printlogo


کد خبر: 278334تاریخ: 1403/1/15 00:00
در حمله اسرائیل به کاروان کارمندان نهاد غیر دولتی بین‌المللی 7 نفر کشته شدند
کشتار امدادگران

گروه بین‌الملل: یک جنایت دیگر توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه دوباره جهان را تکان داد؛ جایی که ارتش این رژیم 7 نفر از کارمندان یک نهاد غیردولتی را که وظیفه توزیع غذا بین مردم نوار غزه را برعهده داشتند، با موشک هدف قرار داد که در نتیجه آن همه آنها به شهادت رسیدند. سازمان امدادرسانی «World Central Kitchen» تایید کرد اعضای تیم آن در حمله ارتش اسرائیل در حالی که در تلاش برای رساندن غذا به نوار غزه بودند، کشته شدند. سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی همچنین اعلام کرد: «امدادگرانی که قربانی بمباران اسرائیل شدند، ماموریت بازرسی بندر غزه را داشتند». این سازمان بامداد سه‌شنبه اعلام کرد: «کارمندان امدادرسان و غیرنظامیان هرگز نباید هدف قرار گیرند و آنچه اشغالگران مرتکب شدند یک تراژدی است». دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه هم پیش‌تر اعلام کرده بود اشغالگران تیم امدادی متشکل از 2 انگلیسی، یک لهستانی، یک استرالیایی و یک فرد کانادایی را ترور کردند. این دفتر افزوده بود: حمله اسرائیل منجر به شهادت راننده فلسطینی آنها نیز شد. این دفتر بر لزوم توقف نسل‌کشی در غزه توسط اشغالگران با سلاح‌های کشورهای خارجی تاکید و این جنایت را محکوم کرد و این رژیم را به طور کامل مسؤول آن دانست.
سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی مستقر در ایالات متحده، با همکاری انجمن «آغوش باز» اسپانیا، محموله‌های کمک‌های بشردوستانه ارسالی به غزه را سازماندهی کرده که از طریق ۲ کشتی که ۱۲ و ۳۰ مارس از قبرس حرکت کردند، ارسال شده بود. خوزه آندرس، بنیانگذار سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از کابینه رژیم صهیونیستی خواست دست از کشتارهای بی‌هدف و کورکورانه و محدود کردن ارائه کمک‌های بشردوستانه بردارد و استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح را متوقف کند.
این در حالی است که خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد تعداد قربانیان بمباران خودروی سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» توسط رژیم صهیونیستی به ۷ نفر از جمله ۶ تبعه خارجی افزایش یافت. این سازمان امدادرسان بین‌المللی تایید کرد اعضای تیم آن در حالی که در تلاش برای رساندن غذا به نوار غزه بودند، در حمله ارتش اسرائیل کشته شدند.
سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی همچنین گفت: «امدادگرانی که قربانی بمباران اسرائیل شدند ماموریت بازرسی بندر غزه را داشتند».
سازمان آشپزخانه جهانی در بیانیه خود اعلام کرد: تیم ما با ۲ خودروی زرهی و یک خودروی دیگر که آرم سازمان ما روی آن حک شده است، در یک منطقه عاری از سلاح حرکت می‌کرد. با وجود هماهنگی با ارتش اسرائیل، زمانی که مواد غذایی را در «دیرالبلح» خالی کرده و در حال بازگشت بودیم، در معرض بمباران قرار گرفتیم. در این میان دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش صهیونیستی بدون اشاره به جزئیات این حمله گفت این حادثه در «مکانیسم حقیقت‌یاب و ارزیابی» که بیانیه وی آن را «یک نهاد مستقل، حرفه‌ای و متخصص» خوانده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو هم با وقاحت تمام گفته است در جنگ امکان دارد غیرنظامیان کشته شوند. در این بین نخست‌وزیر استرالیا در واکنش به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خودروی امدادرسان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در نوار غزه که در نتیجه آن ۷ تن از کارکنان غیرفلسطینی این سازمان از جمله یک استرالیایی کشته شدند، از احضار سفیر این رژیم خبر داد. آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم روز گذشته از رژیم صهیونیستی خواست درباره هدف قرار دادن امدادرسانان خارجی در غزه تحقیقات را آغاز کند.
کاخ سفید ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به کشته شدن شماری از امدادرسانان خارجی در سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در حمله رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از این رژیم خواست فورا تحقیقات لازم را برای رفع ابهامات موجود در این باره آغاز کند. وزیر خارجه لهستان هم از تصمیم کشورش برای انجام تحقیقات مستقل درباره کشتار کارمندان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در نوار غزه خبر داد. وزیر خارجه انگلیس نیز اعلام کرد از رژیم صهیونیستی خواسته است بلافاصله درباره کشتار ۲ انگلیسی در غزه تحقیق کند و توضیح کامل و شفاف ارائه دهد. پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا هم در سخنانی در شهر «امان» پایتخت اردن تاکید کرد: اسرائیل باید درباره کشته شدن ۷ عضو سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در حمله هوایی تل‌آویو به مرکز غزه توضیح دهد.

Page Generated in 0/0050 sec