printlogo


کد خبر: 278089تاریخ: 1402/12/26 00:00
اخبار

آغاز پیش‌‌تولید نمایش موزیکال اساطیری رستم و سهراب
همزمان با ۲۵ اسفندماه سالروز پایان سرایش شاهنامه فردوسی، پیش‌تولید موزیکال اساطیری «رستم و سهراب» به کارگردانی حسین پارسایی آغاز شد. با پایان یافتن نگارش نمایشنامه موزیکال اساطیری رستم و سهراب به نویسندگی متین ایزدی، این نمایش بزرگ میدانی همزمان با سالروز پایان سرایش شاهنامه وارد مرحله پیش‌تولید شد. سهیل دانش‌اشراقی، مدیر هنری، طراح صحنه و لباس پروژه رستم و سهراب است و حسین پارسایی به همراه سید محمود شبیری، تهیه‌کنندگی مشترک این نمایش بزرگ میدانی را بر عهده دارند.
***
علیرضا قربانی در نوروز ۱۴۰۳ هم کنسرت می‌دهد
پروژه موسیقایی «با من بخوان» به آهنگسازی حسام ناصری و خوانندگی علیرضا قربانی در ایام نوروز ۱۴۰۳ هم میزبان مخاطبان خواهد بود. نخستین کنسرت علیرضا قربانی در سال ۱۴۰۳ از ۳ تا ۷ فروردین‌‌ماه در ۲ نوبت ۱۹ و ۲۲:۳۰ به میزبانی تالار اسپیناس تهران برگزار می‌شود. در این کنسرت‌ها که با مدیریت هنری حسام ناصری برگزار می‌شود، به ترتیب ۱۳ قطعه عروج، پریشانی، پل، زلف سیه، مرا ببخش، بی‌گناه، می‌دانی تو، شوشتری، در زلف تو آویزم، عاشقانه نیست، گفت‌وگو، خیال خوش و روزگار غریب برای مخاطبان اجرا خواهد شد. بلیت‌فروشی اجراهای نوروزی علیرضا قربانی از دیروز (جمعه ۲۵ اسفندماه) در سامانه هنرتیکت در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. علیرضا قربانی همچنین تا ۲۹ اسفندماه سال‌جاری هر شب در ۲ سانس در سالن هتل اسپیناس پالاس تهران روی صحنه می‌رود.
***
سریال عراقی «مصطفی زمانی» در ایران هم پخش می‌شود
سریال «آمرلی» از روز گذشته به مناسبت ماه مبارک رمضان، همزمان با پخش در شبکه الرابعه عراق، در شبکه نمایش خانگی نیز پخش خواهد شد. این سریال در ژانر درام، عاشقانه و جنگی است که در عراق تولید شده و قرار است روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه از شبکه نمایش خانگی پخش شود. در خلاصه داستان این سریال آمده است: «آمرلی داستان عاشقانه‌ یک خبرنگار عراقی برای یافتن راز زندگی‌اش در یک موقعیت جنگی است...». «آمرلی» به کارگردانی احمد ابراهیم احمد و تهیه‌کنندگی امیرمهدی پوروزیری ساخته شده است. مصطفی زمانی و ناریمان الصالحی نقش‌های اصلی این سریال را بر عهده‌ دارند و پوستر ایرانی این اثر را محمد موحدنیا طراحی کرده است.
***
فصل سوم «چل پله زیر زمین» روی آنتن شبکه نهال می‌رود
فصل سوم سریال انیمیشن «چل پله زیر زمین»، محصول مرکز انیمیشن سوره، به نویسندگی نسیم خراشادی‌زاده و کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا طاهری، از شنبه ۲۶ اسفند هر شب ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه نهال می‌رود. فصل جدید این اثر که به مشکلات زیست‌محیطی توجه دارد و مخاطبان را با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آشنا ‌می‌کند، در ژانر کمدی فانتزی - آموزشی و در ۱۳ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای آماده نمایش شده است. همچنین در آستانه پخش، پوستر و تیزر این مجموعه پویانمایی نیز که به ترتیب طراحی و ساخت آن بر عهده علیرضا طاهری و علی نوروزیان بوده است، منتشر شد. در فصل سوم، کاراکتری به نام «کلک» که شخصیتی بدجنس‌ است، سعی دارد به کمک «فضولچه» در کارهای «دکتر تور» و گروه قهرمانی خرابکاری کند، همچنین در این سری یک دختر خردسال به نام «روشا» که خواهرزاده «دکتر تور» است به گروه قهرمانی اضافه شده که بسیار باهوش و بازیگوش است.
***
برنده اسکار امسال با «انواع مهربانی» می‌آید
تاریخ اکران فیلم بعدی یورگوس لانتیموس که یک بار دیگر با بازی «اما استون» ساخته شده است، اعلام شد. «انواع مهربانی» نام فیلم بعد یورگوس لانتیموس کارگردان است که بار دیگر با بازی اما استون ساخته شده و گفته شده است که تابستان پیش رو راهی سینماها می‌شود. سرچ لایت، استودیوی مستقلی که فیلم را توزیع می‌کند، تاریخ اکران این فیلم را ۲۱ ژوئن (یکم تیر) اعلام کرد. اگرچه از داستان فیلم اطلاعی در دست نیست اما گفته شده در آن استون با ویلم دفو و مارگارت کوالی از بازیگران «بیچاره‌ها» و همچنین جو آلوین بازیگر «محبوب»، دوباره جلوی دوربین رفته است. جسی پلمونز، هونگ چاو، هانتر شفر و مامودو آتی دیگر بازیگران این فیلم هستند. لانتیموس فیلمنامه «انواع مهربانی» را با همکاری افتیمیس فیلیپو نوشته است. این ۲ پیش از این تریلرهای تاریک و کمدی‌های پوچ‌گرایانه «خرچنگ»، «کشتن گوزن مقدس» و «دندان سگ» را نوشته بودند. «انواع مهربانی» پنجمین همکاری بین استون و لانتیموس است و جدیدترین فیلم‌شان «بیچاره‌ها»، یک کمدی فانتزی به سبک فرانکشتاین، دومین اسکار بهترین بازیگر زن را برای استون به ارمغان آورد. «بیچاره‌ها» در مجموع برنده ۴ جایزه اسکار از جمله تولید و طراحی صحنه و لباس شد. در این فیلم استون نقش زنی را بازی کرده که خودکشی می‌کند و با مغز نوزاد متولد نشده‌اش به زندگی بازگردانده می‌شود. «بیچاره‌ها» اکنون در حال اکران در سینماهای جهان است و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش کرده است. 

Page Generated in 0/0147 sec