printlogo


کد خبر: 277999تاریخ: 1402/12/23 00:00
اخبار

قهرمانی فوتسال ناشنوایان ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۴
تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران با برتری مقابل ژاپن به مقام قهرمانی المپیک زمستانی ناشنوایان رسید. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، تیم‌ ملی فوتسال ناشنوایان ایران در دیدار فینال بیستمین دوره المپیک زمستانی ناشنوایان ۲۰۲۴ ترکیه به مصاف تیم ژاپن رفت و با پیروزی ۳ بر یک مقابل این تیم به مقام قهرمانی دست یافت. علیرضا مختارآبادی هر ۳ گل ایران را در این بازی به ثمر رساند. عبدالحامد اردستانی (رئیس انجمن فوتسال)، علی پازوکی (مدیر تیم‌های ملی و سرپرست تیم بزرگسالان)، رضا داورزنی (سرمربی تیم)، محمد عباسی، مهدی صانعی و علی بسیح (مربیان تیم)، مجید شاکری (تدارکات) و بهرام مهرپیما به ‌عنوان مسؤول هماهنگی این تیم را هدایت و همراهی می‌کردند.
***
سهمیه فوتبال ایران در لیگ نخبگان آسیا کاهش یافت
با پیروزی تیم فوتبال العین امارات برابر النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا کاهش یافت. به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال العین امارات و النصر عربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ شامگاه دوشنبه ۲۱ اسفند به مصاف هم رفتند که این بازی پرگل با نتیجه ۴ بر ۳ به سود النصر به پایان رسید اما با توجه به شکست یک بر صفر النصر در دیدار رفت، بازی به وقت‌های اضافه و سپس ضربات پنالتی رفت که العین موفق شد با نتیجه ۳ بر یک النصر را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی راه یابد. رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2026-۲۰۲۵ با شیوه جدید برگزار خواهد شد و لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا ۲ (تیم‌های سطح ۲ آسیا) ۲ رقابت باشگاه‌های فوتبال در قاره آسیا خواهند بود. هنوز سهمیه‌بندی رسمی کشورها برای مسابقات فصل آینده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به طور رسمی اعلام نشده است. کشورهای ایران و امارات برای تعداد سهمیه در این ۲ رویداد رقابت تنگاتنگی با هم داشتند که به دلیل صعود العین به نیمه‌نهایی و نبود نماینده‌ای از ایران در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا امتیازهای امارات از ایران پیشی گرفت و به 70.333 رسید و امتیاز ایران در عدد 68.640 باقی ماند. به این ترتیب امارات در مسابقات آسیایی که در آینده برگزار خواهد شد دارای سهمیه ۱+ ۲ خواهد بود و ایران هم ۱+۱ سهمیه در لیگ نخبگان (یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف) و یک سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا ۲ خواهد داشت.
***
پشت پرده محرومیت ۴ ماهه ملی‌پوش کشتی ایران
محرومیت سعید اسماعیلی از ابتدای بهمن‌ماه امسال به پایان رسیده و او به همین خاطر توانسته بود در مسابقات جام وهبی امره شرکت کند. در مسابقات جام وهبی امره ترکیه سعید اسماعیلی، کشتی‌گیر وزن ۶۷ کیلوگرم پس از شکست حریفانش به مدال خوشرنگ طلا رسید و در چرخه انتخابی وارد شد. سعید اسماعیلی در بازی‌های آسیایی هانگژو به میدان نرفت و به جای او گرایی به این مسابقات اعزام شد. اسماعیلی به دلیل مشکل کلیوی بدون مجوز پزشک دارو ممنوعه مصرف کرده بود و همین موضوع باعث محرومیت او از ابتدای مهرماه سال جاری به مدت 4 ماه شد. در واقع محرومیت اسماعیلی از ابتدای مهرماه تا اول بهمن بوده و او از بهمن‌ماه می‌توانسته در مسابقات شرکت کند به همین خاطر با تصمیم کادر فنی به مسابقات جام وهبی امره اعزام شد و توانست به مدال طلای این مسابقات هم برسد.
***
حمله بی‌سابقه به رونالدو در عربستان
دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا متهم اصلی ناکامی النصر در لیگ قهرمانان آسیا شناخته شد. «مشکل اصلی النصر دخالت‌های بی‌جای رونالدو است»، این انتقاد تند احمد میدو، ستاره سابق تیم‌ ملی مصر و کارشناس شبکه العربیه عربستان است. رونالدو با دستمزد سالانه 200 میلیون یورو راهی النصر شد و پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ به شمار می‌آید. میدو می‌گوید مشکل اصلی النصر این است که رونالدو در این باشگاه به جای مربی و رئیس تصمیم می‌گیرد و این باعث شده تیم به این وضعیت برسد. اسطوره فوتبال مصر معتقد است رونالدو باشگاه النصر را به بحران رسانده و کاسترو سرمربی تیم به دلیل ضعف شخصیتی نمی‌تواند جلوی رونالدو بایستد و فرق الهلال با النصر به خاطر کادرفنی است.
***
اولسان دومین مسافر نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا
اولسان کره‌جنوبی توانست با برتری برابر چونبوک به دور نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد. دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ادامه یافت که در آن اولسان هیوندای توانست با یک گل از سد چونبوک‌موتورز بگذرد و به دور نیمه‌نهایی برسد. سئول یونگ وو برای اولسان در این دیدار گلزنی کرد. قضاوت این دیدار بر عهده علیرضا فغانی بود. دیدار رفت دو تیم با میزبانی چونبوک‌موتورز همراه بود که آن بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. به این ترتیب اولسان نیز توانست جواز حضور در نیمه‌نهایی را به دست بیاورد.

Page Generated in 0/0051 sec