printlogo


کد خبر: 278344تاریخ: 1403/1/15 00:00
اخبار

کشف بیش از ۱۶۰۰ کیلوگرم موادمخدر در مرزهای جنوب شرق
فرمانده مرزبانی انتظامی از موفقیت مرزبانان استان سیستان‌وبلوچستان و کشف بیش از یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم موادمخدر در مرزهای این استان خبر داد. سردار «احمدعلی گودرزی» در تشریح این خبر گفت: مرزداران استان سیستان‌وبلوچستان با اشراف اطلاعاتی و کنترل مستمر نوار مرزی حوزه استحفاظی، مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از آن سوی مرزها وارد کشور کنند. فرمانده مرزبانی فراجا افزود: ماموران مرزبانی با هدایت عملیاتی و پشتیبانی در مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداختند و سوداگران مرگ را که در حال انتقال محموله موادمخدر به داخل کشور بودند، مشاهده کردند. این مقام ارشد انتظامی کشور گفت: مرزبانان در این عملیات موفق شدند ضمن مهار ۲۸ رأس دواب و هلاکت رساندن یک نفر قاچاقچی مسلح، تعداد یک قبضه سلاح کلاشنیکف، یک تیغه خشاب، به همراه مهمات مربوط، مقادیری مواد منفجره، یک عدد بیسیم دستی، مقدار یک تن و ۵۹۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و مقدار ۳۰ کیلوگرم از نوع حشیش را کشف کنند.
***
توزیع «شیرخشک» یارانه‌ای تا سقف ۱۰ قوطی در هر ماه
سرپرست اداره‌کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: هر نوزاد ماهانه تا سقف ۱۰ قوطی شیرخشک را با نرخ یارانه‌ای دریافت می‌کند. علیرضا رستمی با بیان اینکه صنعت شیرخشک کشور صنعت نسبتا خودکفایی است، اظهار کرد: اکثر شیرخشک‌های مورد نیاز در کشور تأمین می‌شود و فقط حدود 5 درصد وارداتی است. وی با اشاره به بروز برخی مشکلات در تأمین شیرخشک‌های معمولی نوزادان در سال گذشته، اظهار کرد: از مهرماه سال 1402، با تشکیل قرارگاه اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک یک جراحی اقتصادی در این حوزه انجام شد، به این مفهوم که مابه‌التفاوت قیمت ارزی در قالب یارانه از سوی دولت پرداخت شد و قیمت شیرخشک برای مصرف‌کننده ثابت باقی ماند. وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها برای تهیه شیرخشک در تعداد منطقی با افزایش قیمت مواجه نمی‌شوند و هر نوزاد ماهانه تا سقف 10 قوطی شیرخشک را با نرخ یارانه‌ای دریافت می‌کند. به ‌گفته وی، شیرخشک نوزادان تازه‌متولدشده‌ای که هنوز برای آنها شناسنامه صادر نشده است، با شناسنامه مادر و پدر در تعداد محدود قابل ارائه و ثبت است، همچنین اتباع مجاز هم با ارائه کد اقامت اتباع، می‌توانند شیرخشک نوزادان خود را دریافت کنند.
***
جریمه ۱۳ میلیارد ریالی پزشک متخلف
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از جریمه و درج سابقه تخلف در پرونده یک پزشک برای اضافه دریافتی خبر داد. یدالله ملکی گفت: پرونده دریافت وجه اضافه پزشک متخلف از بیمار به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی ساری بررسی شد. مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران افزود: این شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و استعلام از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، تخلف را محرز و علاوه بر پرداخت ۵۵۰ میلیون ریال در حق شاکی، توبیخ کتبی، لغو پروانه مسؤول فنی و درج در پرونده پزشکی، متخلف را به پرداخت ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد. ملکی گفت: کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش این تخلف را با دریافت شکایت بیمار به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارسال کرد.
***
تهران در وضعیت «قابل قبول» هوا
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، شاخص آلودگی هوا دیروز روی عدد 68 قرار گرفت و هوا در شرایط قابل قبول گزارش شد. در سال جدید و براساس روزشمار شاخص آلودگی تا 14 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ کیفیت هوای پایتخت 4 روز در وضعیت پاک و 9 روز در شرایط قابل قبول بوده است. شاخص کیفیت هوا (AQI) به 5 دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که این تقسیم‌بندی شامل «از صفر تا ۵۰ هوای پاک»، « ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (سالم) یا متوسط»، «از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس»، «از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوای ناسالم»، «از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوای بسیار ناسالم» و «از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک» می‌شود.
***
خیران مسجد قیطریه را می‌سازند شهرداری فقط زمین می‌دهد
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت مسجد قیطریه برعهده خیران است و شهرداری تهران فقط زمین داده است. علیرضا نادعلی دیروز در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بنده و آقای آقامیری در شورای ساماندهی مساجد حضور داریم، این شورا فرادستگاهی است و برخی سازمان‌ها در این شورا حضور دارند و معاونان شهرداری، شهرداران منطقه و رئیس سازمان املاک و رئیس مرکز حقوقی در این جلسات حضور می‌یابند. وی با بیان اینکه تمام موارد در این جلسه بررسی می‌شود، گفت: بسیاری از مساجد از مواردی هستند که باید بازسازی شوند. تعداد بالایی از این مساجد توسط بانیان خیر ساخته می‌شود. در بوستان قیطریه نیز شهرداری تنها زمین را در اختیار قرار می‌دهد. بنده در محل حضور یافتم و از فضا بازدید کردم. وی افزود: محلی که برای ساخت مسجد در نظر گرفته شده تقریبا در نقطه کور و بدون هیچ کاربری است که تعداد اندکی درخت جوان و حدود ۴ درخت کهنسال وجود دارد که با حساسیت و دستور شهرداری هیچ‌ درختی در این نقطه قطع نشد، در واقع طرح پیمانکار مقداری تغییر کرد تا هیچ درختی قطع نشود. برخی مدعی شدند شهرداری تهران تامین‌کننده مالی این مسجد است اما تمام هزینه‌های ساخت از سوی خیران تامین می‌شود و شهرداری تنها زمین موردنظر را تامین کرده است.

Page Generated in 0/0059 sec