printlogo


کد خبر: 278006تاریخ: 1402/12/23 00:00
اخبار

اختصاص ۳ میلیون یورو برای انسداد مرزها
فرمانده مرزبانی فراجا از اختصاص 3 میلیون یورو برای انسداد مرزی در کشور خبر داد. سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری گفت: ما بیش از 3 میلیون و ۵۰۰ هزار مرزنشین در کشور داریم که این عزیزان حقیقتا در تامین امنیت مشارکت دارند. وی از تامین 3 میلیون یورو برای انسداد مرزها طی 3 سال آینده خبر داد و افزود: این مبلغ با اولویت انسداد در مرزهای جنوب شرقی، شمال‌غربی و غربی هزینه خواهد شد. همچنین افزایش نظارت بر مرزها با استفاده از تجهیزات اپتیکی و... نیز در دستور کار است. گودرزی گفت: مرکز آموزش تفنگدار دریایی را برای نخستین بار افتتاح کرده‌ایم تا ناخداها و ملوانان شناورها آموزش‌های لازم را ببینند. همچنین قرار است برجک‌ها و پاسگاه‌ها به فیبر نوری، انواع پرنده‌ها و دیگر تجهیزات رصدی مجهز شوند. وی با بیان اینکه در اکثر پاسگاه برق‌کشی انجام شده است، اظهار کرد: طرح خوشایندسازی محیط خدمت در ۶۰۰ واحد مرزی اجرا شده تا هم محیط خدمت برای مرزنشینان خوشایند شود و هم اقتدار مرزبانان بالاتر رود. گودرزی با بیان اینکه ۶۱۰ کیلومتر از جاده‌های مرزی مرمت و بازسازی شده است، گفت: تعداد زیادی رادار در دریا و سیستم‌های الکترونیکی ایجاد کردیم تا قبل از اینکه حریف به مرزهای ایران ورود کند شناسایی و رهگیری شود.
***
۳۶ هزار دانش‌آموز و ۵ هزار معلم در دفاع‌مقدس شهید شدند
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: ۳۶ هزار دانش‌آموز و ۵ هزار معلم در دفاع‌ مقدس شهید شدند که نسبت آنها به کل شرکت‌کنندگان در جنگ نسبتی متمایز است. رضامراد صحرایی دیروز در مراسم رونمایی از سردیس شهدای فرهنگی اظهار کرد: هر کشوری منابع قدرتی دارد، برخی منابع قدرت مانند سرزمین در میان کشورها یکسان هستند. وی افزود: جمعیت، تمدن و اقتصاد یک منبع قدرت است، برخی از منابع قدرت در کشورهای مختلف مختص آن کشور است. فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما یک منبع قدرت کلیدی و مهم است که تجلی این فرهنگ شهدا هستند. وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه شهدای دفاع‌ مقدس برگزیدگان ملت هستند، ادامه داد: هرکس که به جبهه می‌رود قرار نیست شهید شود، شهدا را خدا انتخاب می‌کند. صحرایی با بیان اینکه جنگ دفاع‌ مقدس یک اتفاق مهم در تاریخ بشریت بود و هجمه‌ها در مقابل انقلاب اسلامی را نشان می‌داد، گفت: بسیاری از معلمان و دانش‌آموزان شهید که پیش از جنگ در کلاس‌های درس به آموزش و تحصیل مشغول بودند اما در جنگ تحمیلی رزمنده شدند و برای کشور و دین می‌جنگیدند. وی افزود: برای ادامه مسیر هم به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی نیاز داریم، هیچ فضیلتی بالاتر از ایثار نیست، بنابراین یاد شهدا بویژه شهید رجایی و شهید باهنر باید در عمل گرامی داشته شود.
***
حمایت از درمان ۲۲۰۰ زوج نابارور در جنوب غرب کشور
معاون برنامه‌ریزی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: این بنیاد از ۲ هزار و ۲۰۰ زوج نابارور در جنوب غرب کشور حمایت کرده است. عباس نوری‌زاده در توضیح اقدامات این بنیاد در منطقه جنوب غرب کشور افزود: به منظور حمایت از جوانی جمعیت تا امروز ۲هزار و ۲۰۴ زوج نابارور در منطقه 6 کشوری شامل استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری به بانک عامل معرفی شده‌اند. وی ادامه داد: همچنین یکهزار و ۷۰۰ فقره کمک‌هزینه درمان به مبتلایان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در این استان‌ها پرداخت شده است. نوری‌زاده در تشریح دیگر اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت تاکید کرد: یکهزار و ۲۴۰ کودک محروم کم‌شنوا و ناشنوا در استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار گرفته‌اند. معاون برنامه‌ریزی بنیاد ۱۵ خرداد از مناسب‌سازی منزل ۱۰۳ معلول در استان‌های جنوب غربی کشور خبر داد و افزود: در قالب پویش‌ «مثبت حرکت» انواع تجهیزات توان‌بخشی از جمله ویلچر، واکر، تشک مواج، عصای جسمی حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر به یکهزار و ۳۰ معلول ساکن در استان ایلام، خوزستان و لرستان اهدا شده و به ۶۷۲ کودک مبتلا به تنبلی چشم نیز در این 3 استان‌ کمک‌هزینه خرید عینک پرداخت شده است. وی افزود: همچنین یکهزار و ۷۰ بسته لبخند مادری به خانواده‌هایی که از سال گذشته تاکنون در استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان صاحب فرزند چندقلو شده‌اند، اهدا شده است.
***
پویش اهدای خون فرشتگان رمضان برگزار می‌شود
سخنگوی سازمان انتقال خون از آغاز پویش اهدای خون «فرشتگان رمضان» همزمان با فرارسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن، با هدف حفظ ذخایر خون در ایام پایانی سال و آغاز سال نو و ماه رمضان در سراسر کشور خبر داد. دکتر بشیر حاجی‌بیگی، ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: این پویش از سه‌شنبه 22 اسفند سال جاری مصادف با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن آغاز می‌شود و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت. وی افزود: چه خوب است هموطنان این روزها را آغازی بر تحول جدید زندگی خود قرار دهند و با اهدای خون به جمع اهداکنندگان زندگی بپیوندند. سخنگوی سازمان انتقال خون بویژه از بانوان و جوانان دعوت کرد این روزهای پرشور و معنویت و بهار قرآن و بهار طبیعت را مغتنم شمارند و در حمایت از بیماران آستین همت بالا بزنند تا بیماران نیازمند به خون نیز در این روزها در کنار سفره افطار و هفت‌سین در جمع خانواده حضور داشته باشند و دعای خیر آنان بهترین برکت و توشه این روزهای پر فیض اهدا‌کنندگان خون باشد. حاجی‌بیگی با اشاره به افزایش درخواست خون به خاطر بالا رفتن مصرف و تعدد جراحی‌های پایان سال، گفت: از سوی دیگر همیشه به خاطر ماه مبارک رمضان اهدای خون کاهش می‌یابد و ایام تعطیلات و مشغله پایان سال نیز این موضوع را تشدید می‌کند.

Page Generated in 0/0056 sec