printlogo


کد خبر: 278328تاریخ: 1403/1/15 00:00
اخبار

اداره‌کل هنرهای نمایشی حمله به کنسولگری ایران را محکوم کرد
اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور همگام با هنرمندان شریف تئاتر، با صدور بیانیه‌ای، جنایت تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی درحمله به ساختمان کنسولگری ایران در کشور سوریه را محکوم کرد.
در متن این بیانیه آمده است: «وقاحت و جسارت بی‌شرمانه رژیم جعلی صهیونیستی همراه با خوی وحشی‌گری این رژیم فاسد، پس از حملات ناجوانمردانه به کودکان، زنان و مردان غزه، این ‌بار با نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حمله به کنسولگری کشورمان و تجاوز به حاکمیت ۲ کشور مسلمان را به اوج خود رسانده است. این رژیم جعلی در غیاب اقتدار نهادهای بین‌المللی، تلاشی نابخردانه را به جهت برهم‌زدن نظم عمومی جهانی و گسترش درگیری در منطقه پیش رو گرفته که این حرکت بیانگر ورشکستگی و سردرگمی صهیونیست‌ها به علت شکست حقیرانه در غزه است. اداره‌کل هنرهای نمایشی، هنرمندان سراسر کشور و انجمن هنرهای نمایشی ایران ضمن محکومیت حرکت بزدلانه اسرائیل غاصب، شهادت سربازان دلاور و سرداران پرافتخار میهن اسلامی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده این سرداران شهید و ملت بزرگ ایران، تسلیت می‌گوید».
***
تسلیت خزاعی در پی درگذشت رضا داوودنژاد
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی با انتشار پیامی درگذشت رضا داوودنژاد، بازیگر سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است: 
«درگذشت بازیگر محبوب و هنرمند دوست‌داشتنی «رضا داوودنژاد» جامعه هنری کشور را در سوگ نشاند. فقدان و کوچ زودهنگام این هنرمند جوان و با استعداد ضایعه‌ای جانسوز برای خانواده محترم و معزز داوودنژاد و جامعه بزرگ هنری و سینمایی کشور است.
سینمای ایران، فراتر از هنرمندی‌های او، در اندوه از دست دادن صفا، صمیمیت، صداقت و معرفت جاری در وجود او است. علاقه‌مندان سینما، خاطرات ارزنده و نقش‌آفرینی‌های ماندگار رضای عزیز را با آن شخصیت زلال و چهره مهربان و متبسم فراموش نخواهند کرد. با اندوه و تاسف فراوان این مصیبت سخت را به سینماگر خوب کشورمان علیرضا داوودنژاد پدر بزرگوار آن مرحوم، خانواده محترم داوودنژاد، جامعه هنری و سینمایی و همه علاقه‌مندان سینما تسلیت می‌گویم و برای این عزیز سفر‌کرده شادی و غفران در جوار قرب الهی مسألت می‌کنم». مرحوم رضا داوودنژاد بازیگر سینمای ایران فعالیتش در سینما را از دوران کودکی با فیلم «بی‌پناه» شروع کرد و طی سال‌های فعالیتش در فیلم‌های مطرحی چون «مصائب شیرین»، «مرهم»، «خیابان‌های آرام»، «هوو»، «لامینور» و «بی‌رویا» بازی کرد. وی در سریال‌های خاطره‌انگیزی چون «پشت کنکوری‌ها»، «باغچه مینو»، «زندگی به شرط خنده» و «متهم گریخت» هم جلوی دوربین رفته بود.
***
درگذشت یکی از گنجینه‌های موسیقی خراسان
ذوالفقار بیتانه از هنرمندان پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان روز سیزدهم فروردین بعد از چند روز بستری‌ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان چمران شهرستان فردوس دار فانی را وداع گفت.
استاد بیتانه چندی پیش در یک سانحه رانندگی از ناحیه سر مصدوم و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان چمران فردوس بستری شد اما تلاش برای بهبودی این هنرمند نتیجه‌بخش نبود و پس از چندی دچار مرگ مغزی شده و سرانجام چشم از جهان فروبست. مراسم خاکسپاری این هنرمند فقید که از او به عنوان یکی از آخرین گنجینه‌های موسیقی مقامی خراسان یاد می‌شود، روز پنجشنبه ۱۶ فروردین در مزار بهشت اکبر شهرستان فردوس برگزار می‌شود. ذوالفقار بیتانه از هنرمندان شاخص و پیشگام موسیقی خراسان بود که در حوزه نوازندگی دوتار ویژگی‌های متعددی داشت. این هنرمند که چندی پیش از سوی کمیته ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس در فهرست هنرمندان حامل میراث فرهنگی در فهرست گنجینه‌های زنده بشری قرار گرفت، یکی از میراث‌داران موسیقی خراسان و سازنده سازهای سنتی این منطقه هم بود.
***
ثبت‌نام اصحاب رسانه برای حضور در نمایشگاه  کتاب تهران
ثبت‌نام اصحاب رسانه، برای حضور در سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز گذشته 14 فروردین آغاز و تا ۲۴ فروردین سال جاری ادامه دارد.
این کار با هدف تعامل بهتر و بیشتر مدیران نمایشگاه با اصحاب رسانه، اطلاع‌رسانی سریع، بهنگام، دقیق و گسترده به آحاد مردم درباره رویدادهای نمایشگاه و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی لازم جهت سهولت فعالیت همکاران رسانه‌ای انجام می‌شود. ثبت‌نام و ارائه خدمات ویژه برای اصحاب رسانه، شامل فعالان تمام رسانه‌های مکتوب مانند روزنامه‌ها، نشریات و جراید، رسانه‌های برخط از جمله خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (با فعالیت مستمر در 3 ماه گذشته در حوزه کتاب) و خبرنگاران و برنامه‌سازان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

Page Generated in 0/0059 sec