printlogo


کد خبر: 278294تاریخ: 1403/1/14 00:00
اخبار

زنان هاکی روی یخ ایران قهرمان آسیا و اقیانوسیه شدند
ملی‌پوشان زن هاکی روی یخ ایران با پیروزی در آخرین دیدار خود در مسابقات آسیا - اقیانوسیه، عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص دادند. تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران که در نخستین حضور خود مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده بودند، عصر شنبه در دیدار پایانی مسابقات آسیا – اقیانوسیه، فیلپیین را شکست دادند و به مدال طلا رسیدند. ملی‌پوشان کشورمان که نایب‌قهرمانی دوره پیش را در اختیار داشتند، در این دوره برای تبدیل مدال نقره به طلای آسیا، راهی این مسابقات شدند و توانستند بعد از شکست دادن امارات، قرقیزستان و هند به فینال مسابقات راه یابند و با پیروزی بر فیلیپین، قهرمانی بدون شکست‌شان را در بیشکک قرقیزستان جشن بگیرند.
***
نامگذاری کاروان تیم‌ ملی مچ‌اندازی ایران به نام شهید طهرانی‌مقدم
با حضور رئیس فدراسیون بدنسازی در منزل شهید حسن طهرانی‌مقدم، کاروان تیم‌ ملی مچ‌اندازی ایران در مسابقات آسیایی به نام ایشان نامگذاری شد. به گزارش فارس، عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام همزمان با شب شهادت امام علی(ع) با حضور در منزل شهیدان حسن و علی طهرانی‌مقدم، با خانواده این شهیدان بزرگوار دیدار و گفت‌وگو کرد. در جریان این دیدار رئیس فدراسیون بدنسازی گفت: ما طی سال‌های گذشته تیم‌های ملی خود را به نام شهدا نامگذاری کردیم و برکت نام شهدا هم به موفقیت ورزشکاران ایرانی در سطح آسیا و جهان منجر شد. اوج این کار هم در مسابقات جهانی پرورش‌اندام بود که ملی‌پوشان با حضور مادر شهیدان خالقی‌پور بدرقه شدند و در نهایت هم کاپ قهرمانی را به ایشان اهدا کردیم. حالا هم در اینجا حاضر شدیم تا از شما رخصت بگیریم و بتوانیم کاروان تیم‌های ملی مچ‌اندازی مردان و زنان ایران را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی ایران برگزار می‌شود، به نام شهید حسن طهرانی‌مقدم نامگذاری کنیم. در ادامه برادر شهیدان طهرانی‌مقدم با ذکر خاطراتی از ایشان گفت: خوشحالیم یاد شهیدان طهرانی‌مقدم در میان جامعه ورزش زنده است. شهید حسن طهرانی‌مقدم هم علاقه زیادی به ورزش داشتند و حتی مدتی به عنوان مدیرعامل تیم صباباتری فعالیت کردند. ایشان همیشه تاکید به ورزش داشتند و رئیس هیات کوهنوردی سپاه هم‌ بودند. الان هم باعث خوشحالی ما است که کاروان ایران با نام ایشان در مسابقات آسیایی شرکت کند. در پایان این دیدار از سوی رئیس فدراسیون نشان افتخار به برادر شهیدان طهرانی‌مقدم اهدا و محمد طهرانی‌مقدم به عنوان سرپرست معنوی کاروان مچ‌اندازی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا معرفی شد.
***
فوتبال ایران بیستم دنیا
تیم ملی فوتبال ایران همچنان رتبه دوم آسیا و بیستم دنیا را در رده‌بندی فیفا حفظ کرد. تیم ملی فوتبال ایران در فروردین ۱۴۰۲ در ۲ دیدار در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ترکمنستان رفت و توانست در تهران با نتیجه ۵ بر صفر به برتری برسد و در دیدار برگشت نیز با یک گل برنده شد تا ۶ امتیاز به دست بیاورد و صعودش را به دور بعدی انتخابی جام‌جهانی قطعی کند. در حالی که سایت فیفا مطابق هر ماه پنجشنبه ۱۶ فروردین رده‌بندی تیم‌های ملی را مشخص خواهد کرد ولی بر اساس بازی‌های انجام شده، رده‌بندی برترین تیم‌های ملی فوتبال جهان مشخص شده است. بر این اساس تیم ملی فوتبال ایران بدون تغییر نسبت به ماه قبل در رده بیستم و دوم آسیا باقی ماند. شایان ذکر است تیم‌های ملی آرژانتین، فرانسه و بلژیک رتبه‌های اول تا سوم جهان را در اختیار دارند. تیم ملی فوتبال اندونزی نیز بعد از ۲ برد برابر ویتنام توانست ۸ پله در رده‌بندی صعود کند و به رده ۱۳۴ جهان برسد. تیم‌ ملی فوتبال افغانستان نیز به لطف برد ۲ بر یک برابر هند توانست ۷ پله در رده‌بندی صعود کند و به رده ۱۵۱ جهان برسد. تیم ملی فوتبال ویتنام هم با ۱۰ پله سقوط به رده ۱۱۵ جهان رسید.
***
برتری پرسپولیس مقابل مس رفسنجان در دیداری تدارکاتی
تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین دیدار خود در سال جدید که مسابقه‌ای تدارکاتی بود، به برتری رسید. به گزارش رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان پایتخت که خود را برای شروع مجدد مسابقات لیگ آماده می‌کنند، در دیداری تدارکاتی به مصاف مس رفسنجان رفتند و در پایان با یک گل به پیروزی رسیدند. پرسپولیس در این بازی که در ورزشگاه شهید کاظمی تهران و با قضاوت یاسر همرنگ برگزار شد، از ۲ ترکیب متفاوت در نیمه‌های اول و دوم استفاده کرد. بر اساس این گزارش، گل‌ پیروزی‌بخش پرسپولیس در دقیقه 82 توسط فرشاد فرجی، مدافع این تیم به ثمر رسید. ارسال امید عالیشاه از روی ضربه ایستگاهی را فرجی با ضربه سری دقیق به تور دروازه مس چسباند.
***
ادامه جدال لفظی روس‌ها و فرانسوی‌ها با موضوع المپیک
یک مقام سیاسی روسیه پس از صحبت‌های شهردار پاریس گفت IOC در انتخاب میزبان بازی‌های المپیک اشتباه کرده است. دیمیتری سویشچف، رئیس کمیسیون ورزش دومای دولتی روسیه در پاسخ به مصاحبه هیدالگو، شهردار پاریس که گفته بود ورزشکاران روسیه و بلاروس در شهری که المپیک 2024 در آن برگزار می‌شود، استقبال نخواهند شد، گفت: چرا کمیته بین‌المللی المپیک حق میزبانی المپیک را به کشوری می‌دهد که برای برخی خوشحال است و برای برخی دیگر نه؟ این مقام سیاسی روسیه افزود: لازم است برای چنین اظهاراتی اقدامات سختی علیه کمیته ملی المپیک فرانسه و کمیته برگزاری بازی‌ها انجام شود. در آینده IOC باید درک کند مرتکب اشتباه می‌شود و از سازمان‌دهندگان ضمانت بخواهد که همه ورزشکاران، صرف‌ نظر از ملیت، در محل برگزاری بازی‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرند. بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024 (5 تا 21 مرداد) برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0056 sec