printlogo


کد خبر: 277973تاریخ: 1402/12/22 00:00
از امروز و در اقیانوس هند
رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین برگزار می‌شود

گروه سیاسی: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران، چین و روسیه در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود.
مرحله اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ امروز آغاز می‌شود. در این رزمایش یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های شناوری کشورهای چین و روسیه شرکت دارند و نمایندگانی از کشور‌های عمان، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و آفریقای جنوبی نیز حضور دارند.
هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چندجانبه میان کشورهای شرکت‌کننده و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است. از اهداف دیگر این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.
* رصد و حراست ۲۴ ساعته پدافند هوایی از آسمان کشور
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه جنوب از گروه پدافند هوایی سیراف و بخش‌های مختلف و سایت‌های راداری و موشکی این گروه پدافندی بازدید کرد.
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد با اشاره به رصد و حراست ۲۴ ساعته پدافند هوایی از آسمان کشور، ادامه داد: دلیرمردان پدافند هوایی در جای جای کشور اسلامی ایران ادامه‌دهنده راه شهدا بوده و با همان روحیه ایثارگری و ولایت‌پذیری به وظیفه خود عمل می‌کنند و حتی در ایامی مانند نوروز که بسیاری از هموطنان عزیز در تعطیلات و سفر به سر می‌برند، در سایت‌ها و مواضع پدافندی حاضرند و برای امنیت کشور تلاش می‌کنند.

Page Generated in 0/0064 sec