printlogo


کد خبر: 278067تاریخ: 1402/12/24 00:00
وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
غربالگری ملی دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۳

برنامه غربالگری ملی دانش‌آموزان قرار است با کمک وزارتخانه‌های بهداشت و ورزش و جوانان سال آینده اجرا‌ شود؛ در این برنامه معاینات جسمانی شامل اندازه‌گیری قد، وزن، فشارخون، معاینه چشم، شنوایی، اندام‌ها، ستون مهره‌ها، آزمایشات غربالگری و...‌، انجام خواهد شد. رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش در هزار و سی‌وپنجمین جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش اظهار داشت: مدارس علوم و معارف اسلامی نیازمند رسیدگی و ساماندهی بوده و برای آموزش‌وپرورش یک فرصت هستند. باید مسائل و مشکلات آنها را بررسی و برای ارتقا و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف آنها برنامه‌ریزی کنیم. 
صحرایی در ادامه به موضوعات هنری و فرهنگی در مدارس پرداخت و افزود: معلم هنر، آمادگی دفاعی، تاریخ، تفکر و سواد رسانه‌ای، کارآفرین و کار و فناوری، این درس‌هایی که بار تحول را بر دوش آنها گذاشته‌ایم، مطلوب تربیت نکرده‌ایم. طرح معلم دوم یعنی آن معلمانی که علاقه‌مند به تدریس این دروس هستند دوره‌ای را که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پیش‌بینی می‌کند، بگذرانند و به آنها اجازه تدریس بدهند؛ مثلا معلم درس ریاضی، فیزیک، شیمی و غیره هستند که می‌توانند این دروس را تدریس کنند. 
وی در ادامه اظهار کرد: برنامه غربالگری ملی دانش‌آموزان با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان سال آینده اجرا می‌شود؛ در این برنامه معاینات جسمانی که شامل اندازه‌گیری قد، وزن، فشارخون، معاینه چشم، شنوایی، اندام‌ها، ستون مهره‌ها، آزمایشات غربالگری و غیره انجام خواهد شد. صحرایی تاکید کرد: کار شورای عالی آموزش‌وپرورش فقط تصویب نیست، بلکه یکی از وظایف مهم شورای عالی آموزش‌وپرورش تحقق و تدبیر امور آموزش‌وپرورش است. قبل از بروز هر مساله‌ای باید برای آن پیش‌بینی‌های لازم انجام شود و نباید منتظر اتفاق افتادن آنها باشیم. وزیر دولت مردمی با اشاره به اینکه راه حل همه مسائل آموزش‌وپرورش دست معلم است، گفت: معلم باید مرتب به‌روز و آموزش ببیند. لازمه پیشرفت آموزش‌وپرورش به‌روز بودن معلم است. 
در این راستا باید امکانات و تجهیزات لازم هم برای معلمان فراهم شود تا بتواند انتظاراتی را که از آنها می‌رود، محقق کنند. وی همچنین با اشاره به ترمیم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر ضرورت بهره‌گیری از مشاوران و نیز اعمال مسائل روز به سند تحول همچون هوش مصنوعی تاکید کرد.

Page Generated in 0/0069 sec