printlogo


کد خبر: 278366تاریخ: 1403/1/16 00:00
اخبار

سارا رسول‌زاده به «آنها دروغ می‌گویند» پیوست
نمایش «آنها دروغ می‌گویند» به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود و سارا رسول‌زاده در کنار سهیل مستجابیان بازیگران این نمایش هستند. حسن مصطفوی تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد و مریم نراقی مجری طرح پروژه است. همچنین ارکستر موسیقی ۱۵ نفره به آهنگسازی بهزاد عبدی بازیگران را همراهی می‌کنند. سارا رسول‌زاده با بازی در نمایش‌های «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار»، «یرما» و «خانه‌ برنارد آلبا» به کارگردانی دکتر علی رفیعی، پیشینه بسیار موفقی در تئاتر ایران دارد و پس از سال‌ها غیبت به صحنه باز می‌گردد. «آنها دروغ می‌گویند» روایت زن و مردی جوان است که پس از آشنایی با هم دست به طراحی یک سرقت می‌زنند و در مسیر این کار، فجایعی پیش می‌آید.
***
میزبانی از  ۳۲ هزار گردشگر در موزه سینما
مجموعه فرهنگی- تاریخی موزه سینما در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ از دوم تا دوازدهم فروردین (۱۱ روز) میزبان گردشگران و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران بود که بر اساس آمار احصا شده ۳۲ هزار و ۶۶۵ نفر از موزه بازدید کردند. علاقه‌مندان برای بازدید از تالارهای موزه سینمای ایران در ایام ماه مبارک رمضان می‌توانند هر روز غیر از شنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر به این مجموعه فرهنگی - تاریخی مراجعه کنند. سالن‌های سینماهای موزه (سینماتوگراف، سینمافردوس و سینماتمدن) از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳ فیلم‌های سینمایی مندرج در جدول اکران سینماهای تهران را نمایش می‌دهند.
***
«پیانو»ی ایرانی در ایتالیا می‌نوازد
انیمیشن «پیانو» به کارگردانی مرجان کشانی و شهاب شمسی، محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به ۲ جشنواره بین‌المللی راه پیدا کرد. پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «Timeline» ایتالیا که از ۹ تا ۱۲ آوریل (۲۱ تا ۲۴ فروردین‌) میزبان مخاطبان خود است، «پیانو» را برای مخاطبان خود به نمایش درمی‌آورد، همچنین نخستین دوره جشنواره «La citta dell Utopia» که در شهر رم ایتالیا برگزار می‌شود، از ۱۶ تا ۱۹ مه (۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت‌) به نمایش این انیمیشن خواهد پرداخت. در خلاصه داستان «پیانو» آمده است: «جوانی که آرزوی نواختن پیانو را دارد، در تلاش برای جمع کردن پول و تهیه آن است اما شرایط زمانه او را از آرزویش دور می‌کند، تا اینکه...».
***
از سرگیری پخش مسابقات «جام رمضان ۱۴۰۳»
همزمان با از سرگیری پخش مسابقات «جام رمضان ۱۴۰۳» که به دلیل شب‌های قدر پخش آن متوقف شده بود، از تیزر جدید این مسابقات رونمایی شد. مسابقات «جام رمضان ۱۴۰۳» به تهیه‌کنندگی پویا خسروی که پخش خود را همزمان با تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان آغاز کرده بود، پس از وقفه‌ای کوتاه به مناسبت شب‌های قدر از امشب پخش خود را آغاز می‌کند. این مسابقات پس از پشت سر گذاشتن مرحله مقدماتی، در مرحله یک چهارم نهایی با دیدار دو تیم سایپا و فوتسالی‌ها ادامه پیدا می‌کند. سری سوم مسابقه تلویزیونی «جام رمضان» با اجرای علی فریادی و گزارشگری نیما تاجیک و سعید زلفی تا اواخر ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه ورزش سیما پخش می‌شود. نوید مظفری، داور بین‌المللی فوتبال ناظر این دوره از مسابقات و مسعود مرادی نیز سرپرست گروه داوری است.
***
نمایشگاه کتاب امسال در مصلی برگزار می‌شود
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه قرآن گفت: حضور مردم در نمایشگاه قرآن برای همه ما خارج از تصور بود. بخش عفاف و حجاب و پوشش اسلامی و دیگر بخش‌ها با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد که جای تقدیر و تشکر دارد. ان‌شاءالله با توکل به خدا بتوانیم در سال‌های آینده کمی و کیفی به این اشتیاق و مطالبه مردم پاسخ دهیم و حوزه کاری را در این زمینه گسترش دهیم. وی افزود: از ابتدای توفان ‌الاقصی چند کار مهم فرهنگی در موضوع حمایت از غزه داشتیم. در شورای فرهنگ هم به همین مناسبت 2 روز اختصاص داده شد. در نمایشگاه قرآن گفت‌وگوهای تهران با موضوع غزه و فلسطین برگزار کردیم و ۲۸ کشور در این موضوع مشارکت کردند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمهیدات خوبی برای نمایشگاه کتاب امسال اندیشیده شده است‌. نمایشگاه کتاب امسال در مصلی برگزار می‌شود. اسماعیلی اعلام کرد: با کشورهای دوست و همسایه مذاکراتی برای حضور داشته‌ایم؛ هندوستان میهمان ویژه نمایشگاه امسال است. وی  با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن از اول فروردین افزود: واقعا حضور مردم برای همه ما خارج از تصور بود. پویش‌هایی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد از جمله «آیه‌های زندگی» و پویش «حافظ شو» که اعداد و ارقام بسیار بالایی از مشارکت عمومی را ایجاد کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخش‌های مختلف مثل بخش عفاف و حجاب، پوشش اسلامی، بخش‌های مربوط به نشر و فناوری‌های نوین همه با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد که جای تقدیر و تشکر دارد، ابراز امیدواری کرد در سال‌های آینده بتوانیم به صورت کمی و کیفی به این اشتیاق و مطالبه مردم پاسخ بدهیم و حوزه کاری را در این موضوعات گسترش دهیم.

Page Generated in 0/0058 sec