printlogo


کد خبر: 278201تاریخ: 1402/12/27 00:00
اخبار

شاعران ایران راهی «سرزمین شعر» می‌شوند
پخش برنامه «سرزمین شعر» از شب گذشته (26 اسفندماه) از شبکه 4 سیما آغاز شد. این برنامه که نخستین رقابت حرفه‌ای و جدی شاعران کشورمان با یکدیگر است از ساعت ۲۲:۳۰ با اجرای محمدمهدی سیار، شاعر معاصر، روی آنتن شبکه 4 سیما رفت.
علیرضا قزوه، علی‌محمد مودب، ناصر فیض و محمدکاظم کاظمی داوران برنامه «سرزمین شعر» هستند که قرار است اشعار شاعرانی را که در 8 گروه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند داوری کنند.
همچنین این برنامه در 2 شب پایانی سال ۱۴۰۲، دوشنبه و سه‌شنبه (۲۸ و ۲۹ اسفندماه)، در قالب ویژه‌برنامه سال نو از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. «سرزمین شعر» به تهیه‌کنندگی علی زارعان از شنبه ۲۶ اسفندماه در ۲۶ قسمت ۷۰ دقیقه‌ای هر شب ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رود.
***
آخرین شماره نشریه «کد» در سال ۱۴۰۲ منتشر شد
شماره‌های ۵۰ و ۵۱ ماهنامه خبری - تحلیلی کد ویژه بهمن و اسفند ۱۴۰۲ به موضوع «رصتا، فراتر از یک نمایشگاه» به ‌‌عنوان پرونده ویژه این شماره پرداخته و گفتارها و نوشتارهایی از صاحب‌نظران حوزه تنظیم‌گری در فضای مجازی را منتشر کرده است.
بنا بر این گزارش، محتوای این شماره از نشریه کد، شامل پرونده‌ای ویژه درباره دستاوردهای ساترا در دومین نمایشگاه «رصتا»، گفت‌وگو با سیدمرتضی میرباقری رئیس کمیسیون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، یادداشتی از عبدالکریم خیامی عضو شورای انتشار ساترا، گفت‌وگو با مدیر سکوی «تماشاخونه»، انتشار سرمقاله معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، گفت‌وگو با رضا رشیدپور، یادداشتی درباره تنظیم‌گری فضای مجازی در دنیا، گفت‌وگو با علی یاور تهیه‌کننده و کارگردان سریال «سایه‌باز»، اخبار حوزه علم و فناوری و تنظیم‌گران بین‌المللی، گزارش تصویری و صفحه همراه با مخاطبان است.
درج نظرات برخی بازدیدکنندگان از نمایشگاه «رصتا» و برخی مخاطبان نشریه از دیگر مطالب شماره بهمن و اسفند نشریه کد است.
علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وب‌سایت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، با ورود به صفحه اصلی در بخش نشریات، این شماره از نشریه کد را مطالعه کنند.
***
نمایش فیلم سینمایی «دوار» در 2 جشنواره در روسیه و آمریکا
فیلم سینمایی «دوار» به کارگردانی میثم حسن‌زاده و تهیه‌کنندگی علیرضا علویان در ششمین حضور بین‌المللی خود به نهمین جشنواره  Las Cruces در آمریکا راه یافت. این جشنواره بیش از ۸۰ فیلم را در سالن آلن نیومکزیکو از  3 تا ۷ آوریل ۲۰۲۴ نمایش می‌دهد. همچنین  فیلم سینمایی «دوار» به بیست‌ودومین جشنواره روح آتش در روسیه راه  پیدا کرده است.
این رویداد سینمایی که بهترین فیلم‌های کارگردانان روسیه و ۱۶ کشور جهان در آن حضور دارند و امیر کاستاریکا نیز یکی از بنیانگذاران آن بوده، از ۲۳ الی۲۶ مارس در ایالت خانتی مانسیسک در روسیه برگزار خواهد شد.
این اثر با نام بین‌المللی Orbital توسط ماداکتو پیکچرز به جشنوارهای جهانی عرضه می‌شود که پیش از این برنده جایزه بهترین کارگردانی از هشتمین جشنواره SoundScreen ایتالیا شده است. همچنین در پانزدهمین جشنواره  فیلم‌های مستقل ویرجینیا کاندیدای بهترین فیلم شده و در پنجمین جشنواره اسکیپ تاون لس‌آنجلس و نهمین جشنواره Las Cruces در آمریکا و  چهارمین دوره Kick-Off در لهستان حضور موفق داشته است. میلاد خزاعی، مهسا اکبرپور، راحیل کافی، رضا سنایی و مصطفی امیری بازیگران «دوار» هستند.
***
«بهار جان» ویژه برنامه تحویل سال شبکه تهران شد
«بهار جان» با تدارک بخش‌های شاد و مفرح در شب‌های پایانی سال، با اجرای ابوالفضل آقاخانی و میزبانی سپند امیرسلیمانی و مریم مومن و به تهیه‌کنندگی حسین امانی، میهمان خانه مخاطبان شبکه پایتخت خواهد بود.
این ویژه‌برنامه عیدانه و نوروزی از امروز یکشنبه تا چهارشنبه اول فروردین‌ماه میهمان خانه‌های خواهد شد. قرار است روز‌های یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۲۲:۴۵ تا ۱:۴۵ بامداد روی آنتن برود و سه‌شنبه از ساعت ۱۹ تا ۸ صبح روز چهارشنبه تقدیم نگاه شما مردم شریف تهران شود.
«بهار جان» با دعوت از میهمانان ویژه، گفت‌وگویی صمیمانه با رویکرد ماه مبارک رمضان و نوروز، خاطرات و شنیدنی‌های جذابی را پیش رو مخاطبان قرار می‌دهد. همچنین اجرای زنده استنداپ کمدی با حضور کمدین‌های معروف یکی از بخش‌های تماشایی و خاص این ویژه‌برنامه است که در فواصل زمانی مختلف از قاب «بهار جان» پخش می‌شود.
دعوت از گروه‌های موسیقی محلی، آیینی و خوانندگان جوان از آیتم‌های جذاب و تماشایی این ویژه‌برنامه است که تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

Page Generated in 0/0044 sec