printlogo


کد خبر: 278354تاریخ: 1403/1/15 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب در پی شهادت سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و همرزمانش
رژیم خبیث مجازات خواهد شد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی به دست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد؛ به حول و قوه‌ الهی. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
سردار رشید و فداکار اسلام سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمدهادی حاج‌رحیمی، با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند. سلام و رحمت خدا و اولیایش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز. شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدت درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیا و صلحا، متنعم به نِعَم الهی‌اند. 
سردار زاهدی از دهه 60 در میدان‌های خطر و مجاهدت، چشم‌انتظار شهادت بود. آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده‌اند ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران بویژه هر کس که آنان را می‌شناخت سنگین است.  رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد؛ به حول و قوه‌ الهی.
والسلام علی عبادالله الصالحین
سیدعلی خامنه‌ای
۱۴ فروردین ۱۴۰۳
***
واکنش‌های داخلی به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در دمشق
در عملیات تروریستی روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سرداران سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به همراه 5 مستشار نظامی دیگر کشورمان (حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعلی صالحی‌روزبهانی) به شهادت رسیدند، همچنین در این عملیات تروریستی ۶ شهروند سوریه نیز شهید شدند.
رئیس‌جمهور در بیانیه‌ای با محکومیت تهاجم غیرانسانی و نقض آشکار مقررات بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق اظهار داشت: این سرداران مجاهد که از فرماندهان، رزمندگان و جانبازان دلیر دوران دفاع ‌مقدس بودند، در کسوت مستشاری ارشد در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و در حراست از ارزش‌های بلند اسلامی و انسانی در سوریه حضور داشتند و سرافرازانه به کاروان شهیدان پیوستند. در بیانیه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی آمده است: اینجانب با محکومیت این تهاجم غیرانسانی که نقض آشکار مقررات بین‌المللی است، شهادت این فرزندان رشید میهن اسلامی را محضر مقام معظم رهبری، ملت شهیدپرور ایران، همرزمان آن شهیدان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بویژه خانواده‌های محترم آنان تسلیت می‌گویم و در این ایام پرفیض از پیشگاه خداوند متعال برای این شهیدان علو درجات و همنشینی با ائمه اطهار(ع) را مسالت دارم. رژیم غاصب صهیونیستی پس از شکست و ناکامی مکرر در برابر ایمان و اراده مجاهدان جبهه مقاومت، در تقلا برای نجات خود، ترور را در دستور کار قرار داده است اما باید بداند با اینگونه اقدامات غیرانسانی هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید و روز به روز شاهد تقویت جبهه مقاومت و انزجار و نفرت ملت‌های آزاده علیه ماهیت نامشروع خود بوده و این جنایت ناجوانمردانه نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه تاکید کرد: سردمداران جاهل رژیم غاصب اسرائیل و حامیان آنها بدانند این تحرکات رذیلانه هیچ تأثیری در اراده آزادیخواهی و حق‌طلبی مبارزان مقاومت ندارد و اقدام تجاوزگرانه و ددمنشانه آنان با مجازات سختی مواجه می‌شود. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه هم حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیدا محکوم کرد. وی این حمله ددمنشانه را نقض فاحش مقررات بین‌المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست و افزود: شایسته و بایسته است این اقدام با قوی‌ترین عبارات از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد محکوم و اقدام لازم در قبال متجاوز انجام شود. کنعانی تاکید کرد: ابعاد این حمله نفرت‌انگیز در حال بررسی بوده و مسؤولیت عواقب و پیامدهای آن با رژیم متجاوز صهیونیستی است. سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محفوظ داشتن حقوق خود برای اتخاذ اقدامات متقابل، نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد. احمد وحیدی، وزیر کشور در حساب کاربری خود در شبکه ایکس با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه نوشت: شهادت سردار سرلشکر زاهدی و همراهان ایشان را تسلیت عرض می‌کنم. مطمئنا واکنش اسرائیل بر اثر انفعال و شکست‌های میدانی است. وی افزود: خوش به حال شهید زاهدی که تا آخرین لحظه عمرش برای امنیت مردم خواب و خوراک نداشت. وحیدی تاکید کرد: فرزندان خمینی کبیر سرنوشتی جز شهادت ندارند.‬ ‏صهیونیست‌ها، منتظر واکنش باشند. علی شمخانی، مشاور سیاسی مقام معظم رهبری و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه نوشت: رژیم صهیونیستی به عنوان ارتش نیابتی آمریکا در منطقه با حمله به کنسولگری ایران در دمشق مرتکب حماقتی شد که باید تاوان آن را بدهد. مطلع بودن یا نبودن واشنگتن از قصد اسرائیل برای دست زدن به این اقدام، تأثیری در مسؤولیت مستقیم آمریکا در قبال این جنایت و تبعات آن ندارد.

Page Generated in 0/0061 sec