printlogo


کد خبر: 278215تاریخ: 1402/12/27 00:00
اخبار

ساخت خوابگاه برای ۱۰۰۰ دختر دانشجو در غرب کشور
معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از ساخت خوابگاه برای بیش از ‌هزار دختر دانشجو در غرب کشور خبر داد. یاسر اشراقی با بیان این مطلب افزود: ۴ خوابگاه با ظرفیت ‌هزار و ۱۲ دانشجو و زیربنایی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع در مناطق غرب کشور ساخته شده است. وی تصریح کرد: بنیاد ۱۵ خرداد برای ساخت این خوابگاه‌های دانشجویی در شهرهای سنندج، همدان و اراک ۲ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال هزینه کرده است. اشراقی در تشریح دیگر اقدامات این بنیاد در منطقه ۸ کشوری شامل استان‌های کردستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان گفت: در حوزه سلامت، ۲ هزار و ۳۱۰ کمک‌هزینه درمان به مبتلایان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در استان‌های غربی کشور پرداخت شده است. وی تاکید کرد: همچنین ‌هزار و ۲۷۷ کودک کم‌شنوا و ناشنوا در این مناطق برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت تحت حمایت قرار گرفته‌اند. اشراقی ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۸۱۲ زوج را در استان‌های کردستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری به بانک‌های عامل معرفی کرده است. همچنین کمک‌هزینه خرید عینک به ۴۸۳ کودک مبتلا به تنبلی چشم در این استان‌ها پرداخت شده است. مناسب‌سازی مسکن ۲۰۰ معلول در منطقه غرب کشور  توسط  بنیاد ۱۵ خرداد و اهدای انواع تجهیزات توانبخشی در قالب پویش‌ «مثبت حرکت» به ‌هزار و ۲۶۶ معلول در استان‌های کردستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان نمونه‌ای از خدمات این بنیاد در این مناطق است.
***
استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی خط قرمز آموزش و پرورش
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی خط قرمز آموزش‌و‌پرورش است، گفت: دانش‌آموزان با خیالت راحت بدون استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و در چارچوب کتاب درسی و کلاس درسی می‌توانند در آزمون‌های نهایی به سوالات پاسخ دهند. محسن زارعی در برنامه پرسشگر با بیان اینکه سال‌های قبل دانش‌آموزان تحت محتوا و برنامه درسی مدارس در کلاس‌های درس مشغول تحصیل بودند ولی نظام دیگری کار سنجش آنها را انجام می‌داد، گفت: سنجش سرنوشت‌ساز آنها توسط نظام دیگر رقم می‌خورد و این باعث شده بود دانش‌آموزان خود را برای کارزار دیگری آماده کنند. وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سال‌ها به جای پرداختن به محتوای درسی، بر اساس کلیدواژه‌ها، حافظه‌محوری، مهارت‌محوری و تکنیک خود را برای کنکور آماده می‌کردند، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش‌و‌پرورش یک فرصت ایجاد کرد تا مدرسه و کلاس درس و اهداف برنامه درسی مرجعیت پیدا کند. رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه نظام ارزشیابی می‌تواند برای مرجع شدن اهداف برنامه درسی تغییر جهت انجام دهد، ادامه داد: این فرصتی شد تا در سال ۱۴۰۲، ۴۰ درصد نمرات دروس پایه دوازدهم تاثیر قطعی در آزمون سراسری دانش‌آموزان داشته و ۶۰ درصد هم نتیجه کنکور ملاک باشد. 
***
واریز بیش از 536 میلیارد ریال به‌ حساب اعضای بازنشسته بهمن
صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز 536 میلیارد و 247 میلیون ریال به حساب اعضای صندوق که به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد و اعلام کرد: سود سال مالی 1402 نیز طبق روال پس از برگزاری مجمع عمومی به حساب این بازنشستگان واریز خواهد شد. روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل صندوق ذخیره فرهنگیان در گزارشی از آخرین واریزی صندوق به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق اعلام کرد: این مبلغ شامل واریزی عضو و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه است که به حساب 2132 نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌ و از دوم دی تا اول بهمن‌ماه 1402 بازنشست شده‌اند واریز شد. بر اساس این گزارش، این افراد همچنین شامل بازخرید‌ها، فوتی‌ها، از کار افتاده‌ها و انصرافی‌ها هستند و در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، سهم‌الشرکه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یک ماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی، به حساب آنها واریز شده است. در این راستا بازنشستگان برای اطلاع از واریز سهم‌الشرکه، به صورت حضوری یا اینترنتی موجودی حساب خود در بانک سرمایه را بررسی کنند. طبق گزارش مذکور، با توجه به تحول در ساختار امور اعضا در صندوق و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته به کمتر از یک ‌ماه، این مبلغ، نخستین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری، به طور کامل و یکجا دریافت می‌کنند.
***
توزیع ۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: با توزیع بیش از ۳ هزار بسته معیشتی و غذایی بین خانوارهای نیازمند در روزهای نخست ماه رمضان، پویش ملی «هلال رحمت» در آستانه حلول سال نو به صورت رسمی آغاز شد. وحید سلیمی ضمن اشاره به حمایت هلال‌احمر از امنیت غذایی اقشار آسیب‌پذیر و ساکنان مناطق محروم روستایی و محلات کمتر برخوردار و حاشیه‌نشین شهری، هدف اصلی اجرای پویش ملی هلال رحمت را تخصیص بسته‌های حمایتی و معیشتی به خانوارهای کم‌برخوردار، برپایی سفره‌های مهربانی و توزیع افطاری بین روزه‌داران نیازمند در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان عنوان کرد. وی افزود: در پویش هلال رحمت امسال، تلاش بر تحت پوشش قرار دادن حداکثری مناطق محروم و محلات کمتر برخوردار کشور نسبت به خدمات طرح است. سلیمی در تشریح اقدامات انجام شده در مرحله مقدماتی این پویش گفت: بیش از ۳ هزار سبد معیشتی رمضانی و عیدانه در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است و پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود ۱۰۰ هزار بسته حمایتی بین جامعه هدف که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی یا موسسه خیریه نیستند، توزیع شود.

Page Generated in 0/0062 sec