printlogo


کد خبر: 277974تاریخ: 1402/12/22 00:00
سخنگوی وزارت امور خارجه:
توجه به پیشنهادات ایران وضع غزه را تغییر خواهد داد

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به برگزاری اجلاس سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: انتظار این بود که این سازمان با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی خود، نقش بازدارنده در توقف این جنگ ایفا کند ولی متاسفانه به‌رغم برگزاری نشست‌های مختلف، شاهد عدم نقش‌آفرینی موثر از سوی این سازمان در این زمینه هستیم.
ناصر کنعانی در نشست خبری با خبرنگاران تاکید کرد: انتظار این است که با توجه به برگزاری دومین جلسه اضطراری وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده، ما شاهد یک تحرک جدی از سوی  کشورهای عضو این سازمان برای توقف این جنایات در آستانه ماه مبارک رمضان باشیم. وی در بخش دیگر صحبت‌های خود در این ارتباط گفت: ما در دومین نشست اضطراری وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی پیشنهادات خود را در قالب ۶ بند ارائه کردیم و اگر این ۶ بند مورد توجه قرار بگیرد، ما شاهد تغییر وضعیت در بحران و وضعیت کنونی در غزه خواهیم بود. سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در حال استفاده از ابزار گرسنگی برای تسلیم کردن مردم فلسطین است و درواقع از ابزار گرسنگی به عنوان ابزار جنگی علیه مردم فلسطین استفاده می‌کند. 
کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشرشده مبنی بر ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه از سوی ایران به مردم غزه تصریح کرد: موضوع کمک‌رسانی و ارسال کمک به مردم در نوار غزه همواره جزو موضوعات مورد توجه ما بوده است و ما در این مسیر تمام تلاش‌های خود را به کار گرفته‌ایم. وی ادامه داد: از طریق مصر رایزنی‌های دیپلماتیک زیادی انجام داده‌ایم و ارتباط بین هلال‌احمر ایران و مصر برقرار بوده است.

Page Generated in 0/0055 sec