printlogo


کد خبر: 278018تاریخ: 1402/12/23 00:00
اخبار

تبریک رئیس‌جمهور به فرماندهان کل سپاه و ارتش
رئیس‌جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای اعطای «نشان فتح» از سوی مقام معظم رهبری به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران را به آنها تبریک گفت. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در پیام‌های جداگانه‌ای با تبریک اعطای نشان فتح از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سردار سرلشکر حسین سلامی و سردار سرلشکر عبدالرحیم موسوی، اعطای این نشان را نمادی از رضایت و خرسندی معظم‌له از مجاهدت‌های ایشان دانست که توانسته‌اند با حضور فرزندان رشید ملت سرافراز ایران در این نهاد مردمی، در همه زمینه‌های نظامی، عملیاتی، اطلاعاتی و پیشرفت و اعتلای کشور و همچنین خدمت‌رسانی به مردم عزیز کشورمان در برهه‌های حساس به خوبی بدرخشند و همچون خاری در چشم دشمنان باشند.
***
سردار شریف دستاوردهای سپاه در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد
سخنگوی سپاه گفت: در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌ تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور در نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و دیگر عرصه‌های ماموریتی پیشرفت‌ها و دستاوردهای خوبی حاصل شده است. سردار رمضان‌ شریف در تشریح عملکرد، اقدامات و دستاوردهای عمده سپاه در سالی که گذشت اظهار کرد: پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تقویت بنیه دفاعی کشور در نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه محقق شده است و بویژه در حوزه آموزش، اشراف اطلاعاتی، الحاق تجهیزات جدید و تقویت قدرت بازدارندگی کشور دستاورد‌های بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم. سخنگوی سپاه با تاکید بر ادامه داشتن روند پیشرفت کنونی در سپاه و ساخت و الحاق تجهیزات جدید گفت: در نیروی هوافضای سپاه نیز همین روند رو به پیشرفت ادامه دارد و شاهد رونمایی از موشک‌های جدیدی از جمله موشک هایپرسونیک «فتاح 1» با حضور رئیس‌جمهور و پرتاب موفقیت‌آمیز 2 نوبت ماهواره «نور 3» و نیز ماهواره «ثریا» با پرتابگر«قائم 100» در سال 1402 بودیم که بخشی از پیشرفت‌های حاصل شده است. وی با تاکید بر نقش بسزای نیروی زمینی سپاه در ایجاد امنیت پایدار در مناطق شمال غرب و جنوب شرق کشور عنوان کرد: در این عرصه تعداد زیادی از گروهک‌های تروریستی که قصد نفوذ، اخلال و ایجاد ناامنی در نقاط مرزی و عمق کشور را داشتند، توسط نیروی زمینی سپاه دستگیر شدند یا زیر ضربه قرار گرفتند.
***
مسلمانان جهان با وحدت گام مهمی در راه آزادی قدس بردارند
رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان در پیامی به همتایان خود در کشورهای اسلامی تاکید کرد مسلمانان جهان می‌توانند با وحدت و یکپارچگی در ماه پرفضیلت رمضان گام مهمی در راه آزادی قدس شریف بردارند. در بخشی از پیام محمدباقر قالیباف آمده است: «در این ماه پرفضیلت، مسلمانان جهان با تقویت وحدت و یکپارچگی می‌توانند در راه دستیابی به آرمان‌های والای امت اسلامی بویژه آزادی قدس شریف و حاکمیت مردم مظلوم فلسطین بر همه سرزمین‌های اشغالی گامی مهم بردارند. بی‌تردید در این مسیر، رایزنی‌های پارلمانی نقش بسزایی در راستای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه، کمک به تحقق راهبرد صلح‌آمیز جهان اسلام و همچنین ثبات و امنیت پایدار کشورهای اسلامی خواهد داشت. امید است در پرتو برکات این ماه عظیم‌الشأن، بیش از پیش شاهد همبستگی، وحدت و اخوت میان امت واحده اسلامی باشیم».
***
دولت ورود و دخالتی در انتخابات نداشت
منتخب مردم تبریز در مجلس دوازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ورود تشکیلاتی به بحث انتخابات نداشت، گفت: دولت بدون بروز مشکل امنیتی و با سلامت قابل قبول انتخابات را برگزار کرد. مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشکلی مشاهده نشد و دولت بدون بروز مشکل امنیتی و با سلامت قابل قبول انتخابات را برگزار کرد. منتخب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد دولت در اجرای قانون انتخابات اظهار داشت: شاید بخشدار یا فرمانداری نسبت به نامزد انتخاباتی نظر خاصی داشت اما شاهد ورود تشکیلاتی دولت به انتخابات نبودیم. وی افزود: در ارتباط با مشارکت مردم در انتخابات در حوزه‌هایی که نامزدها از گرایشات مختلف حضور داشتند، مشارکت بیشتری را شاهد بودیم اما در حوزه‌هایی که نامزدهای انتخاباتی فقط از یک طیف سیاسی خاص بودند، مشارکت پایین‌تر بود.
***
لایحه ساماندهی پهپادهای غیر‌نظامی اعلام وصول شد
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول لایحه ساماندهی پهپادهای غیرنظامی خبر داد.
در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، احمد نادری موارد اعلام وصولی را قرائت کرد. بر اساس اعلام عضو هیات رئیسه مجلس، لایحه الحاق یک تبصره به بند «ب» ماده ۳۱ قانون الحاق برخی موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت و لایحه ساماندهی پرنده‌های هدایت‌پذیر از راه دور یا پهپاد غیرنظامی اعلام وصول شد.

Page Generated in 0/0061 sec