printlogo


کد خبر: 278097تاریخ: 1402/12/26 00:00
اخبار

واکنش نشریه انگلیسی به گل زیبای سردار آزمون
دیلی‌میل به مردود اعلام شدن گل سردار آزمون برابر برایتون واکنش نشان داد. رم در دیدار برگشت یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا، با یک گل برابر برایتون شکست خورد ولی در مجموع با برتری ۴ بر یک به دور بعد رسید. در این دیدار سردار آزمون به جای روملو لوکاکو در ترکیب اصلی جالوروسی قرار گرفت و نیمه اول توانست با ضربه آکروباتیک دروازه برایتون را باز کند ولی داور آلمانی بلافاصله در سوت خود دمید و این گل را مردود اعلام کرد. علت مردود اعلام شدن این گل بازی خطرناک آزمون اعلام شد که پای خود را بیش از حد بالا آورد و نزدیک به سر مدافع برایتون بود. دیلی‌میل در ادامه نوشت: سردار آزمون به دلیل قوانین فیرپلی مالی از فهرست رم برای لیگ اروپا در دور گروهی کنار گذاشته شده بود ولی دانیله دروسی او را به فهرست بازگرداند. در نهایت رم که در دور قبل توانسته بود فاینورد را شکست دهد، به دور بعد رسید و برایتون نیز از لیگ اروپا کنار رفت. حریف یاران سردار آزمون در یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا دیگر تیم ایتالیایی، میلان است. رم فصل قبل به فینال لیگ اروپا رسید ولی با شکست برابر سویا از رسیدن به جام بازماند. 
***
رونالدو به رکوردی جدید در دنیای فوتبال دست یافت
کریستیانو رونالدو پس از پیروزی برابر العین در لیگ قهرمانان آسیا به رکوردی جدید در دنیای فوتبال دست پیدا کرد. فوق‌ستاره پرتغالی دنیای فوتبال به رکوردی دست‌نیافتی در دوران حرفه‌ای خود رسید و موفق شد به عنوان نخستین بازیکن تاریخ به رکورد ۸۰۰ برد برسد. رونالدو که در تیم النصر عربستان حضور دارد پس از پیروزی ۴ بر ۳ برابر العین به هشتصدمین برد خود در دنیای فوتبال دست یافت. طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) برد النصر برابر العین شمار پیروزی‌های رونالدو در رقابت‌های باشگاهی را به ۶۷۵ رساند و در کنار ۱۲۵ برد ملی با پیراهن پرتغال، شمار بردهای این بازیکن در مجموع به ۸۰۰ رسید. این ستاره دنیای فوتبال ۳۱۶ پیروزی در زمان حضور در رئال‌مادرید اسپانیا، ۲۱۴ پیروزی با پیراهن منچستریونایتد و ۹۱ برد هم با تیم یوونتوس به دست آورده است و تاکنون با تیم النصر هم ۵۴ پیروزی کسب کرده است. این بردها برای رونالدو منجر به عناوین ارزشمندی مانند ۵ عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۳ قهرمانی لیگ برتر انگلیس، ۲ قهرمانی لالیگا و ۲ عنوان قهرمانی سری آ شد. 
***
تقابل امباپه با بارسلونا
قرعه‌‌کشی مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 24-۲۰۲۳ برگزار شد. با پایان بازی‌های دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و مشخص شدن چهره 8 تیم صعودکننده، قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها روز جمعه در مقر یوفا در شهر نیون سوییس برگزار شد. بایرن‌مونیخ، اتلتیکومادرید، رئال‌مادرید، بارسلونا، دورتموند، منچسترسیتی، آرسنال و پاری‌سن‌ژرمن تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی بودند که طبق مقررات، از این مرحله به بعد هیچ محدودیتی برای رویارویی آنها وجود نداشت. قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیرانجام شد:
آرسنال - بایرن‌مونیخ
اتلتیکو مادرید - دورتموند
رئال‌مادرید - منچسترسیتی
پاری‌سن‌ژرمن - بارسلونا
بر همین اساس، مسیر صعود در مرحله نیمه‌نهایی هم مشخص شد که به شرح زیر است: برنده بازی اتلتیکو مادرید - دورتموند با برنده بازی پاری‌سن‌ژرمن - بارسلونا؛ برنده بازی آرسنال - بایرن‌مونیخ با برنده بازی رئال‌مادرید – منچسترسیتی. بازی دور رفت مرحله یک چهارم نهایی روزهای نهم و دهم آوریل 2024 و بازی‌های برگشت یک هفته بعد یعنی روزهای شانزدهم و هفدهم آوریل برگزار خواهد شد. بازی‌های دور رفت مرحله نیمه‌نهایی که برنامه آنها در پایان مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص می‌شود نیز روزهای سی‌ام آوریل و یکم مه ‌و بازی‌های دور برگشت هم روزهای هفتم و هشتم مه ‌برگزار خواهد شد. فینال این دوره از مسابقات نیز روز شنبه یکم ژوئن در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می‌شود.
***
جردن هندرسون: اشتباه کردم به عربستان رفتم!
جردن هندرسون از ترک لیورپول و پیوستن به الاتفاق عربستان ابراز پشیمانی کرد. هندرسون ۳۳ ساله، زمانی که لیورپول را ترک کرد و با ۱۵ میلیون یورو به الاتفاق، تیمی در لیگ عربستان سعودی پیوست، حرکت بزرگی انجام داد. وی یکی از بازیکنان مشهور اروپایی بود که در پیش‌فصل به خاورمیانه نقل مکان کرد. پس از این انتقال، در پنجره نقل‌وانتقالاتی ژانویه گذشته اعلام شد هندرسون از شرایطش در الاتفاق راضی نیست و قصد دارد به دلیل هوای بسیار گرم و نارضایتی خودش و خانواده‌اش از این وضعیت، عربستان را ترک کند. او همچنین نگران بود که در تابستان پیش رو، برای انگلیس در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ بازی نکند و به دلیل شرایط نامناسبش شانس حضور در تیم‌ ملی را از دست بدهد. به همین دلیل تصمیم گرفت با جدایی از الاتفاق و ترک عربستان، با قراردادی دو و نیم ساله به آژاکس بپیوندد. او در مصاحبه با روزنامه‌ای هلندی از پشیمانی‌اش از پیوستن به الاتفاق گفت: «واقعا اشتباه کردم. اکنون متوجه شدم فوتبال در خون من جریان دارد. لیگ عربستان در حال پیشرفت است اما برای من مناسب نیست، من اشتباه کردم که به آنجا رفتم. اینجا در پروژه آژاکس بسیار خوشحالم. با نگاهی به گذشته، تصمیم بزرگی بود و فکر می‌کردم برای من مناسب است. اوضاع در فوتبال به سرعت تغییر می‌کند و من خوشحالم که این تصمیم را گرفتم و به آژاکس آمدم. احساس کردم این فرصت برای من خیلی خوب است و نمی‌توانم آن را رد کنم».

Page Generated in 0/0061 sec