printlogo


کد خبر: 278211تاریخ: 1402/12/27 00:00
هفته بیست‌ویکم لیگ برتر و آخرین بازی تیم‌ها در سال 1402
عیدشان را بساز

دیدارهای هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال باشگاهی کشور 72 ساعت بعد از هفته بیستم، امروز برگزار می‌شود. آخرین مسابقات باشگاهی فوتبال کشورمان ۲ روز قبل از پایان سال برگزار می‌شود و بعد از آن حدود ۲ هفته لیگ برتر تعطیل خواهد شد. در این گزارش به ۳ دیدار مهم مدعیان قهرمانی می‌پردازیم. بدون شک 3 امتیاز امروز بهترین عیدی باشگاه‌های مدعی قهرمانی به هواداران‌شان است.
***
* پرسپولیس - پیکان
پرسپولیس بعد از ۳ برد متوالی مقابل استقلال متوقف شد تا فاصله 3 امتیازی‌اش با استقلال باقی بماند و همچنان رده دوم را اختیار داشته باشد و حالا یک داربی کوچک دیگر مقابل سرخپوشان پایتخت است. پیکان، تیم تازه اوج‌گرفته رضا عنایتی قطعا انگیزه‌های زیادی در این مسابقه دارد، بویژه اینکه ۲ تیم سپاهان و ملوان را در ۲ هفته اخیر شکست داده و حالا می‌خواهد رتبه یازدهمی‌اش را در جدول لیگ تثبیت کند. ضمن اینکه عنایتی در کنار اهمیت این بازی برای تیم خودش، با توجه به سابقه استقلالی‌ای که دارد تمایل زیادی دارد از پرسپولیس امتیاز بگیرد و بتواند فاصله این تیم با استقلال صدرنشین را بیشتر کند. بازی رفت ۲ تیم را پرسپولیس 3 بر یک برد. سروش رفیعی به دلیل محرومیت و گئورگی گولسیانی ۲ غایب پرسپولیس خواهند بود. این در حالی است که حسین کنعانی‌زادگان، مدافع ملی‌پوش پرسپولیس دوباره به ترکیب این تیم بازمی‌گردد. سرخپوشان می‌خواهند این داربی کوچک تهران در آخر سال را با برد تمام کنند. پیکان در 3-2 فصل اخیر نتوانسته پرسپولیس را شکست دهد و یک مساوی بهترین نتیجه سال‌های اخیرش مقابل سرخپوشان بوده است. پرسپولیس با برانکو سال ۹۶ یک بار به پیکان باخت.
* سپاهان - گل‌گهر
سپاهان اصفهان بعد از 5 باخت متوالی توانست فولاد خوزستان را شکست دهد و با 34 امتیاز خود را به رده چهارم جدول لیگ برساند، البته با ۲ مسابقه کمتر. گل‌گهر سیرجان هم با 33 امتیاز در رده پنجم ایستاده و جدال ۲ تیم برای رسیدن به رتبه سوم تراکتور تبریز است. سپاهان در بازی رفت هم مقابل گل‌گهر سیرجان شکست خورد ولی حالا می‌خواهد دوباره به روزهای خوبش و جمع مدعیان بازگردد. ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی تیم این هفته مقابل اوزنیدس، سرمربی یونانی قرار می‌گیرد که گفته هدف تیمش رسیدن به رتبه‌های بالای جدول است، نه حضور در میانه جدول لیگ. شاید این مسابقه یکی از زیباترین بازی‌های هفته شود، زیرا سپاهان با 38 گل‌ زده بهترین خط حمله لیگ را دارد و گل‌گهر سیرجان هم 24 گل‌ زده است.
* هوادار - استقلال
داربی لالیگایی بدون تماشاگر آخرین بازی سال فوتبال کشورمان است؛ جایی که جواد نکونام، سرمربی استقلال تهران مقابل همبازی سابقش مسعود شجاعی، سرمربی هوادار قرار می‌گیرد. شجاعی که در اوساسونای اسپانیا کنار جواد نکونام حضور داشته، به اندازه او تجربه مربیگری در فوتبال را ندارد. شجاعی نخستین فصل مربیگری‌اش را تجربه می‌کند و تیمش همواره به استقلال باخته و هوادار هیچ‌وقت موفق به امتیاز گرفتن از استقلال نشده و امروز هم متوقف کردن استقلال صدرنشین سخت‌ترین کار ممکن به نظر می‌رسد! تیمی که با ۲۷ گل خورده یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاع لیگ را دارد. هوادار تا دل‌تان بخواهد بازیکن سابق استقلالی دارد، از داریوش شجاعیان گرفته تا بابک مرادی و امین قاسمی‌نژاد و.... از سویی علیرضا حقیقی، دروازه‌بان پرسپولیسی هوادار روز سختی مقابل استقلال خواهد داشت. استقلال از داربی تهران به آنچه می‌خواست رسید و با یک تساوی همچنان با ۳ امتیاز اختلاف صدرنشین لیگ برتر است. خیلی‌ها استقلال این فصل را قهرمان لیگ‌برتر می‌دانند اما ۹ هفته دیگر لیگ ادامه دارد، هرچند با حفظ همین روند صعودی، این تیم احتمالا قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

Page Generated in 0/0063 sec