printlogo


کد خبر: 278017تاریخ: 1402/12/23 00:00
اخبار

آغاز ثبت‌نام ۹ مدل خودروی وارداتی
مدیر سامانه یکپارچه خودروها از آغاز مرحله‌ جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی از ۲۲ تا ۲۴ اسفند‌ماه با عرضه‌ ۹ مدل خودروی وارداتی خبر داد و تاکید کرد: در این مرحله عرضه صرفا برای متقاضیان مرحله اول که اسفند سال گذشته ثبت‌نام کرده بودند، انجام خواهد شد و متقاضیان امکان انتخاب یک اولویت خواهند داشت. مهدی تقدسی از آغاز مرحله‌ جدیدی از عرضه‌ خودروهای وارداتی توسط 6 شرکت خودرویی خبر داد و گفت: از صبح 22 اسفند  سامانه یکپارچه به مدت 3 روز، تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز پنجشنبه (۲۴ اسفند) با عرضه ۹ مدل خودروی وارداتی بازگشایی شده است. امکان فراهم شده برای خودروهای وارداتی در این مرحله صرفا برای متقاضیان مرحله‌ اول است که در اسفند سال گذشته با بلوکه کردن وجه ۵۰۰ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود، ثبت‌نام و نوبت‌دهی شده بودند. شایان ذکر است قیمت‌ خودروها، در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی معمول پس از ترخیص، هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌ قطعی که مصوب خواهد شد، اضافه خواهد شد. تاکید می‌شود هیچگونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه صرفا مختص ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول است و متقاضیان به مدت 3 روز تا پایان پنجشنبه هفته جاری امکان انتخاب یک خودرو از بین 9 محصول عرضه شده را از طریق سایت سامانه به نشانی سامانه saleauto.ir دارند.
***
ورود روزی ۲۵۰ تن گوشت به کشور
مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت گوشت گوسفند و گوساله نسبت به هفته‌های قبل تغییر چندانی نداشته و به گفته دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی، بابت تامین گوشت نگرانی وجود ندارد. بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و ران، سردست، ماهیچه و گردن  ۵۵۰ تا ۷۰۰  هزار تومان و گوساله نیز ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.  گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق، با بسته‌بندی‌های خاص یا پاک شده قیمت آن بیشتر یا کمتر باشد. در میادین میوه و تربار نیز بر اساس نرخنامه این سازمان، قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی و گوساله در بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است. مسعود رسولی، دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور با بیان اینکه حدودا روزی ۲۵۰ تن گوشت وارد کشور می‌شود، گفت:‌ این گوشت‌ها وارد شبکه توزیع شده و از نظر بهداشتی، اقتصادی، قیمت و... تحت نظارت و کنترل است. وی با اشاره به اینکه هیچ نگرانی‌ای از بابت تامین گوشت در کشور وجود ندارد، گفت: گوشت در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین میوه و تربار وجود دارد. دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور اضافه کرد: قیمت هر کیلو گوشت‌ مخلوط گوسفندی وارداتی بسته‌بندی ۳۱۶ هزار تومان، ران و سردست گوسفندی ۳۷۵ هزار تومان، گردن ۲۸۰ هزار تومان، هر کیلو ران و سردست گوساله ۲۹۹ هزار تومان و مخلوط گوساله ۲۴۵ هزار تومان است. این قیمت‌ها مصوب بوده و همه شرکت‌های بسته‌بندی موظف به رعایت آن هستند.
***
طرح پیش‌خرید کالا تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان
بر اساس مصوبه جدید دولت و در راستای افزایش قدرت خرید گروه‌های مختلف مردم از جمله کارمندان دولت و بخش خصوصی، به‌زودی طرح پیش‌خرید لوازم مصرفی از طریق سیستم اعتبارسنجی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اجرا خواهد شد. تیم اقتصادی دولت با هماهنگی با تولیدکنندگان عمده و همچنین سیستم بانکی کشور، در نظر دارد طی هفته‌های پیش رو از یک طرح بزرگ پیش‌خرید اعتباری لوازم مصرفی رونمایی کند. در این طرح، بسته به اعتبار افراد در سیستم بانکی در سامانه اعتبارسنجی، تسهیلات در طبقات مختلف تا سقف 100 میلیون تومان برای تأمین لوازم مصرفی تخصیص خواهد یافت. در این طرح کارمندان دولت هم بسته به رتبه اعتباری از تسهیلات 90 تا 100 میلیون تومانی جهت تأمین انواع کالاها و لوازم خانگی بهره‌مند خواهند شد. همچنین اقشار مختلف مردم نیز با توجه به رتبه خود در سیستم اعتبارسنجی بانک‌ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد پرداخت این تسهیلات انحصار در سرپرستان خانوار ندارد و تمام افراد بالای 18 سال دارای رتبه اعتباری در سیستم بانکی مجاز به استفاده از این طرح اعتباری هستند. هماهنگی این طرح که می‌تواند آثار ضدرکودی نیز در پی داشته باشد با بانک‌های عامل نهایی شده است و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده نیز مقدمات طرح مذکور را عملیاتی کرده‌اند، که بز‌ودی جزئیات آن از سوی وزارت صمت اعلام خواهد شد.
***
قیمت مرغ تغییر نمی‌کند
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هیچ‌گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی همچون مرغ رخ نداده است. مسعود امراللهی اظهار کرد: امسال در شرایط بسیار مطلوبی در حوزه تأمین کالاهای اساسی بویژه مرغ، شکر، گوشت سفید و قرمز و حبوبات هستیم و مشکل خاصی برای تأمین اقلام مورد نیاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز وجود ندارد. مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به طرح تخصصی نظارت و بازرسی در هیات دولت، افزود: حوزه جهاد کشاورزی مسؤول تامین بازار از میوه شب عید تا خرمای ماه رمضان، شکر، برنج و... است، بنابراین مصوب شد بازرسی بر تامین کالاهای اساسی برعهده وزارت جهاد کشاورزی و بازرسی بر بازار و توزیع بر عهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باشد. امراللهی با بیان اینکه قیمت مرغ تغییری نکرده است، افزود: با توجه به ابلاغیه سازمان حمایت و دستور ستاد تنظیم بازار از ۲۷ آذر، تمام انجمن‌ها و اصناف مجوز افزایش قیمت کالاهای اساسی را نداشتند و هیچ گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی همچون مرغ رخ نداده و با نرخ قبلی توزیع می‌شود. 

Page Generated in 0/0055 sec