printlogo


کد خبر: 277990تاریخ: 1402/12/23 00:00
اخبار

اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره «آسمون» منصوب شدند
اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره «آسمون» با حکم رئیس مرکز ملی فضای مجازی منصوب شدند.
سیدمحمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در حکمی سیدحمید امامی را به عنوان دبیر جشنواره «آسمون» که با محوریت بسترسازی و حمایت از تولیدات نوجوانان در فضای مجازی برگزار می‌شود، منصوب کرد. آقامیری همچنین طی احکام دیگر، فرزانه فخریان مشاور کودک و نوجوان وزیر ارشاد و رئیس بنیاد انیمیشن، وحید یامین‌پور دبیر شورای عالی نوجوانان و جوانان، محمدصادق باطنی مدیر شبکه کودک و امید، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش، سعید پورابوالقاسم سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، حسین دلیریان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، حسین شکیب‌راد مدیر فرهنگسرای نوجوان و هانی چیت‌چیان عضو هیات علمی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت را به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره «آسمون» منصوب کرد. نخستین دوره جشنواره تولیدات فضای مجازی «آسمون» با هدف فراهم کردن بستری برای آموزش شرکت‌کنندگان و شناسایی و نمایش استعدادهای برتر نوجوان کشور در زمینه تولید در فضای مجازی، در ۵ محور اصلی هویت فردی، هویت اجتماعی، هویت مجازی، هویت ملی و هویت دینی، نیمه اول سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
***
چینی‌ها به تماشای «تل‌ ماسه ۲» رفتند
«تل‌ ماسه ۲» با فروش 3 روزه ۱۹.۹ میلیون دلاری در نخستین آخر هفته اکرانش در سینماهای چین با اقبال روبه‌رو شد و با اندکی فاصله از درام جنایی «خوک، مار و کبوتر» در جایگاه دوم فروش قرار گرفت.«خوک، مار و کبوتر» در فاصله جمعه تا یکشنبه 21.3 میلیون دلار (۱۵۱ میلیون یوان) به ‌دست آورده تا مجموع فروش ۱۰ روزه خود را به 54.1 میلیون دلار برساند.
در حالی که بسیاری از فیلم‌های هالیوودی طی ۳ سال اخیر در چین با مشکل مواجه شده‌اند و بویژه دنباله‌ها بیشتر این بی‌توجهی را درک کرده‌اند، اما اکنون به نظر می‌رسد «تل‌ ماسه ۲» با جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌اش، از این وضعیت به سلامت بیرون آمده است.
صفحه‌های نمایشگر غول‌پیکر آیمکس با نزدیک به ۸۰۰ صفحه نمایش در چین، حدود ۶.۵ میلیون دلار از آخر هفته افتتاحیه فیلم را به خود اختصاص دادند که تقریبا به معنی یک‌سوم کل افتتاحیه فیلم در چین بود.
پیش‌بینی فروش «تل ماسه ۲» در چین ۷۸ میلیون دلار است که در مقایسه با فروش ۳۸ میلیون دلاری فیلم نخست دنیس ویلنوو در سال ۲۰۲۱ بسیار بالاتر است. «خوک، مار و کبوتر» محصول تایوان به کارگردانی وونگ چینگ پو از هنگ‌کنگ و با بازی اتان خوان، داستان گانگستری را روایت می‌کند که متوجه می‌شود به سرطان مبتلا شده و تنها چند ماه از زندگی‌اش باقی مانده و در همین حال درمی‌یابد سومین قانون‌شکن تحت تعقیب کشور است و تصمیم می‌گیرد ۲ جنایتکار رتبه بالاتر را از بین ببرد تا بتواند در اوج بمیرد.
***
معرفی آثار راه‌یافته به هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی
هیات انتخاب آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، متشکل از رضا آشفته، ندا ثابتی، رضا خدادادبیگی، مجتبی رستمی‌فر، یعقوب صدیق‌جمالی، بهار کریم‌زاده، کیومرث مرادی، جهانشیر یاراحمدی و علی یعقوب‌زاده، ۱۳ اثر منتخب خود را به شرح زیر معرفی کرد:
نمایش «آبگینه» نوشته مرحوم سعید تشکری و کارگردانی مریم رضازاده از نظرآباد (استان البرز)، «آینه‌های روبه‌رو» نوشته شادی غفوریان و به کارگردانی بهاره فاضلی‌راد از مشهد، «پانما » نوشته و کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی از رشت، «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و به کارگردانی محمد رسائلی از رشت، «حکایت دختری که خاتون مغربی را دید» نوشته سیروس همتی و به کارگردانی سیدابراهیم شبیری از قوچان، «دارشکنه» نوشته و به کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از قم، «دل لرزه» نوشته سیدعلی موسویان و به کارگردانی فاطمه بایرام‌زاده از تبریز، «روزهای اتفاقی» نوشته کامران شهلایی و به کارگردانی پوریا رضایی از اراک، «صدمین تکه» نوشته و به کارگردانی بهناز دوستی از تهران، «گلبهار» نوشته و به کارگردانی هاشم پورمحمدی از کرمانشاه، «گوهر» نوشته سیروس همتی و به کارگردانی سیدمحسن هاشمی از تربت‌حیدریه، «هشت + میلیون» نوشته رضا عرفانی و به کارگردانی محمد حسن‌زاده از مشهد، «یاخته» نوشته مهدی سیم‌ریز و به کارگردانی میثم نویریان‌فرد از تهران.
همچنین نمایش‌های «آبی‌گونه» نوشته و کار کاوه مهدوی و «کأن لم یکن» نوشته و کار سیدعلی موسویان به عنوان گروه‌های میهمان و به دعوت دبیرخانه جشنواره، با مشارکت مجموعه تئاتر شهر تهران و حمایت اداره‌ کل هنرهای نمایشی تولید و همزمان با سایر آثار نمایشی، اجرای عمومی خواهند داشت.
هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست‌ویکمین جشنواره فرهنگی - هنری امام رضا(ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهرهای محل تولید، از اواخر فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0054 sec