printlogo


کد خبر: 278104تاریخ: 1402/12/26 00:00
اخبار

طرح «سلامت خانواده» به نام ایران ثبت جهانی شد
سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس اعلام مسؤول منطقه‌ اروپای سازمان بهداشت جهانی، این نهاد این برنامه را به نام ایران ثبت کرد. دکتر بهرام عین‌اللهی که در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان حضور یافته است، به ارائه دستاوردهای بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی ایران در این اجلاس پرداخت که مورد توجه مسؤولان سازمان جهانی بهداشت و کشورهای عضو این سازمان قرار گرفت.  عین‌اللهی همچنین در هفتمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو اجلاس شانگهای درباره دسترسی به آب سالم و مراقبت‌های بهداشتی به ایراد سخنرانی پرداخت. بنا بر اعلام وزارت بهداشت، وی در حاشیه این اجلاس با بیان اینکه کشورمان در حوزه مراقبت‌های بهداشتی دستاوردهای متعدد و متنوعی داشته است، افزود: این دستاوردها مورد توجه کشورهای عضو شانگهای قرار گرفته و این کشورها خواستار همکاری‌های دانشگاهی، همچنین همکاری در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی با جمهوری اسلامی ایران هستند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: روند دسترسی مردم در ایران به آب آشامیدنی سالم بسیار افزاینده بوده و طرح سلامت خانواده، محور اساسی در سلامت جامعه در نظر گرفته شده است.
***
اهدای تجهیزات توان‌بخشی به ۱۲۰۰ معلول
بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام انواع تجهیزات توان‌بخشی را به بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ معلول در جنوب و جنوب شرق کشور اهدا کرده است. علی پزشکی، مدیر سلامت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در تشریح اقدامات این بنیاد در منطقه ۷ کشوری شامل استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت: انواع تجهیزات توان‌بخشی از جمله ویلچر، واکر، تشک مواج، عصای جسمی حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر به یک‌هزار و ۲۳۸ معلول ساکن در استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور اهدا شده است. پزشکی با اشاره به مناسب‌سازی مسکن ۲۱۷ معلول در این استان‌ها نیز خاطرنشان کرد: همچنین یک‌هزار و ۶۴۰ کمک‌هزینه درمان به مبتلایان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان پرداخت شده است. وی تاکید کرد: همچنین بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف حمایت از خانواده و فرزندآوری، یک‌هزار و ۲۸۵ زوج نابارور را در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان برای دریافت تسهیلات درمان معرفی کرده است. مدیر سلامت بنیاد ۱۵ خرداد در ادامه با اشاره به پرداخت کمک‌هزینه خرید عینک به ۳۹۵ کودک مبتلا به تنبلی چشم، افزود: همچنین یک‌هزار و ۱۸۳ کودک محروم کم‌شنوا و ناشنوا در استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفته‌اند.
***
قطع انگشتان پاکبان با نارنجک باقی‌مانده از چهارشنبه سوری
مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران از انفجار نارنجک دستی باقی‌مانده از چهارشنبه‌سوری در دستان یک پاکبان حین نظافت محله‌ای در مرکز پایتخت خبر داد. ابوالفضل ماهرخ دیروز در این‌باره گفت: ساعت ۶:۳۸ صبح جمعه یکی از شهروندان با مرکز ۱۱۵ اورژانس تهران تماس گرفت و اعلام کرد پس از شنیدن صدای انفجار شدید در خیابان به بیرون از خانه رفته و مشاهده کرده یک پاکبان با خونریزی شدید در ناحیه دست روی زمین افتاده است. وی با بیان اینکه بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در خیابان اجاره‌دار، ۱۰ متری ارامنه اعزام شد، گفت: با حضور عوامل اورژانس مشاهده شد نارنجک دستی در دستان یک پاکبان منفجر شده و سبب قطع 3 انگشت دست راست این فرد شده است. در همین راستا این فرد که ۲۸ سال داشت برای پیوند 3 انگشت قطع شده به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال داده شد. مدیر روابط عمومی اورژانس استان تهران درباره چرایی وقوع این حادثه نیز به ایسنا گفت:‌ این پاکبان در حال جارو زدن و نظافت کوچه بوده است. حین نظافت با چند کیسه زباله مواجه شده و مطابق معمول کیسه‌ها را برای انداختن به سطل زباله جمع‌آوری کرده است اما داخل این کیسه‌ها چند نارنجک دستی باقی‌مانده از چهارشنبه‌سوری قرار داشت که متاسفانه حین انتقال این نارنجک‌ها عمل کرده و در دستان پاکبان بی‌گناه منفجر شده است. 
***
برگزاری مراسم ترحیم همسر رئیس کمیته امداد با حضور مسؤولان
مراسم ترحیم مرحومه بانو زهراسادات شریفی‌منش، خواهر شهیدان شریفی‌منش و همسر سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) عصر پنجشنبه ۲۴ اسفند با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس مجلس شورای اسلامی، دادستان کل کشور، وزیران رفاه، کار و امور اجتماعی، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، سخنگوی دولت، رئیس دفتر قوه قضائیه، رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، رئیس بنیاد مستضعفان، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس و اعضای هیات امنای کمیته امداد و دیگر شخصیت‌های کشوری و لشکری در مسجد نور تهران برگزار شد.

Page Generated in 0/0057 sec