printlogo


کد خبر: 278336تاریخ: 1403/1/15 00:00
اخبار

عرب‌براقی، داور دیدار حساس تراکتور - سپاهان
کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت دیدار حساس تراکتور تبریز - سپاهان اصفهان را به امیر عرب‌براقی سپرد. به گزارش  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران دیدارهای معوقه هفته‌های شانزدهم و هجدهم لیگ برتر فوتبال را اعلام کرد که به شرح زیر است:
چهارشنبه - 15 فروردین 1403
تراکتور تبریز - سپاهان اصفهان (معوقه از هفته شانزدهم لیگ برتر)
داور: امیر عرب‌براقی، کمک‌ها: دانیال باشنده و محسن بابایی، داور چهارم: فرزاد منصوری
ناظر داوری: محمدرضا فلاح
آلومینیوم اراک - هوادار تهران (معوقه از هفته هجدهم لیگ برتر)
داور: فرهاد امینی، کمک‌ها: محسن سلطانی و علیرضا طاهرخانی، داور چهارم: شبیر بهروزی
ناظر: حسین نجاتی
***
درخواست باخ از اوکراینی‌ها برای زیر نظر گرفتن روس‌ها!
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از اوکراینی‌ها خواست اظهارات ورزشکاران روس شرکت‌کننده در المپیک پاریس در سطح اینترنت را گزارش کنند. توماس باخ اعتراف کرد کمیته بین‌المللی المپیک از اوکراینی‌ها خواسته است اظهارات روس‌ها در اینترنت را زیر نظر بگیرند تا در صورت تخلف، از شرکت آنها در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس جلوگیری شود. بر اساس بیانیه پیشین IOC چنانچه ورزشکاری به‌ هر شکلی از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت کند، نمی‌تواند در بازی‌ها حضور داشته باشد. باخ در این ‌باره گفت: ما کمیسیون نظارت ویژه‌ای داریم که اینترنت، رسانه‌ها و بیانیه‌های عمومی را زیر نظر دارند. توماس باخ درباره نخستین دوره بازی‌های جهانی دوستی که قرار است تابستان سال جاری میلادی به‌ میزبانی روسیه برگزار شود، اظهار داشت: ورزشکاران آفریقایی که در بازی‌های جهانی دوستی روسیه شرکت خواهند کرد در خطر محرومیت از المپیک آینده هستند، در این زمینه آنها باید متوجه شوند که با شرکت در این بازی‌ها با خطراتی مواجه هستند، درباره چه خطراتی صحبت می‌کنیم؟ بیایید درباره بازی‌های المپیک بگوییم. این (بازی‌های دوستی) یک بازی سیاسی است، مانند اسپارتاکیاد در زمان اتحاد جماهیر شوروی. سال گذشته، قبل از آخرین بازی‌های بریکس در آفریقای جنوبی، مطمئن شدیم که آنها هیچ گسترشی در دنیای ورزش ندارند. 
***
VAR از همیشه به لیگ برتر ایران نزدیک‌تر شد
فدراسیون فوتبال در نظر دارد با توجه به ورود سیستم‌های VAR به کشور، در بازی‌های حساس هفته‌های پایانی فصل جاری و همچنین دیدار فینال جام حذفی از این سیستم با حضور داوران داخلی استفاده کند. به گزارش  سایت فدراسیون فوتبال، دپارتمان داوری با هماهنگی دپارتمان داوران فیفا در نظر دارد به‌زودی کارگاه آموزشی VAR را با حضور داوران داخلی برگزار کند تا روند قضاوت آنها در دیدارهای رسمی که از سیستم داور ویدئویی استفاده می‌شود، تسهیل شود. فدراسیون فوتبال در نظر دارد با توجه به ورود سیستم‌های VAR به کشور در بازی‌های حساس هفته‌های پایانی فصل جاری و همچنین دیدار فینال جام حذفی از این سیستم با حضور داوران داخلی استفاده کند. 
***
شرط ژاوی برای ماندن در بارسلونا
سرمربی ۴۴ ساله بارسلونا در صورتی که خواسته‌هایش برآورده شود، حاضر است درباره تصمیمش برای جدایی از این تیم تجدیدنظر کند. ژاوی هرناندس چندی پیش اعلام کرد در پایان فصل جاری از سرمربیگری بارسلونا کناره‌گیری خواهد کرد اما عملکرد خوب بارسلونا در بازی‌های اخیر باعث شده تا مدیران باشگاه به فکر متقاعد کردن او برای ماندن روی نیمکت این تیم بیفتند. روزنامه «موندو دپورتیوو» چاپ کاتالونیا خبر داد خوان لاپورتا (رئیس باشگاه بارسلونا)، دکو (مدیر ورزشی تیم بارسلونا) و رافا یوسته (نایب‌رئیس باشگاه بارسلونا) می‌خواهند ژاوی تا پایان ماه ژوئن 2026 هدایت بارسا را بر عهده داشته باشد، اما تا به این لحظه این مربی اسپانیایی حاضر به تجدیدنظر در تصمیمش نشده است. 
طبق این گزارش، ژاوی نمی‌خواهد پس از پایان فصل جاری سرمربی بارسا بماند اما ممکن است نظرش را تغییر دهد، به شرطی که باشگاه به او تضمین دهد بازیکنان سطح بالایی را به خدمت می‌گیرد. اولویت ژاوی خرید 2 بازیکن سطح بالاست و مدنظر او جذب برناردو سیلوا هافبک منچسترسیتی و یاشوا کیمیش هافبک دفاعی بایرن مونیخ یا مارتین زوبیمندی هافبک دفاعی رئال سوسیه‌داد است. 
«موندو دپورتیوو» همچنین گزارش داد خوان لاپورتا امیدوار است بتواند بازیکنان مدنظر ژاوی را در تابستان پیش‌رو به خدمت بگیرد و هدف بلندمدت او هم جذب ارلینگ هالند در تابستان 2025 برای جانشینی روبرت لواندوفسکی است. بر اساس این گزارش، برناردو سیلوا بند فسخ 50 میلیون یورویی در قراردادش در صورت داشتن پیشنهاد از بارسا دارد. 
بارسلونا در حال حاضر با 67 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی لالیگا است و با رئال مادرید صدرنشین 8 امتیاز اختلاف دارد. شاگردان ژاوی هرناندس در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم باید با پاری‌سن‌ژرمن دیدار کنند. 

Page Generated in 0/0062 sec