printlogo


کد خبر: 278224تاریخ: 1402/12/27 00:00
با حضور رئیس‌جمهور و وزرای راه و شهرسازی و دفاع انجام شد
تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی به نیروهای مسلح
عملیات ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی جدید برای نیروهای مسلح در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شد

گروه اقتصادی: ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی را مکلف به ساخت مسکن برای نیروهای مسلح می‌کند. در همین راستا مراسم تقدیم اولین پروژه این ماده  دیروز برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه صنعت مسکن یکی از ‌پیشران‌های اقتصاد است، تخصیص تسهیلات برای ساخت مسکن را کمک به رونق و رشد تولید دانست و تصریح کرد: دولت برای ارتقای شاخص آرامش خانواده‌ها و کمک به رونق تولید و رونق ساخت مسکن تمام توان خود را به کار گرفته است.
سیدابراهیم رئیسی ظهر دیروز در پانزدهمین جلسه شورای ‌عالی مسکن، با موثر دانستن پرداخت منظم و به‌موقع تسهیلات بانکی در سرعت اجرای نهضت ملی مسکن و ساخت واحدهای مسکونی در بخش‌های مختلف، به یکی از مصوبات جلسه دیروز شورای ‌عالی مسکن درباره کاهش سود تسهیلات مسکن از 23 درصد به 18 درصد اشاره و ابراز امیدواری کرد با این مصوبه و نیز اقداماتی که در بخش‌ها و استان‌های مختلف کشور برای ساخت مسکن در حال انجام است، کار ساخت واحدهای مسکونی در نهضت ملی مسکن شتاب بیشتری بگیرد.
وی با تاکید بر رفع مشکل مسکن نیروهای مسلح در کنار دیگر اقشار مردم، سرعت کار و همکاری نیروهای مسلح جهت ساخت خانه‌های سازمانی و شخصی را مطلوب دانست. رئیسی با اشاره به اینکه صنعت مسکن یکی از ‌پیشران‌های اقتصاد بوده و رونق آن بسیاری از بخش‌های تولیدی کشور را نیز رونق می‌بخشد، تخصیص تسهیلات برای ساخت مسکن را کمک به رونق و رشد تولید دانست و تصریح کرد: دولت برای ارتقای شاخص آرامش خانواده‌ها و کمک به رونق تولید و رونق ساخت مسکن تمام توان خود را به کار گرفته است.
در جلسه دیروز شورای ‌عالی مسکن 9 مصوبه برای شتاب بیشتر اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن به تصویب رسید.
* عملیات اجرایی ۱۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن نیروهای مسلح آغاز شد
همچنین دیروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی و مهرداد بذرپاش، رئیس راه و شهرسازی و سایر اعضای شورای عالی مسکن در حاشیه جلسه پانزدهم این شورا، عملیات اجرایی احداث ۱۴ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد. همچنین در این نشست ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن نیروهای مسلح که در همکاری ۲ وزارتخانه راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تکمیل شده بود، تحویل متقاضیان شد. گفتنی است تعهد احداث مسکن نیروهای مسلح ۵۰۰ هزار واحد است که تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار واحد آن وارد فاز عملیاتی شده ‌است.
همچنین در جلسه پانزدهم شورای عالی مسکن دستورالعمل احداث واحدهای مسکونی نیروهای مسلح بین ۲ وزارتخانه راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا رسید.
* رئیس‌جمهور: ساخت مسکن با اقدامات جهادی گسترده عملیاتی شد
رئیس‌جمهور در پانزدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن بر تداوم تلاش جهادی همه دست‌اندرکاران بخش مسکن برای به ثمر رسیدن اهداف دولت در این بخش تاکید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در پانزدهمین نشست شورای‌عالی مسکن، محوری‌ترین عنصر در نیروی‌های مسلح را نیروی انسانی دانست و گفت: در نیروی انسانی موضوع انگیزه و آرامش بسیار حائز اهمیت است.  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مظهر اقتدار کشور و نظام هستند و از عناصر اصلی برای اقتدار کشور و نظام ‌محسوب می‌شوند.
* تلاش جهادی همه دست‌اندرکاران مسکن تداوم یابد
رئیس‌جمهور تفاهمی را که دیروز میان وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امضا شد، در شتاب بخشیدن به تامین زمین و ساخت واحدهای مسکونی توسط نیروهای مسلح بسیار مفید و راهگشا دانست و با قدردانی از همه تلاش‌های انجام شده در این راستا، خواستار تداوم تلاش جهادی همه دست‌اندرکاران ساخت مسکن در نیروهای مسلح و دیگر بخش‌ها برای به سرانجام رسیدن نهضت ملی مسکن شد.
وی گفت: بالاترین مصرف در سبد زندگی به مسکن اختصاص دارد د و تامین مسکن برای نیروهای مسلح می‌تواند آرامش را برای آنان فراهم آورد. همت ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان محترم عالی با همکاری وزارت راه و شهرسازی و استانداری‌ها برای تامین مسکن قابل تقدیر است. رئیسی بیان کرد: امروز خرسندیم که ۱۰ هزار واحد مسکونی  به نیروهای مسلح تحویل می‌شود. همچنین آغاز ۱۴ هزار واحد مسکونی را با نام شهید بزرگ ماه مبارک رمضان امیرالمومنین(ع) رقم می‌زنیم. 
* دستورالعمل اجرایی تأمین مسکن نیروهای مسلح امضا شد
دستور‌العمل اجرایی تأمین مسکن نیروهای مسلح بر اساس تفاهم پیشین ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی توسط وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی امضا شد.
بر اساس ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امکان اجرای این قانون را در طرح (پروژه)های مسکن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح فراهم کند.
در تبصره یک این ماده تاکید شده است نحوه اجرای این ماده به موجب دستورالعملی است که توسط وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ می‌شود که دیروز این دستور‌العمل تهیه و به امضای وزرای ۲ وزارتخانه رسید.
بر اساس تبصره ۲ ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن، نیروهای مسلح می‌توانند از اراضی در اختیار مازاد بر نیاز خود و با رعایت مقررات مربوط، برای اجرای این ماده استفاده کنند. در حال حاضر ۲۳۰ هزار مسکن نیروهای مسلح در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

Page Generated in 0/0053 sec