printlogo


کد خبر: 278209تاریخ: 1402/12/27 00:00
اخبار

وزیر ورزش: ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی بازسازی می‌شود
وزیر ورزش و جوانان از اختصاص بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای بازسازی مجموعه ورزشی آزادی خبر داد. به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح هتل جدید فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توفیق داشتیم امروز در مراسم پروژه هتل فوتبال در مرکز تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال حضور پیدا کردیم. وی ادامه داد: این هتل با ظرفیت ۴۴ نفر با همکاری و مساعدت شهرداری تهران که خیلی زحمت کشیدند به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید و در شأن و جایگاه تیم‌های ملی ماست که بتوانند از این ظرفیت که ایجاد شده استفاده کنند. در کنار  اتاق‌هایی که برای کادرفنی و بازیکنان پیش‌بینی  شده، خدمات رفاهی مانند رستوران، آب‌درمانی و سایر خدمات نیز پیش‌بینی  شده است. وزیر ورزش درباره اینکه چه زمانی وضعیت ورزشگاه آزادی درست می‌شود، گفت: از زمانی که ما آمدیم ورزشگاه آزادی، یک متر خزانه چمن نداشت و الان برابر همان زمین چمن، ما خزانه داریم. شرایط چمن خوب شده اما شاید کافی نباشد. بحث بازسازی ورزشگاه ادامه پیدا می‌کند، دولت مصمم است بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بازسازی ورزشگاه پیش‌بینی  کند که این اقدامات می‌تواند به بازسازی مجموعه کمک کرده و این دغدغه را
برطرف کند. 
***
جهانبخش به ترکمنستان می‌رسد
سرمربی فاینورد تاکید کرد علیرضا جهانبخش آماده نیست و به دیدار با هیرنفین نمی‌رسد ولی به نظرش در اردوی تیم‌ ملی ایران برای دیدار با ترکمنستان حضور خواهد داشت. به گزارش ایسنا، فاینورد، آنتونی میلامبو و علیرضا جهانبخش را برای دیدار امروز برابر هیرنفین در اختیار نخواهد داشت. آرنه اسلات، سرمربی تیم فوتبال فاینورد با اشاره به غیبت جهانبخش گفت: علیرضا جهانبخش برای بازی با هیرنفین  آمادگی لازم را ندارد. جهانبخش که پیش از این به دلیل مصدومیت 2 دیدار گذشته لیگ هلند را از دست داد، همچنان با تیمش تمرین نمی‌کند.  اسلات انتظار دارد جهانبخش به تیم‌ ملی ایران دعوت شود. سایت هلندی fcupdate نوشت: فاینورد که با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به آیندهوون صدرنشین در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ هلند ایستاده است، ۹ بازی فرصت دارد تا بتواند این اختلاف امتیاز را جبران کرده و همانند فصل قبل عنوان قهرمانی را به دست آورد. تیم ملی فوتبال ایران که در جام ملت‌های آسیا به جمع 4 تیم پایانی راه یافت، باید در نخستین دیدارش بعد از پایان این رقابت‌ها در خانه به مصاف تیم‌ ملی ترکمنستان برود و در ادامه دیدار برگشتش را برابر این تیم انجام دهد. ایران با 4 امتیاز از 2 بازی و به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول رده‌بندی انتخابی جام‌جهانی در آسیا قرار دارد. 
***
آمار ناامیدکننده رئال مادرید برابر تیم گواردیولا
رئال مادرید در 6 بازی اخیرش برابر منچسترسیتی تنها یک بار به پیروزی دست یافته است. دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرعه‌کشی شد و ۸ تیم راه‌یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند. در یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین بازی‌ها 2 تیم رئال مادرید و منچسترسیتی به مصاف هم خواهند رفت. رئال پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌آید، این در حالی است که منچسترسیتی تنها یک قهرمانی در تاریخ این رقابت‌ها دارد که آن هم فصل قبل با هدایت گواردیولا به دست آمد.
 اما آمار رئال مادرید برابر سیتی گواردیولا در سال‌های اخیر ناامیدکننده بوده است به طوری که در 6 تقابل اخیر 2 تیم رئال تنها یک بار به پیروزی دست یافته است. در 6 تقابل اخیر 2 تیم منچسترسیتی 4 بار به پیروزی رسیده و یک بار هم تساوی به دست آمده و رئالی‌ها تنها یک بار در این 6 بازی به پیروزی رسیده‌اند که این زنگ هشدار را برای شاگردان آنچلوتی به صدا درمی‌آورد. 2 تیم فصل قبل در دور نیمه‌نهایی به مصاف هم رفتند که این منچسترسیتی بود که قاطعانه راهی فینال شد و در نهایت جام را بالای سر برد. 
***
اعلام رسمی سرمربیگری ویسی در فولاد
عبدالله ویسی رسما به عنوان سرمربی فولاد خوزستان معرفی شد. به گزارش سایت رسمی باشگاه فولاد خوزستان، عبدالله ویسی که پیش از این هم هدایت فولاد را برعهده داشت، بار دیگر روی نیمکت قرمزپوشان خواهد نشست. هیات مدیره باشگاه فولاد خوزستان بعد از بحث و بررسی‌های متعدد درباره شرایط نیمکت تیم، ضمن قدردانی از احمد آل‌نعمه بابت زحماتی که پس از قطع همکاری با ایگناسیو مارتینز، سرمربی اسپانیایی در مقوله فنی تیم فوتبال بزرگسالان کشید، رای به انتخاب عبدالله ویسی به عنوان سرمربی جدید داد. ویسی که سابقه سرمربیگری در تیم‌های سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، استقلال خوزستان، پیکان تهران، صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، صبای قم، شاهین بوشهر و خیبر خرم‌آباد را در کارنامه دارد، با استقلال خوزستان در لیگ برتر و به همراه شاهین بوشهر در لیگ دسته اول جشن قهرمانی گرفت. سرمربی 52 ساله فوتبال ایران حالا بار دیگر کارش را در فولاد خوزستان آغاز می‌کند؛ او برای موفقیت در 10 هفته پایانی لیگ برتر انگیزه زیادی دارد و برای این منظور با حضور در تمرین فولاد به طور رسمی با قرمزپوشان فوتبال خوزستان استارت زد. 

Page Generated in 0/0059 sec