printlogo


کد خبر: 278099تاریخ: 1402/12/26 00:00
تساوی بدون گل استقلال و پرسپولیس در شبی که احتیاط حرف اول را می‌زد
داربی، قربانی ترس

باربد بهراد: داربی صدوسوم تقریبا همان چیزی از آب در آمد که حدسش زده می‌شد. جواد نکونام همیشه مساوی را بهتر از باختن می‌داند، بویژه در بازی‌های بزرگ فصل. از سوی دیگر، اوسمار هم که بعد از گرفتن کار از یحیی گل‌محمدی، تیمی بسیار هجومی و جذاب را در بازی‌های گذشته روانه میدان کرده بود، ترجیح داد یک‌طرفه بازی را جذاب نکند. اگر چه منهای 20 دقیقه ابتدایی بازی که استقلال شروع بهتری داشت، در طول 70 دقیقه بعدی، پرسپولیس بیشتر کنترل توپ و میدان را در دست گرفت اما در مجموع به تعداد انگشتان یک دست هم موقعیت جذاب روی دروازه ۲ تیم خلق نشد. تنها یک صحنه مشکوک به پنالتی درون 18 قدم استقلال رخ داد که از اتاق وار دستور به ادامه بازی دادند. آنها اعتقاد داشتند عیسی آل‌کثیر بی‌جهت خودش را زمین‌ زده است. اکثر کارشناسان داوری کشور هم این رای را تایید کردند. جواد نکونام که تیمش کماکان صدرنشین است، تساوی را بهترین نتیجه ممکن می‌دانست و هرچه به پایان مسابقه نزدیک‌تر می‌شدیم، بر احتیاط تیمش می‌افزود. اوسمار هم ترجیح داد بیش از حد تیمش را هجومی نکند و نتیجه تلاقی این افکار، همان «صفر - صفر» ملال‌آور از آب در آمد.  
* ادعای سرمربی استقلال درست نبود
بررسی فهرست نیمکت‌نشینان ۲ تیم استقلال و پرسپولیس برای داربی صدوسوم نشان می‌دهد دست جواد نکونام پرتر از اوسمار ویرا برای این دیدار بود و او بازیکنان باکیفیت‌تری در اختیار داشت. جواد نکونام که از ابتدای فصل درباره کمبود بازیکنان اظهارات و مصاحبه‌های زیادی داشته و بارها مدیریت باشگاه استقلال را به خاطر نداشتن بازیکن مورد انتقاد قرار داده است، برای داربی صدوسوم بازیکنان باکیفیت‌تری نسبت به رقیب خود در اختیار داشت اما نمایش تیمش ضعیف و دور از انتظار بود. بررسی اسامی بازیکنان ذخیره و نیمکت‌نشین ۲ تیم نشان می‌دهد اوسمار چند بازیکن کم‌نام و نشان روی نیمکت داشت اما همه بازیکنانی که روی نیمکت استقلال نشسته بودند صاحبنام و باتجربه بودند و از نظر کیفیت هم شرایطی به مراتب بهتر از حریف داشتند.
ذخیره‌های پرسپولیس: محمدمهدی احمدی، ابوالفضل بابایی، وحید امیری، سعید صادقی، امیررضا رفیعی، محمد خدابنده‌لو، وحدت حنانوف، سهیل صحرایی و سینا اسدبیگی.
ذخیره‌های استقلال: محمد خالدآبادی، محمدحسین مرادمند، ایمان سلیمی، مهرداد محمدی، پیمان بابایی، محمدزبیر نیک‌نفس، جعفر سلمانی، آرمان رمضانی و میلاد ‌فخرالدینی.
با وجود شرایط بهتری که جواد نکونام داشت، تیمش نتوانست نمایش قابل قبولی در داربی داشته باشد و بیشتر زمان بازی را به دفاع پرداخت تا یک امتیاز را بگیرد و فاصله‌اش با پرسپولیس را حفظ کند.
* نقشه استقلالی‌ها جواب داد
۲ بازیکن پرسپولیس که در دیدارهای گذشته تیم خود بهترین عملکرد را داشتند، در بازی با استقلال حرفی برای گفتن نداشتند. مهدی ترابی و اوستون ارونوف که با شروع نیم‌فصل دوم عملکرد خیلی خوبی از خود به نمایش گذاشته بودند و نقطه قوت پرسپولیس در مصاف با استقلال به حساب می‌آمدند، نتوانستند کار خاصی را برابر این تیم انجام دهند و بازیکنان استقلال راه نفوذ این ۲ بازیکن به محوطه جریمه خود را بسته بودند. در نیمه اول ارونوف در سمت چپ و ترابی در سمت راست بازی کردند و جز شوتی که ارونوف به سمت دروازه سیدحسین حسینی شلیک کرد، موقعیت دیگری را شاهد نبودیم. با شروع نیمه دوم، اوسمار تصمیم به جابه‌جایی این ۲ بازیکن گرفت و ترابی در سمت چپ و ارونوف در سمت راست به کار گرفته شدند اما این‌ شگرد اوسمار برای باز کردن دروازه استقلال بی‌حاصل بود تا آنالیز خوب کادر فنی آبی‌ها جواب دهد و ۲ بازیکن موثر پرسپولیس تبدیل به بازیکنانی بی‌خطر شوند.
* سرخ‌ها هم ناامیدکننده بودند
تیم فوتبال پرسپولیس که تحت هدایت اوسمار ویرا توانسته بود آمار خوبی را در هر بازی به دست آورد، در داربی ۱۰۳ رکوردش شکسته شد. پرسپولیس در نیم فصل دوم با هدایت اوسمار ویرا توانسته بود در هر بازی امید به گل بالای یک را از خود به ثبت رساند اما این تیم در داربی ۱۰۳ روی پرس شدیدی که بازیکنان استقلال در اغلب دقایق داشتند، نتوانست امید به گل بالای یک را کسب کند و رکوردش ادامه نیافت. پرسپولیس برابر استقلال امید به گل 0.39 داشت که این ضعیف‌ترین آمار پرسپولیس با هدایت اوسمار تا اینجای مسابقات بود. سرخ‌ها یکشنبه ۲۷ اسفند در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر میزبان پیکان هستند و باید دید امید به گل این تیم در برابر پیکانی که در ۲ هفته اخیر سپاهان و ملوان را شکست داده است، به بالای یک خواهد رسید یا خیر.

Page Generated in 0/0064 sec