printlogo


کد خبر: 278293تاریخ: 1403/1/14 00:00
دور دنیا

2 عملیات استشهادی در یک هفته
منابع از زخمی شدن ۳ صهیونیست در عملیات شهادت‌طلبانه یک فلسطینی در شهر اشدود خبر دادند. این منابع گزارش دادند شامگاه یکشنبه ۳ صهیونیست در عملیات شهادت‌طلبانه یک جوان ۱۹ ساله فلسطینی به نام «فایز المسالمه» در نزدیکی یک مرکز تجاری در شرق اشدود در مرکز اراضی اشغالی زخمی شدند. به نقل از خبرگزاری سما، عامل این عملیات که از شهر دورا در جنوب الخلیل بود، به دست نیروهای اسرائیلی به شهادت رسید. به گفته منابع، این جوان فلسطینی در همان مرکز تجاری کار می‌کرد. صبح یکشنبه نیز در عملیات شهادت‌طلبانه یک فلسطینی در بئر السبع ۲ صهیونیست زخمی شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند ۲ سرباز در عملیات یک فلسطینی در ایستگاه مرکزی اتوبوسرانی در شهر بئر السبع در جنوب اراضی اشغالی زخمی شدند. به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، در دوره اخیر فلسطینی‌ها عملیات‌های شهادت‌طلبانه‌ای را علیه صهیونیست‌ها انجام داده‌اند.
***
ادامه تظاهرات اردنی‌ها در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی
اردنی‌ها مجددا تظاهراتی را در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در امان برگزار کردند و خواهان قطع روابط دیپلماتیک با این رژیم شدند. مردم اردن شامگاه یکشنبه با برگزاری تظاهرات در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در امان، جنگ غزه را محکوم و خواهان قطع روابط دیپلماتیک با این رژیم شدند. بر اساس گزارش المیادین، پیش از این جوانان اردنی خواهان ادامه تظاهرات و محاصره مقر سفارت رژیم صهیونیستی در امان در مخالفت با جنگ غزه و حمایت از مسجدالاقصی شده بودند. بیش از یک هفته است که اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در امان تظاهرات مردمی گسترده با حضور قشرهای مختلف مردم اردن برگزار می‌شود. معترضان اردنی خواهان بستن سفارت این رژیم و قطع روابط دیپلماتیک با آن هستند.
***
اختلاف‌نظر مقامات تل‌آویو بر سر مذاکرات آتش‌بس
تایمز اسرائیل نوشت رئیس موساد، دیوید بارنیا به نتانیاهو، نخست‌وزیر کابینه اطلاع داده توافق با حماس برای آزادی اسرا، فقط با حل‌وفصل موضوع بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به شمال نوار غزه تکمیل خواهد شد. گزارش‌ها از سوی منابع عبری حاکی از آن است که مذاکرات آتش‌بس میان اسرائیل و حماس یکشنبه در قاهره از سر گرفته شده تا آخرین تلاش‌ها برای توقف درگیری‌ها و آزادی اسیران پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در نوار غزه انجام شود. روزنامه هاآرتص اما به نقل از یک منبع اسرائیلی تایید کرد که مذاکرات به بن‌بست خورده است، زیرا حماس از هرگونه انعطاف درباره درخواست خود مبنی بر اجازه بازگشت همه ساکنان شمال غزه خودداری کرده است. شروط دیگر حماس شامل آزادی تعداد بیشتری از اسرای فلسطینی و خروج تمام نیروهای ارتش اسرائیل از غزه می‌شود که اسرائیل این ۲ خواسته را قاطعانه رد کرده است.
***
بازداشت نیروهای «ماجد فرج» در غزه
وزارت امور داخلی غزه از بازداشت نیروهای امنیتی وابسته به رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه خبر داد. وزارت امور داخلی در غزه اعلام کرد: «یک گروه امنیتی مشکوک با کامیون‌های هلال‌احمر مصر وارد غزه شد که این گروه وابسته به «ماجد فرج»، مدیر سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین است. اطلاعات اولیه نشان می‌دهد اعضای این نیروی امنیتی صدها نفر هستند. ما رهبران این گروه امنیتی را بازداشت کرده و از آنها بازجویی کرده‌ایم». پیش از این برخی منابع از مشارکت یک گروه مسلح وابسته به دستگاه اطلاعات فلسطین به رهبری ماجد فرج در حمایت از ورود کمک‌ها به شمال غزه در روز شنبه خبر داده بودند. به نقل از رأی الیوم، وزارتخانه مذکور اعلام کرد: این نیروی امنیتی با حمایت شاباک و ارتش رژیم اشغالگر وارد شمال غزه شد. به گفته این منابع، ماجد فرج یک نیروی امنیتی مسلح را تشکیل داده که برای نخستین بار شامگاه شنبه با مجوز رژیم صهیونیستی در حمایت از ورود کمک‌های بشردوستانه به میدان الکویت در جنوب شهر غزه شرکت کردند.
***
عضو مجلس نمایندگان آمریکا خواستار حمله هسته‌ای به غزه شد!
یک قانونگذار آمریکایی اخیرا در یک سخنرانی پیشنهاد داد مانند حمله هسته‌ای آمریکا به ژاپن در جنگ دوم جهانی، غزه نیز هدف حمله‌ هسته‌ای واقع شود! اظهاراتی که واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است. به گزارش ایسنا، با انتشار تصویر اظهارات جنجالی «تیم والبرگ» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که او در آن خواستار حمله هسته‌ای به غزه شده بود، مقامات و کاربران فضای مجازی انتقادات گسترده‌ای را علیه این عضو مجلس نمایندگان آمریکا مطرح کردند. بسیاری از سیاستمداران ترقی‌خواه این اظهارات والبرگ را محکوم کرده و نسبت به مطرح ‌شدن چنین سخنانی از زبان او که در گذشته کشیش مسیحی بوده، ابراز حیرت کردند. بر اساس تصاویر منتشرشده، این قانون‌گذار آمریکایی که هفته گذشته در ایالت میشیگان در جمعی نسبتا کوچک سخنرانی داشت، گفت آمریکا نباید برای کمک بشردوستانه به غزه حتی ذره‌ای خرج کند. او در ادامه رژیم صهیونیستی را بزرگ‌ترین متحد آمریکا در جهان خواند و گفت واشنگتن به ‌جای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، باید بودجه خود را صرف حمایت از رژیم صهیونیستی کند.

Page Generated in 0/0056 sec