printlogo


کد خبر: 278023تاریخ: 1402/12/23 00:00
فرمانده مرزبانی: درسال جاری 4000 عملیات تروریستی در نقطه صفر مرزی خنثی شد
خانه امن

گروه سیاسی: فرمانده مرزبانی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ هزار عملیات تروریستی در نقاط صفر مرزی خنثی شده است.
به گزارش تسنیم، سردار احمدعلی گودرزی در نشست با اصحاب رسانه با اعلام اینکه «3 میلیون و 500 هزار مرزنشین در کشور داریم»، اظهار کرد: 50 درصد پشتیبانی مرزنشینان نسبت به ایجاد امنیت افزایش یافته است. وی با بیان اینکه توان و آمادگی عملیاتی مرزبانی ارتقا یافته است، گفت: در 3 مرحله تجهیزاتی توان رصد و حرکتی مرزبانان را ارتقا داده‌ایم به‌عنوان مثال از پهپادها در پایش مرزهای زمینی و آبی استفاده کرده‌ایم. گودرزی گفت: مرکز آموزش تفنگدار دریایی را برای نخستین بار افتتاح کرده‌ایم تا ناخداها و ملوانان شناورها آموزش‌های لازم را ببینند. فرمانده مرزبانی در ادامه افزود: همچنین قرار است برجک‌ها و پاسگاه‌ها به فیبر نوری، انواع پرنده‌ها و دیگر تجهیزات رصدی مجهز شوند.
گودرزی  با بیان اینکه در اکثر پاسگاه‌ها برق‌کشی انجام شده است، گفت: طرح خوشایندسازی محیط خدمت در 600 واحد مرزی اجرا شده است تا هم محیط خدمت برای مرزنشینان خوشایند شود و هم اقتدار مرزبانان بالاتر رود. وی با بیان اینکه 610 کیلومتر از جاده‌های مرزی مرمت و بازسازی شده است، گفت: تعداد زیادی رادار در دریا و سیستم‌های الکترونیکی ایجاد کردیم تا قبل از اینکه حریف به مرزهای ایران ورود کند شناسایی و رهگیری شود. فرمانده مرزبانی گفت: تلاش داریم دوربین‌های اپتیکی را در داخل کشور تولید کنیم و برای تجهیزات مرزی به توان داخلی تکیه کنیم و تا جایی که امکان داشته باشد تجهیزاتی از خارج از کشور وارد نکنیم. وی با تصریح اینکه مرزبانان تلاش دارند محیطی امن برای فعالیت سرمایه‌گذاران ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: در طی 2 ماه که به سامانه وزارت نفت متصل شدیم، از قاچاق بیش از 27 میلیون لیتر سوخت جلوگیری شد. سردار گودرزی با اعلام اینکه در سال جاری توقیف محموله‌های قاچاق در اولویت مرزبانان بوده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون رشد 95درصدی توقیف شناورهای فاقد هویت و رشد 11درصدی شناسایی شناورهای خارجی را شاهد بودیم.
به ‌گفته فرمانده مرزبانی، بیش از 26 هزار تلفن همراه سرقتی و بیش از 200 خودروی سرقتی در مرزها کشف و ضبط شده است. وی همچنین درباره عملکرد مرزبانان در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: 5 میلیون و 700 هزار عدد انواع مواد محترقه و بیش از 70 تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته کشف مواد مخدر 24 درصد افزایش داشته است. سردار گودرزی با اظهار اینکه این 70 تن مواد مخدر اغلب با درگیری مسلحانه کشف شده است، تصریح کرد: 718 قاچاقچی مواد مخدر سال جاری دستگیر شدند و 32 نفر از اشرار هم به هلاکت رسیدند. فرمانده مرزبانی با بیان اینکه مرزبانان سر خود را می‌دهند اما یک وجب خاک را به دشمن نمی‌دهند، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 4 هزار عملیات تروریستی در نقاط صفر مرزی خنثی شده است.

Page Generated in 0/0050 sec