printlogo


کد خبر: 278335تاریخ: 1403/1/15 00:00
دور دنیا

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «تل نوف»
مقاومت اسلامی عراق در واکنش به کشتارهای اشغالگران در غزه و در چارچوب مقاومت خود در برابر اشغالگری، یک پایگاه هوایی صهیونیست‌ها در داخل فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه با تاکید بر اینکه این عملیات با پهپاد انجام شده است، افزود پایگاه هوایی «تل نوف» رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. مقاومت عراق در بیانیه خود با تاکید بر اینکه این اقدام در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به کشتارهای صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی انجام می‌شود افزود: مقاومت اسلامی عراق در تکمیل مرحله دوم عملیات مقاومت در برابر اشغالگری، به نابودی مواضع دشمن ادامه می‌دهد. مقاومت همچنین صحنه‌هایی از پرتاب پهپاد خود در ۳۱ مارس ۲۰۲۴ به سمت ‌ام‌الرشراش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی را منتشر کرد. مقاومت اسلامی عراق روز دوشنبه تاکید کرد مبارزان آن با استفاده از سلاح‌های مناسب به هدفی حیاتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین حمله کردند. 
***
پوتین: تمام عوامل حمله تروریستی اخیر را پیدا می‌کنیم
رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه در دنیای جنایتکاران هیچ عامل وفادار و متعهدی وجود ندارد، گفت: مقامات روسیه بالاخره تمام عوامل و آمران حمله تروریستی اخیر در مسکو را پیدا خواهند کرد. به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین افزود: «برای ما مهم است که نه‌تنها عاملان، بلکه رابط‌ها و زنجیره مجرمان ذی‌نفع در این عمل شنیع را پیدا کنیم. بی‌شک آنها را پیدا خواهیم کرد». او با بیان اینکه روسیه بالاخره مغزهای متفکر پشت این حمله تروریستی را هم دستگیر خواهد کرد، گفت: «ما قطعاً به کسانی که دستور حمله تروریستی کروکوس را صادر کردند، خواهیم رسید. در دنیای جنایتکاران هیچ عامل قابل‌اعتمادی وجود ندارد. آنها در ازای پول هر کاری خواهند کرد». پوتین همچنین با تاکید بر لزوم تضمین امنیت و منافع روسیه اظهار کرد: وقت آن رسیده تا سیاست‌های مهاجرتی این کشور از اساس دچار تحول شود. 
***
اسلامی: ایران متجاوزان را به شکلی سخت مأیوس کرده است
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد. محمد اسلامی نوشت: این تجاوز آشکار که با هدف گسترش منازعات و تهدید صلح و امنیت جهانی انجام شد، نشان‌دهنده عدم محاسبات صحیح دستگاه صهیونیستی از وضعیت موجود منطقه و دست و پا زدن‌های بیهوده در ادامه شکست‌های پیاپی است که درنده‌خویی این رژیم منحوس را بیش از پیش برای جهانیان آشکار ساخته است. حاکمان و حامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی بخوبی می‌دانند که ایران بزرگ، دشمنان و متجاوزان این سرزمین را همواره به شکلی سخت و در سطوح متفاوت مغلوب و مأیوس ساخته است. 
***
العربی الجدید از احتمال آتش‌بس ۳ روزه در غزه خبر داد
یک رسانه عربی روز سه‌شنبه به ‌نقل از منابع مصری مطلع از مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه نوشت از هیات اسرائیلی که در زمان حاضر در قاهره حضور دارد نمی‌توان اطلاعاتی از اوضاع متشنج مذاکرات به دست آورد، زیرا هیچ گونه اطلاعات جدیدی ارائه نمی‌کنند اما می‌توان احتمال داد می‌شود به یک آتش‌بس بشردوستانه 3 ‌روزه که از عید فطر شروع می‌شود دست یافت. العربی الجدید به ‌نقل از این منابع مصری نوشت: مذاکرات آتش‌بس در غزه به‌خاطر اختلاف نظر اساسی درباره چند موضوع هنوز اجرا نشده است. منبع مذکور تأکید کرد چشم‌انداز روشنی از طرف مذاکره‌کنندگان اسرائیلی درباره بازگشت آوارگان به شمال غزه وجود ندارد. منابع مصری افزودند: پس از شکست در اجرای آتش‌بس در ماه رمضان، تلاش‌ها برای مسیری جایگزین جهت دستیابی به آتش‌بس 3 ‌روزه بشردوستانه در نوار غزه که از عید فطر آغاز می‌شود، ادامه دارد. منابع مذکور خاطرنشان کردند که در این زمینه تماس‌های مقامات مصری و آمریکایی با هدف فشار به رژیم اسرائیل برای توقف عملیات نظامی و بمباران هوایی در ایام عید فطر وجود دارد. 
***
حمله مقاومت لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها
مقاومت لبنان تجمع سربازان رژیم اشغالگر صهیونیست را در پایگاه «المالکیه» هدف قرار داد. به گزارش ایسنا، مقاومت لبنان اعلام کرد تجمع سربازان رژیم اشغالگر را در پایگاه «المالکیه» در مرز لبنان و اراضی اشغالی فلسطین با موشک هدف قرار داد که منجر به تلفاتی در میان این سربازان شد. به نقل از المیادین، پیش از این رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک مرز لبنان به صدا درآمده است. نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و همزمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند. حزب‌الله لبنان تأکید دارد تا زمان پایان توقف جنگ غزه، حملاتش علیه رژیم صهیونیستی را متوقف نمی‌کند.
***
حضور نخست‌وزیر سوریه در سفارت ایران در دمشق
نخست‌وزیر سوریه با حضور در سفارت ایران در دمشق حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد. حسین عرنوس، نخست‌وزیر سوریه به همراه چند نفر از وزرای این کشور به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق رفتند.  به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مقامات سوری با حضور در سفارت ایران، تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کردند. رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه آن، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت. 

Page Generated in 0/0052 sec