‌المللی، حملات و تجاوزات نظامی خود را به سوریه و لبنان نیز گسترش داده است. طرفین همچنین درباره لیبی ضمن تأکید بر حفظ یکپارچگی، وحدت و حاکمیت این کشور، ابراز امیدواری کردند بحران سیاسی لیبی با اراده و انتخاب مردم این کشور به پایان برسد. خاجی در ارتباط با تحولات یمن، نسبت به تاثیر مخرب حملات غیرقانونی آمریکا و انگلیس بر تلاش‌های صلح در این کشور هشدار داد.
***
برای تحکیم برادری امت اسلامی گام برداریم
معاون اول رئیس‌جمهور در پیام‌هایی جداگانه به همتایان خود در کشورهای اسلامی، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت. محمد مخبر در این نامه تاکید کرد: امیدوارم در این ماه خجسته، با اهتمام و مساعی جمعی مسؤولان کشورهای اسلامی و با عنایت به آموزه‌های رفیع دین مبین اسلام، در مسیر تعالی بشر و جوامع انسانی، گسترش معنویت و مهرورزی، تحکیم پیوندهای برادری میان امت اسلامی و ریشه‌کن شدن ظلم در جهان، گام‌های موثری برداشته شود. وی یادآور شد: متأسفانه در شرایطی این ضیافت واسعه الهی را جشن می‌گیریم که سرزمین مقدس فلسطین به عنوان بخشی از پیکره جهان اسلام، تحت شدیدترین حملات هوایی و زمینی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی قرار گرفته و شرایط خطیر و حساسی را سپری می‌کند. مخبر ادامه داد: وضعیت به‌گونه‌ای است که در برابر این حجم گسترده از کشتار و مصادیق بارز از نسل‌کشی، هنوز مجامع بین‌المللی فعال در عرصه حفظ امنیت و صلح جهانی، به دلیل رسوخ سازمان‌یافته قدرت‌های غربی بویژه آمریکا،‌ نتوانسته‌اند مانع ادامه جنگ و محاصره غیرانسانی در غزه شوند. معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: در این میان وظیفه شرعی و انسانی ما است که به هر نحو ممکن برای حمایت از آرمان فلسطین از جمیع توانمندی‌های خود استفاده کنیم و ان‌شاء‌الله تجلی خروش ملت‌های اسلامی علیه جنایتکاران صهیونیست را در مراسم روز جهانی قدس شاهد خواهیم بود.
***
سخنگوی شورای نگهبان:
در حال بررسی شکایات انتخابات هستیم
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما مدتی است طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی را در شورای نگهبان دریافت کرده‌ایم، تلاش‌مان این است تا در مدت زمان قانونی درباره این طرح اظهار نظر کنیم. هادی طحان‌نظیف در گفت‌وگو با ایرنا ادامه داد: در این مدت در جلسات فشرده در حال بررسی اصلاحات مجلس درباره 2 لایحه مهم برنامه هفتم پیشرفت و بودجه ۱۴۰۳ کل کشور بودیم. وی افزود: شورای نگهبان در یکی دو روز اخیر لایحه عفاف و حجاب را نیز دریافت کرده و این لایحه هم در نوبت رسیدگی است. طحان‌نظیف همچنین درباره بررسی صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه گفت: تا ۱۷ اسفندماه فرصت دریافت شکایات مردم و داوطلبان درباره انتخابات به شورای نگهبان وجود داشت ما اکنون در حال بررسی این گزارشات و شکایات هستیم و پس از بررسی این موارد نسبت به صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه اظهار نظر می‌کنیم.
***
بزرگ‌ترین خط تولید پک باتری‌های لیتیومی به بهره‌برداری رسید
خط تولید پک باتری‌های لیتیومی و انواع باتری‌های سیلد سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد. به گزارش ایرنا احداث و بهره‌برداری از خط تولید پک باتری‌های لیتیومی دستاوردهای زیادی از جمله ایجاد آمادگی جهت تامین نیاز کشور بویژه در بخش دفاع به انواع پک سنگین باتری لیتیومی و ایجاد آمادگی لازم برای ورود به صنعت حمل‌و‌نقل الکتریکی برای کشور خواهد داشت. از باتری‌های لیتیومی در پک‌های مخابراتی، طیف وسیعی از پک‌های نظامی، پک‌های ESS (سامانه‌های ذخیره انرژی الکتریکی)، طیف وسیعی از پک‌های تجاری و پک‌های موتوسیکلت برقی استفاده می‌شود که احداث و راه‌اندازی این خط تولید باعث کاهش خطاهای نیروی انسانی، کاهش مصرف انرژی و افزایش سرعت تولید می‌شود. باتری‌های صنعتی سیلد کاربردهای مختلفی از جمله تامین و ذخیره انرژی در شبکه مخابراتی کشور، در نیروگاه‌های تولید برق، پالایشگاه‌ها، UPS (منابع تغذیه بدون وقفه)، شبکه بانکی و موسسات مالی کشور و حمل‌و‌نقل الکتریکی دارد که احداث و بهره‌برداری از خط تولید اتوماتیک انواع باتری‌های صنعتی سیلد باعث جلوگیری از واردات و خروج ارز، توسعه صادرات و افزایش توان رقابتی و ایجاد توانمندی در صادرات خدمات مهندسی می‌شود.

Page Generated in 0/0059 sec