printlogo


کد خبر: 278290تاریخ: 1403/1/14 00:00
با عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از بیمارستان شفا پیکر صدها غیرنظامی در اطراف این بیمارستان پیدا شد
کشتار شفا
دیده‌بان حقوق‌بشر: ارتش اسرائیل 13 کودک را در اطراف بیمارستان شفا اعدام کرد

گروه بین‌الملل: با عقب‌نشینی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از بیمارستان شفا در غزه، حجم بزرگی از جنایت ارتش این رژیم در این بیمارستان منتشر شده که یک نمونه آن یافتن پیکر 300 نفر از مردم غیرنظامی در اطراف این بیمارستان است. 
در حالی که جنگ غزه دیروز وارد صدوهفتادوهشتمین روز خود شد، منابع فلسطینی گزارش دادند خودروهای نیروهای رژیم صهیونیستی به طور کامل از اطراف بیمارستان شفا در غرب شهر غزه به سمت جنوب غرب این شهر عقب‌نشینی کردند. بر اساس گزارش المیادین، عقب‌نشینی نیروهای صهیونیست بعد از حملات شدید مقاومت فلسطین علیه این نیروها و درگیری شدید با ارتش اشغالگر در اطراف بیمارستان شفا رخ داد. گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس یکشنبه خودروها و نیروهای صهیونیست را در اطراف بیمارستان شفا هدف قرار داد. 
روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا به نقل از مرکز «پژوهش‌های جنگ» گزارش داد جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین بین ۱۸ تا ۲۸ مارس ۷۰ حمله را علیه نیروهای صهیونیست در مجتمع پزشکی شفا انجام دادند که نشان‌دهنده کارآمدی زیاد این حملات است. نیروهای صهیونیست این بیمارستان را به مدت بیش از ۲ هفته محاصره کرده و کشتارهای زیادی علیه فلسطینی‌ها در داخل و اطراف آن انجام دادند که به شهادت و زخمی شدن صدها نفر منجر شد. به گفته منابع، ساکنان منطقه اطراف بیمارستان شفا پیکر دست‌کم ۵۰ شهید را از این بیمارستان بعد از عقب‌نشینی نیروهای صهیونیست بیرون کشیدند. برخی خبرنگاران حاضر در این بیمارستان اما اعلام کردند این عدد  ه 300 نفر می‌رسد.  سخنگوی دفاع مدنی در غزه نیز اعلام کرد پیکر حدود ۳۰۰ شهید در مجتمع شفا و اطراف آن وجود دارد. از سوی دیگر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: ارتش ۲۰۰ نفر را طی عملیاتش در مجتمع پزشکی شفا به قتل رساند و ۵۰۰ نفر را بازداشت کرد. همچنین ۹۰۰ نفر را برای بازجویی احضار کرد. به گزارش خبرنگار الجزیره، نیروهای اشغالگر بعد از عقب‌نشینی از این بیمارستان به سمت جنوب حرکت کردند؛ جایی که اردوگاه ارتش صهیونیستی در منطقه‌ای بین محله شیخ عجلین و تل الهوی برپا شده و تانک‌ها و بولدوزرهای این ارتش در آنجا هستند. خبرنگار الجزیره به نقل از شاهدان عینی گزارش داد این عقب‌نشینی ناگهانی نیروهای صهیونیستی از بیمارستان شفا همزمان با شلیک گلوله‌های تانک به سمت ساختمان‌های مسکونی در مجاورت این بیمارستان بود.  از طرف دیگر وزارت بهداشت غزه از ماندن صدها جسد در خیابان‌های اطراف مجتمع شفا خبر داد و اعلام کرد اجساد سوخته شهدا در خیابان‌ها و جاده‌های اطراف روی زمین افتاده و امکان دسترسی به آنها نیست. منابع آگاه اعلام کردند نیروهای اشغالگر ساختمان‌های مجتمع پزشکی شفا را به آتش کشیده و باعث از کار افتادن کامل این بیمارستان شدند و میزان تخریب در مجتمع شفا و مناطق اطراف آن بسیار زیاد است. بر اساس این گزارش‌ها اجساد بسیاری در اطراف مجتمع پزشکی شفا در محله النصر و خیابان الوحده و... که در محاصره نیروهای اشغالگر بود، روی زمین مانده است. در تمام این مدت ارتش اشغالگر مانع ورود تیم‌های امدادی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی به منطقه برای انجام مأموریت‌های بشردوستانه یا عملیات تخلیه می‌شد که منجر به بحران انسانی و بهداشتی هولناک در مجاورت مجتمع شفا شد. 
«سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد صدها غیرنظامی در داخل مجتمع پزشکی شفا توسط نیروهای اشغالگر مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. صهیونیست‌ها از 2 هفته قبل شروع به قتل‌عام غیرنظامیان در این بیمارستان کردند و علاوه بر آن کل منطقه اطراف این مجتمع پزشکی را به ‌شکل دائمی مورد هدف قرار می‌دهند.  بعد از جنایت هولناک و وحشیانه‌ای که نظامیان اشغالگر با تجاوز به زنان از جمله زنان باردار در بیمارستان شفا انجام داده و سپس آنها را به شهادت رساندند، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه با استناد به مدارک و شواهد موثق گزارش داد نظامیان ارتش اسرائیل 13 کودک را در بیمارستان شفا و اطراف آن با شلیک مستقیم گلوله، اعدام میدانی کرده‌اند و این تجاوزات همچنان ادامه دارد. 
تیم میدانی سازمان دیده‌بان حقوق بشر بعد از گفت‌وگو با شاهدان عینی جنایات اسرائیل در مجتمع پزشکی شفا و اطراف آن متوجه شد نظامیان صهیونیست عامدانه مرتکب جنایت قتل و اعدام کودکان فلسطینی 4 تا 16 ساله شده‌اند. قتل این کودکان بی‌دفاع در حالی انجام شده که آنها به‌ همراه خانواده‌های‌شان در محاصره ارتش اسرائیل قرار داشتند یا در تلاش برای فرار بودند. همچنین منابع پزشکی اعلام کردند پیکر دکتر یسری المقادمه و فرزندش احمد المقادمه که هر 2 پزشک هستند، در بیمارستان شفا پیدا شده است. این دو پزشک فلسطینی در بیمارستان شفا توسط اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیدند. 
در همین رابطه وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه دیروز اعلام کرد ارتش اشغالگر صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 6 کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه بیان کرد در این حملات 63 فلسطینی به شهادت رسیده و 94 نفر دیگر زخمی شدند. شمار شهدای جنگ در غزه از آغاز تاکنون به 32845 نفر و شمار مجروحان نیز به 75392 نفر رسیده است. این در حالی است که نزدیک به 8000 نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند. 73 درصد مجموع شهدا و مجروحان جنگ در غزه زنان و کودکان هستند. جنبش حماس در بیانیه‌ای درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا اعلام کرد: جنایت‌های هولناک رژیم اشغالگر در بیمارستان شفا نشان‌دهنده ماهیت فاشیستی این رژیم است که ارزش‌های انسانی و اخلاقی را زیر پا می‌گذارد. ما دولت آمریکا و شخص جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور را مسؤول جنایت‌ها و کشتارها و ویرانی هدفمند 
غزه می‌دانیم.  بر اساس گزارش الجزیره، جنبش حماس تأکید کرد: ویرانی و قتلی که دشمن در آن مهارت زیادی دارد، نمی‌تواند اراده ملت ما را از بین برده و بر آن پیروز شود. این حمله وحشیانه به غزه مجددا نشان می‌دهد دشمن برای کوچاندن مردم ما از سرزمین خود و اجرای طرح‌هایش برای از بین بردن مساله فلسطین تلاش می‌کند. ما از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم این جنایت شنیع را محکوم کنند. 
در بیانیه حماس آمده است: از سازمان‌های قضایی بین‌المللی بویژه دیوان بین‌المللی دادگستری می‌خواهیم تدابیر عملی را برای تحقیقات درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا و اطراف آن و تمام جنایت‌هایی که در طول ۶ ماه مرتکب شده است، انجام دهد. این جنایت‌ها هرگز موجب تضعیف ملت پایدار ما و مقاومت جسور که در برابر این حمله وحشیانه می‌ایستد، نمی‌شود. ما از آزادگان جهان و امت عربی و اسلامی می‌خواهیم برای حمایت از غزه به پا خیزند.
***
بزرگ‌ترین تظاهرات علیه نتانیاهو از  زمان آغاز جنگ غزه
شمار زیادی از صهیونیست‌های مخالف کابینه رژیم اسرائیل عصر یکشنبه راهی محل ساختمان پارلمان این رژیم (کنست) در قدس اشغالی شدند. مخالفان که بنا به برآوردهای خود صهیونیست‌ها ده‌ها هزار نفر را شامل می‌شد، در اطراف ساختمان پارلمان این رژیم برای چندمین شب متوالی تحصن کرده و علیه نتانیاهو و کابینه‌اش شعار سر دادند. معترضان خواهان برکناری فوری بنیامین از قدرت و آزادی اسرای صهیونیست هستند. معترضان و مخالفان بنیامین نتانیاهو اطراف ساختمان پارلمان رژیم اسرائیل را به محاصره درآورده و در برابر آن آتش روشن کردند. از طرفی، خیابان‌های محله «صددروازه» شهر قدس اشغالی شاهد درگیری شدید میان یهودیان اولترا ارتدوکس و هواداران گروه برادران مسلح بود. نیروهای امنیتی با استقرار در مناطق مختلف تلاش‌ کردند از تشدید درگیری‌ها میان صهیونیست‌ها جلوگیری کنند. در این میان یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون کنست رژیم صهیونیستی با حمله به بنیامین نتانیاهو اظهار داشت: نخست‌وزیر هر کاری برای سیاست انجام می‌دهد اما حاضر نیست هیچ کاری در جهت منافع اسرائیل انجام دهد. از سویی خانواده‌های اسرای رژیم اسرائیل که نزدیک به 6 ماه است در اسارت مقاومت فلسطین در غزه هستند، طی بیانیه‌ای اعتراضی، کابینه رژیم اسرائیل را مانع اصلی این دانستند که بتوانند فرزندان خود را دوباره ببینند. خانواده‌های مذکور گفتند: «رفتار نتانیاهو، جنایت است و اگر ما کاری برای بر کناری او از قدرت انجام ندهیم، هرگز نمی‌توانیم فرزندان خود را ببینیم».

Page Generated in 0/0056 sec